چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری روز چهارشنبه 9 اردیبهشت در ورزشگاه حافظیه شیراز در جمع مردم این شهر طی سخنانی گفت:

مردم فارس پیشانی تمدن و فرهنگ ایران زمین هستند و فارس سند زنده و جاوید حق جویی و کمال طلبی ملت ایران است.

محمود احمدی نژاد افزود: فارس مضجع شریف امامزادگان به خصوص حضرت احمد بن موسی (ع) شاهچراغ برادر امام رضا (ع) است به همین خاطر فضای استان فارس آکنده از عطر ولایت رضوی است.

وی اضافه کرد: استان فارس به نجابت، پاکی، دوستی، محبت، عشق و عاطفه ممتاز و نام آور است.

رئیس جمهوری گفت: شعر و ادب، ذوق و هنر میوه قلب‌های باصفا و ایمان‌های زلال و سرشار مردم این دیار است.

وی با اشاره به اینکه سایه عشق و مروت مردمان فارس بر پهنه تمام ایران سایه انداخته است افزود: میهمان نوازی، مردم داری، مجاهدت، تلاش، خداخواهی و عدالت طلبی از ویژگی‌های مردم فارس است.

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: سلام خدا بر فقیهان، علما، عرفای فارس و سلام بر شهید بزرگ آیت الله دستغیب و آیت الله ربانی و سلام بر ادیبان و شاعران و هنرمندان استان و سلام بر شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، دانشگاهیان، فرهنگیان،دانشجویان، کشاورزان، عشایر غیور و دامداران، کارگران، صنعتگران، کسبه و همه قشرها و بالاخره سلام خدا بر جوانان نمونه فارس و دختران مؤمن، هنرمند و عفیف و پسران شجاع و انقلابی و غیرتمند فارس.

رسیدن به جامعه الگو از وظایف دولت اسلامی است 

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود در اجتماع مردم شیراز به تشریح وظایف دولت اسلامی پرداخت.

احمدی نژاد، عدالت گستری، دفاع از مظلومان، مبارزه با ستمگران، الگوگیری از پیامبر اسلام(ص)، حفاظت از منابع، حفظ عزت ملی و تلاش برای رسیدن به جامعه الگو را از وظایف دولت اسلامی برشمرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از وظایف دولت اسلامی آزادگی در پناه یکتاپرستی و اخلاص است، گفت: قدرت و اختیار دولت اسلامی امانت مردم و حفظ این امانت به استفاده درست از آن است.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: دولت اسلامی باید در چارچوب مقررات و اهداف تعیین شده برای خدمت رسانی و رفع مشکلات تلاش کند.

رئیس جمهوری گفت: انجام دادن درست وظایف به منزله حفظ امانت الهی مردم است که به دست حکومت سپرده شده است و دولت باید همه توان خود را فقط برای انجام وظیفه به کار گیرد.

آقای احمدی نژاد با تاکید بر این که دولت نباید به جز به مردم به احدی بدهکار باشد، گفت: دولت نمی‌تواند وامدار گروه، جناح، حزب و صاحب منصبان و مدعیان قدرت باشد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: دولت باید فقط به توده های مردم و آرمان‌های ملت و ارزش‌های الهی و به خط ولایت و امامت بدهکار باشد.

آقای احمدی نژاد گفت: دولتی که به جای آزادگی وامدار گروه‌ها و مدعیان قدرت باشد مسلما قادر نخواهد بود به مسوءلیت‌های خود و حفظ امانت الهی مردم به خوبی عمل کند.

رئیس جمهوری افزود: در دموکراسی لیبرال همه ارزش‌ها و حقوق ملت‌ها پایمال می‌شود و احزابی با دویست یا پانصد یا حداکثر دو هزار عضو با تبلیغات و زدوبندهای سیاسی مناصب قدرت را به دست می‌گیرند.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: کسانی که اینگونه به قدرت می رسند تعهداتشان فقط در مقابل حزب و گروه موتلف خودشان است.

رئیس جمهوری گفت: در دموکراسی لیبرال دو عنصر حیاتی یعنی مردم و ارزش‌های انسانی پایمال می‌شوند.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: در دموکراسی لیبرال مردم کاره‌ای نیستند و چند حزب با حداکثر با دو سه هزار عضو با هم رقابت و به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند که قدرت در چرخه دو سه حزب باقی بماند و بقیه مردم فقط باید تماشا کنند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: در اینگونه نظام‌ها انتخاب و رای مردم اصالتی ندارد و مردم در اداره حکومت نقش اصیل و واقعی ندارند.

آقای احمدی نژاد گفت: در اینگونه نظام‌ها وقتی به اجتماع مردم مراجعه شود حرف‌های دیگری شنیده می‌شود به عنوان مثال از رژیم صهیونیستی متنفرند اما دولت‌های آن‌ها دربست در خدمت این رژیم هستند.

رئیس جمهوری افزود: در دموکراسی لیبرال مردم از صحنه خارج می‌شوند و اراده مردم اثری ندارد.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه پایمال شدن ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی از دیگر مشکلات نظام‌های دموکراسی لیبرال است، گفت: مثلا رئیس جمهوری کشوری بزرگ به درخواست‌های سخیف یک گروه صهیونیستی تن می‌دهد و به سخیف ترین اقدامات مثل هم جنس بازی برای افزایش آرای خود صحه می‌گذارد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: اما دولت اسلامی از یکسو باید متعهد به توده‌های مردم و تجلی اراده آنان و از سوی دیگر پی گیر ارزش‌های انسانی و آرمان‌های الهی ملت خود باشد.

آقای احمدی نژاد افزود: دولت اسلامی باید در برابر دشمنان، بدخواهان و زورگویان با قدرت بایستد و در برابر مردم خود متواضع، خادم و دست بوس باشد؛ این ویژگی دولت اسلامی است.

رئیس جمهوری تاکید کرد: دولت اسلامی نمی‌تواند به جریان‌های قدرت وام دار باشد.

 مردم پایه و محور حکومت هستند

رئیس جمهوری گفت: دولت اسلامی نمی‌تواند به جریان‌های قدرت وام دار باشد.

احمدی نژاد گفت: اولین تعهد دولت به گروه‌های قدرت به منزله پایمال شدن حقوق ملت و آرمان‌های ملت است.

رئیس جمهوری افزود: به همین دلیل است که در نظام جمهوری اسلامی پایه و محور حکومت مردم هستند و همه جامعه در اتصالی الهی و آسمانی به خط امامت و ولایت به طور پیوسته در حال شکوفایی، بالندگی و کمال است.

احمدی نژاد تصریح کرد: در جامعه اسلامی تک تک مردم محترم و نفر به نفر عزیز هستند؛ شهر به شهر سرمایه ملت است و روستا به روستا، اقوام گوناگون، صنعتگر و کشاورز، عشایر و کارگر، کسبه و معلم، دانشجو و دانش آموز و همه قشرهای عزیز و همه از حق مساوی در حکومت برخوردار هستند.

وی گفت: امروز مشکلات جهان از ناحیه چند دولت زورگوست وقتی وضع این دولت‌ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم این دولت‌ها از ویژگی آزادگی برخوردار نیستند و متعهد به یک مشت سرمایه دار هستند.

احمدی نژاد با بیان این که دولت‌های غربی به سازندگان تسلیحات جهانی، جنگ طلبان و خودخواهان متعهد هستند افزود: آنان همچنین به یک حزب، ثروت تجاری، نفتی و قدرت متعهد هستند برای همین است هر ظلمی در جهان می‌شود از ظالم دفاع و حقوق مظلوم را ضایع می‌کنند.

رئیس جمهوری گفت: در قضیه فلسطین، اگر دولت آمریکا دولتی آزاده و اگر متکی به ایده‌های مردم آمریکا بود؛ اگر دولت‌های اروپایی آزاده بودند و آزادگی را مشی خود قرار می‌دادند آیا باز می‌دیدیم که این طور صهیونیست‌های فاسد و آدم کش بر مردم فلسطین مسلط شوند و این دولت‌ها در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها هورا بکشند و کف بزنند؟

وی افزود: از بزرگترین جنایات صهیونیست‌ها این است که به ارکان قدرت در آمریکا و اروپا نفوذ و این دولت‌ها را اسیر و وام دار خود کرده‌اند و بر آنان حکمرانی می‌کنند.

احمدی نژاد گفت: صهیونیست‌های بی آبرو به مردم غزه حمله می‌کنند و زنان و کودکان را می‌کشند و تسلیحات غیرقانونی استفاده می‌کنند و اگر مردم بخواهند برای دفاع از خویش حرکتی بکنند به آنان تروریست می‌گویند؛ حتی اربابان آن‌ها نیز مردم فلسطین را تروریست خطاب می‌کنند.

 صهیونیست‌ها منفورترین گروه نزد ملت‌های عالمند

رئیس جمهوری تاکید کرد: مدعیان آزادی و حقوق بشر از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند؛ برای این که آزاد نیستند و خود را بدهکار صهیونیست‌ها، گروه‌ها و وام دار جریان‌های قدرت کرده‌اند.

احمدی نژاد اضافه کرد: امروز هر مشکلی که در جهان است بخاطر دولت‌های فاسد است و مشکل این دولت‌ها این است که از آزادگی و تکیه بر مردم و از همراهی با مردم و از پی گیری ارزش‌های الهی فاصله گرفته‌اند.

رئیس جمهوری گفت: ما خدا را سپاسگذاریم که ملت ایران ملتی آزاده است و مردم فارس؛ مردم شیراز نماد آزادگی و اصالت مردم ایران هستند، مردمی که همه دلشان، وجودشان در گرو ارزش‌های الهی است و در گرو آزادگی، عزت، سربلندی و همبستگی است و در گرو عشق به خاندان پیامبر حضرت محمد مصطفی (ص) است و البته آزادگی درس جاودان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) سیدالشهدا و پرچمدار آزادگان جهان است.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به موضوع صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: امروز صهیونیست‌ها و اربابانشان می‌دانند که منفورترین گروه در نزد ملت‌های عالمند و زشت ترین افراد در نزد اندیشه‌های پاک، و ملت‌های جهان و به دنبال این هستند که حساسیت‌ها را از روی خودشان بردارند.

رئیس جمهوری با اشاره به کنفرانس ضد نژادپرستی ژنو گفت: در این نشست در پی این بودند که مصوبه قبلی را که می‌گفت رژیم صهیونیستی معادل نژاد پرستی است بی سر و صدا و با آرامش و بدون حضور مسوءلان درجه اول کشورها از اسناد سازمان ملل حذف کنند.

وی افزود: می‌خواستند جلسه‌ای را برگزار و مصوبه و قضیه را ختم کنند و به کشورها ابلاغ کنند همان کاری که درباره هولوکاست کردند و بی سروصدا رفتند در جلسه‌ای در سازمان ملل که سران کشورها نبودند و بدون اطلاع رسانی درست موضوع هولوکاست را مطرح کردند و گفتند که هولوکاست یک امر واقع است و همه باید بپذیرند و هیچ کس حق ندارد علیه آن صحبت کند آن را زیر سؤال ببرد یا درباره آن سؤال کند و بعد دولت‌ها را موظف کردند که موضوع هولوکاست را در درس دبیرستان و دانشگاه بگنجانند و به جوانان خودشان آموزش دهند.

رئیس جمهوری گفت: آن‌ها می خواستند بدون سر و صدا برنامه خود را در این زمینه پیاده کنند و وقتی که دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی از ملت ایران تصمیم گرفت که در کنفرانس حضور پیدا کند آنها به دست و پا افتادند و سر و صدا کردند که جلسه مهمی نیست و شروع کردند به پیغام دادن که برای چه می‌خواهید در این جلسه شرکت کنید؟ برای چه می‌روید؟ هیچیک از روءسای جمهور نمی‌آید، بی احترامی می‌شود و اصلا این جلسه در سطح شما نیست که بروید و جلسه بی اهمیتی است پیغام پشت پیغام و هر کدام از این پیغام ها می‌آمد می‌دیدیم که کاسه‌ای زیر نیم کاســـــه است و مصمم تر می‌شدیم که باید حتما در اجلاس حضور پیدا کنیم.

نژاد پرستی باید از دنیا ریشه کن شود

رئیس جمهورگفت: برخی از روی دلسوزی و تحت تأثیر القائات تا قبل از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه برای عزیمت به ژنو به من می‌گفتند آیا برای شرکت در این اجلاس مصمم و جدی هستید؟

احمدی نژاد افزود: می گفتند ما شنیده ایم در این اجلاس صهیونیست‌ها و منافقان حضور دارند و سر و صدا می‌کنند و بی‌احترامی می‌شود و این بد است که در جلسه‌ای شرکت کنید که بی احترامی شود.

وی گفت: من می‌گفتم شما از اوضاع دنیا چه می‌دانید که آمدید حرف دشمن را برای من به فارسی ترجمه می‌کنید و می‌خواهید به من دیکته کنید؟

احمدی نژاد افزود: بالاخره آنجا رفتیم و آن‌ها دیدند نمی‌توانند کاری انجام دهند.

رئیس جمهور با بیان این که قبل از سخنرانی در اجلاس ژنو، جلسه‌ای با دبیرکل سازمان ملل داشتم گفت: بان کی مون در این جلسه به من گفت "فردا چه می خواهی بگویی" و من به وی گفتم به نظر شما چه بگویم و منظور شما از این حرف چیست؟

وی اضافه کرد: بان کی مون گفت: "منظور من رژیم صهیونیستی و راجع به صهیونیست‌هاست، اینکه چه می‌خواهید بگویید؟".

احمدی نژاد افزود: من به وی گفتم به نظر شما چه بگویم و بان کی مون گفت "می‌دانید که ما در جلسات مقدماتی مساوی بودن رژیم صهیونیستی با نژادپرستی را حذف کردیم و خوب است شما نیز آرام صحبت کنید و بالاخره مسأله‌ای پیش نیاید."

وی گفت: من به آقای بان کی مون گفتم که شما دبیرکل سازمان ملل هستید و باید دبیر کلی خود را نشان دهید شما متعلق یک گروه یا دسته یا صهیونیست‌ها نیستید.

احمدی نژاد افزود: به وی گفتم آیا شما می‌گویید من درباره غزه و جنایات صهیونیست‌ها، ترور مسوءلان و مردم فلسطین، حمله به لبنان، تهدید دائمی ملت‌های منطقه و آوارگی 5میلیون فلسطینی صحبت نکنم و وی گفت "چرا صحبت کنید."

رئیس جمهوری گفت: ما همین مسائل را می خواهیم بگوییم و می‌گوییم همین ها نژادپرست هستند و نژادپرستی باید از دنیا ریشه کن شود.

احمدی نژاد افزود: هنگامی که به جلسه رفتیم صهیونیست ها چند برنامه را طراحی کرده بودند؛ افرادی را از راه‌های دور با اتوبوس بیاورند و با علامت مشخص وارد سالن کنند.

وی گفت: عمداً کاری می‌کردند که ما نتوانیم صحبت کنیم و منصرف شویم و وسط صحبت قطع کنیم و کنار برویم و اگر این نشد سالن را ترک کنند و بگویند ایران منزوی است و کسی حرف ایران را قبول ندارد و اکثریت با صهیونیست هاست.

در اجلاس ژنو معلوم شد که چه کسانی منزوی هستند

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به سخنرانی خود در اجلاس ضد نژادپرستی ژنو گفت: بلافاصله پس از اینکه بر پیامبر صلوات فرستادم و دعای فرج خواندم سر و صدایی از پایین جلسه آمد که شخصی خود را به صورت دلقک درآورده بود، اینها همه زندگیشان دلقک بازی و خیمه شب بازی است.

احمدی نژاد در ادامه افزود: دیدم به سمت من متعرض شد و شیء پلاستیکی به طرف من پرتاب کرد؛ خدا شاهد است که در ذهن من این گفته گذشت که این‌ها چقدر بدبخت و درمانده و بیچاره‌اند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این مردم ایران و استان فارس شعارشان همواره این بود که توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد درحالی که این‌ها احمقانه فکر می‌کنند که نماینده ملت ایران از شیء پلاستیکی بترسد.

آقای احمدی نژاد گفت: در هنگام سخنرانی از خدا خواستم که ای خدای مهربان و ای امام عزیز و ای امام عصر در ماجرای اجلاس کلمبیا بینی این‌ها را به خاک مالیدی و این‌ها بدبخت تر از این هستند که جلوی ملت ایران را بگیرند؛ این‌ها فکر کردند ملت ایران صحنه را خالی می‌کنند و می‌دهد به صهیونیست‌ها.

وی با اشاره به اینکه این قسمت اول طراحی صهیونیست‌ها در این اجلاس بود، افزود: به فضل الهی این طرح آنها با شکست مواجه شد و آن دلقک را به بیرون از سالن انداختند که در آنجا مردم کثیری گفته‌های نماینده ملت ایران را تایید می‌کردند.

رئیس جمهوری افزود: تا خواستم سخنانم را آغاز کنم عده‌ای با نشان‌های مشخص بر روی لباسشان که خود را مدعیان آزادی و حقوق بشر می‌دانستند از جای خود بلند شدند و قصد برهم زدن جلسه را داشتند که تعدادشان بیش از 25 نفر نبود اما این افراد در برابر دو هزار و پانصد نفری که در جلسه بودند تعداد اندکی را تشکیل می‌دادند که با شکست مواجه شدند و جلسه را ترک کردند.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: این‌ها صدها سال می‌گفتند آزادی بیان، به پیامبر و شخصیت ملت ما توهین کردند و هنگامی که با اعتراض ما مواجه می شدند آزادی بیان را بهانه قرار می دادند. من از آنها می پرسم چطور آزادی برای خودتان است و نه برای ملت های دیگر شما تحمل ندارید 10 تا 15 دقیقه جنایات خودتان را به شما بگویند. ما حرفی جز انعکاس جنایات شما نزدیم شما تحمل ندارید خودتان را ببینید ملت ایران یک آینه را گرفت جلوی خودتان اینقدر چهره شان زشت بود که تحمل نکردند و جلسه را ترک کردند.

رئیس جمهوری در ادامه گفت: آنها گفتند ملت ایران اگر در موضوع هسته‌ای تسلیم نشود منزوی می‌شود. در آمریکا به من گفتند اگر تولید اورانیوم را قطع نکنید ملت ایران منزوی خواهد شد. من به آن‌ها گفتم کجای کار هستید ملت ایران صد تا مثل شماها را منزوی خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: در اجلاس ژنو معلوم شد که چه کسانی منزوی هستند این‌ها مدعی بودند که ما جامعه جهانی هستیم و جامعه جهانی ایران را می خواهد محکوم کند.

رئیس جمهوری افزود: شما کجای جامعه جهانی هستید شما اقلیتی بیشتر نیستید بس است دیگر سیصد سال جنایت و برده داری کردید، آدم کشی و خانواده‌ها را متلاشی و فقر و محرومیت را به ملت‌ها تحمیل کردید، بیایید در کنار ملت‌ها باشید و ببینید چه شیرین است.

آقای احمدی نژاد افزود: تبعیت کنید از اراده ملت ها البته سنت الهی جاری است اگر به دعوت ملت‌ها جواب ندهید سرنوشت شما صدها برابر بدتر از سرنوشت بوش خواهد شد که منفورترین فرد در جهان محسوب می‌شود.

اجازه دهید ملت فلسطین آزادانه انتخاب کند

رئیس جمهوری با اشاره به مصاحبه خود با شبکه ای بی سی نیوز امریکا گفت: در این مصاحبه خبرنگار درباره مسئله فلسطین و راه حل آن پرسید که من تاکید کردم اجازه دهید ملت فلسطین آزادانه انتخاب کند.

احمدی نژاد افزود: خبرنگار سوءال کرد اگر مردم فلسطین به 2 دولت رای دهند شما می‌پذیرید؟ من گفتم شما چرا برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید، او دوباره سوءالش را تکرار کرد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: من از این خبرنگار سوءال کردم اگر ملت فلسطین به برچیده شدن رژیم منحوس صهیونیستی رای داد آیا غرب تبعیت می‌کند؟ او گفت: من دولت نیستیم، گفتم شما دولت نیستی اما سوءال دولت‌ها را می پرسی.

آقای احمدی نژاد با اشاره به تحریف سخنانش در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: آنان رفتند در خبرگزاری‌ها اینگونه مطرح کردند که احمدی نژاد طرح 2 دولت را در فلسطین پذیرفت، این درحالی است که ما می‌گوییم اجازه دهید ملت فلسطین خودش انتخاب کند.

رئیس جمهوری خطاب به دولت‌های غربی گفت: شما به دلیل وحشت از نتیجه انتخابات به حق اولیه مردم فلسطین احترام نمی‌گذارید و تسلیم نمی‌شوید.

وی تصریح کرد: اگر غربی‌ها انتخابات در فسلطین را نپذیرند، بالاخره ملت و مقاومت فلسطین و ملت های منطقه آنها را وادار به تسلیم می کند.

رئیس جمهوری دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دور اول سفر استانی هیات دولت به استان فارس گفت: در دور اول اجرای 4438 طرح تصویب شد که هم اکنون2330 طرح پایان یافته و بقیه هم در دست اقدام است.

وی افزود: اگر مانعی برای ادامه اجرای این طرح‌ها باشد در جلسه کارگرو‌ها ی تخصصی بررسی می‌کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اجرای طرح‌هایی در بخش‌های کشاورزی، اشتغال، پزشکی و تحصیلات تکمیلی در استان فارس گفت: تعداد واحدهای دانشگاهی این استان دو برابرشده است.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز دو برابر شده است.

دولت مصمم به تکمیل قطار اصفهان به شیراز

احمدی نژاد گفت: دولت مصمم است طرح بزرگ قطار اصفهان به شیراز به پایان برسد این طرح قرار بود تا پایان سال گذشته به پایان برسد اما از وزیر راه می‌خواهم به زودی این طرح به پایان برسد.

وی افزود: بخشی از مردم شیراز می‌خواهند برای شرکت در سالگرد ارتحال امام (ره) به تهران بیایند امیدوارم بتوانند از قطار شیراز به تهران استفاده کنند.

احمدی نژاد گفت: همچنین طرح قطار شیراز به بوشهر و عسلویه طرح بسیار مهمی برای دولت است که به تازگی آغاز شده و بودجه کافی برای آن اختصاص یافته است.

رئیس جمهوری افزود: از وزیر راه می خواهم که در اجرای این دو طرح تعجیل کند.

احمدی نژاد گفت: نرخ بیکاری در سفر اول به استان فارس سیزده و نیم درصد بود که در حال حاضر به ده درصد رسیده است اما با توجه به این که این استان از جوانان با استعداد، پاک و مصممی برخوردار است هنوز این نرخ زیاد است.

وی افزود:60 طرح بزرگ صنعتی جدید در سفر دوم دولت به استان فارس به تصویب می‌رسد و کلنگ کارخانه‌های پتروشیمی سفر قبل در این سفر به زمین خواهد خورد.

احمدی نژاد گفت: همچنین ساخت دو پالایشگاه بزرگ و یک پتروشیمی جدید در این سفر به تصویب می‌رسد.

رئیس جمهوری افزود: دو سال است که عشایر و کشاورزان استان فارس با خشکسالی روبرو هستند و در این سفر بودجه کافی برای مقابله با خشکسالی اختصاص خواهد یافت.

احمدی نژاد گفت: همچنین طرح های برق، آبیاری و آبرسانی در اولویت قرار گرفته است و بودجه لازم به آنها اختصاص خواهد یافت.

رئیس جمهور گفت:30 مصوبه در خصوص توسعه راه‌ها و بزرگراه ها و راه آهن و همچنین 22 مصوبه در خصوص بهداشت و درمان استان و همچنین بودجه کافی برای عمران شهری اختصاص خواهد یافت.

احمدی نژاد افزود: دو مصوبه در مورد دانشگاه و شهر سلامت و 21 منطقه نمونه گردشگری در این سفر مطرح خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین گفت: بودجه لازم برای توسعه حرم مطهر احمد بن موسی (ع) اختصاص خواهد یافت.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: همچنین برای ساخت 50 سالن ورزشی که 25 سالن آن برای دختران و 25 سالن آن برای پسران استان فارس خواهد بود، اقدام خواهد شد.

احمدی نژاد افزود: در این سفر به مشکلات بعضی کارخانه‌ها که دچار مشکل شده‌اند رسیدگی خواهد شد.

در پایان رئیس جمهور از مردم فارس برای حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب سپاسگزاری کرد و مردم پاک و نجیب فارس را جوهر تمدن ایران زمین در طول تاریخ خواند

کد خبر 80188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز