رئیس‌جمهور با زیر سؤال بردن کارکرد شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا نیست.

رئيسي

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه(۳۰ مهر) در دیدار خانم «نالدی پاندوز» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های آفریقای جنوبی در زمینه عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، احساس مسئولیت دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از مظالم رژیم صهیونیستی را نیز ارزشمند و شایسته قدردانی دانست.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع آفریقای جنوبی در ممانعت از عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را نیز مسئولانه توصیف کرد.

رئیسی با زیر سؤال بردن جایگاه و کارکرد شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ امنیت و صلح در جهان، تصریح کرد: وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

خانم «نالدی پاندوز» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با بیان این‌که عضویت ایران در بریکس مورد اجماع همه کشورهای عضو بود، تاکید کرد: ایران می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه بریکس و تلاش مشترک کشورها برای پیشرفت عادلانه داشته باشد.

وی افزود: در همین چارچوب، آفریقای جنوبی نیز علاقه‌ی وافری برای تقویت فزاینده همکاری‌ها به‌خصوص در حوزه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

کد خبر 800167
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    4 2
    خب که چی؟ ما بریم با همه بجنگیم ؟ و خودمون دچاره استحاله فرهنگی و اقتصادی و انسانی بشیم و مهاجر به کشور وارد کنیم؟؟؟؟بپذیرید باید روشتون رو عوض کنید و با جهان صحبت کنید.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      2 1
      عوض کردن روش یعنی کرنش در برابر اغتشاشگران داخلی زن زندگی هرزگی و زورگویی آمریکا و تایید جنایتهای صهیونیست‌ها. نه داداش مرگ با عزت بهتر از زنده بودن باخفت
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    5 2
    شما صلح جهانی رو بهم نزنید
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    7 2
    این جهان مد نظر حضرات عالیات کدوم سیاره هست؟چین که مشکلی نداره با جهان تا اقتصادش تامین باشه. اروپا هم که با هم میسازن. هند هم اگه تندرو ها بهم نزنن روشی آرام داره . امریکای شمالی و حتی لاتین هم عمدتا متحدن. ونزوئلا هم که شبحی بیش نیست. جهان کجاست؟ جز خاورمیانه و جنگ های قومی و عقیدتی ؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 1
    فقط فلسطینیا مسلمونن؟برید ببینید چه بلاهایی سر مسلمونای میانمار میارن چند ساله.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    2 1
    جان هر که میپرستید جنگ راه نندازید.نخواستیم....بخدا همین الانش مردم تو نون شب و گرونیشون گیر کردن.هر جا میری مردم دادشون در اومده