همشهری آنلاین: راه‌های گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی در نشست مشترک وزیران بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

 به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، در این نشست مهدی غضنفری معاون وزیر بازرگانی در توسعه روابط اقتصادی، سیدکمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، پیمان فروزش ریس فراکسیون صادرات مجلس و جمعی از فعالان بخش خصوصی از اتاق ایران و سایر بخش های اقتصادی کشور حضور داشتند.

وزیر بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در این نشست طی سخنانی گفت: حضور تعداد قابل توجه بازرگانان ایرانی در ترکیه نشان دهنده علایق طرف ایرانی به توسعه روابط تجاری با این کشور است.

سیدمسعود میرکاظمی ابراز امیدواری کرد: سطح مبادلات تجاری ایران و ترکیه که در زمان حاضر بیش از 10 میلیارد دلار است، در آینده ی نزدیک بیش از پیش افزایش یابد. وزیر تجارت خارجه ترکیه نیز در این نشست گفت: با تسهیل مناسبات تجاری میان ایران و ترکیه به طور قطع مبادلات تجاری دو کشور به رقم 20 میلیارد دلاری پیش بینی شده در اهداف مورد نظر خواهد رسید.

کرشاد تورمن به سرمایه گذاری متقابل شرکت های ترکیه در ایران اشاره کرد و افزود: این موضوع موجب توسعه روابط گسترده میان دو کشور خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت بازرگانی، پیش از این نشست، وزیر بازرگانی کشورمان با جمعی از تجار ایرانی فعال در ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار مسایلی چون ضرورت تسهیل حمل و نقل جاده ای و ریلی از طریق توسعه ارتباط با شرکت های ترک، توسعه فعالیت بازارچه های مرزی، رفع مسائل گمرکی از سوی ایران، لزوم توازن میان واردات و صادرات میان دو کشور، کاهش تعرفه ها، اجرای کار مشترک در زمینه خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری در کشورهای ثالث مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

کد خبر 79993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز