شرکت اسپیس ایکس در جدیدترین آزمایش استارشیپ، به موفقیتی مهم دست یافت. استارشیپ برای دومین پرتابش به فضا آماده می‌شود.

مریخ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اسپیس، اسپیس ایکسِ ایلان ماسک، در حوزه اکتشافات فضایی، توانایی استارشیپ، فضاپیمای غول پیکر ساخت خود را با انجام موفق یک تست آتش استاتیک به اثبات رساند. 

اسپیس ایکس در حال آماده‌سازی استارشیپ برای دومین پرتاب مداری این موشک است. استارشیپ قادر به حمل باری به وزن ۱۰۰ تن است و این موضوع باعث شده که گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر انسان به ماه و مریخ باشد.

پیش از این، طرح جاه‌طلبانه اسپیس‌ایکس فقط یک تئوری بود. اگرچه این موشک نوید جهش‌های قابل توجهی را در اکتشافات فضایی می‌داد، هرگز به فضا نرسید. در پرتاب آزمایشی قبلی، استارشیپ پس از پرتاب منفجر شد. اسپیس ایکس از این شکست دلسرد نشد و اخیرا یکی از ۳۹ موتور رپتور استارشیپ را با موفقیت آزمایش کرده است. ۳۳ موتور استارشیپ برای تقویت‌کننده فوق سنگین آن طراحی شده‌اند که به آن قدرتی فوق‌العاده می‌دهند و شش موتور دیگر برای خود استارشیپ. 

بیشتر بخوانید:

آزمایش موفقیت‌آمیز آتش استاتیک اخیر، پرواز موشک را شبیه‌سازی کرد. پیشرفت سفینه فضایی اسپیس‌ایکس یک گام حیاتی برای آینده اکتشافات فضایی و استقرار انسان در کرات دیگر است.  آزمایش موفقیت‌آمیز موتور رپتور نه تنها نقطه عطف مهمی برای اسپیس‌ایکس است، بلکه دستاوردی امیدوارکننده برای ساخت موشک‌های بزرگ با قابلیت بازیابی و استفاده مجدد است. 

کد خبر 801245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha