در ادامه تجاوزگریهای رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین یورش بردند و با فلسطینیها درگیر شدند.

نظامی اسرائیلی

به گزارش همشهری آنلاین، بامداد امروز، دوشنبه اشغالگران منزلی در منطقه الصفطاوی در شمال غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت ۱۶ تن و زخمی شدن بیش از ۲۰ تن شد. همچنین اطراف بیمارستان الشفاء مورد هدف گیری مجدد قرار گرفت.

در عین حال خبرنگار الجزیره می‌گوید، ارتباطات دوباره در غزه قطع شده و آژیرهای خطر در کیسوفیم به صدا درآمده است.

به گفته خبرنگار الجزیره، رژیم صهیونیستی مناطق مختلف شهر غزه را هدف حملات شدید قرار داد و ارتش اشغالگر  اطراف بیمارستان القدس و میدان الدحدوح در منطقه تل الهوای این شهر را بمباران کرد.

اخبار لحظه به لحظه بیست و چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی را در زیر بخوانید:

یورش نظامیان صهیونیست به جنین؛ دست کم یک فلسطینی به شهادت رسید

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به فلسطینیان ساکن کرانه باختری به اردوگاه جنین یورش بردند.

براساس گزارشهای منتشر شده، صهیونیستها با ۳۰ خودروی زرهی به این منطقه حمله کرده و تعدادی از ساختمانهای جنین را محاصره کرده‌اند.

الجزیره می‌گوید که در جریان تبادل آتش میان نیروهای فلسطینی ساکن اردوگاه جنین و رژیم صهیونیستی دست کم یک فلسطینی شهید و دو نفر دیگر مجروح شده‌اند. آمار تلفات ممکن است بالاتر باشد.

براساس این گزارش، همزمان با حضور نیروهای صهیونیست و درگیری با فلسطینیان صدای پی در پی چندین انفجار نیز شنیده شده است.

دقایقی بعد الجزیره گزارش داد که در اقدامی کم سابقه یک هواپیمای جنگی ارتش رژیم صهیونیستی سایتی در اردوگاه فلسطینیان در جنین را بمباران کرده است.

خسارات شدید به تنها بیمارستان بیماران سرطانی در نتیجه حملات مکرر اشغالگران

وزارت بهداشت غزه بامداد دوشنبه بیانیه مطبوعاتی دکتر صبحی سکیک مدیرکل این بیمارستان را منتشر و اعلام کرد که تنها بیمارستان الصداقه الترکی (دوستی ترکیه) برای بیماران سرطانی در نوار غزه پس از هدف قرار گرفتن توسط ارتش رژیم صهیونیستی فروریخته و تخریب شده است.

بر اساس این بیانیه، حالتی از وحشت بیماران سرطانی و کادر پزشکی را در نتیجه تخریب تنها بیمارستان الصداقه الترکی که مختص بیماران سرطانی در نوار غزه است، فرا گرفته زیرا در نتیجه حملات مکرر اشغالگران به اطراف این بیمارستان خسارات شدیدی به آن وارد شده است.

دکتر سکیک افزود: اشغالگران نه تنها باعث افزایش رنج و درد بیماران سرطانی و محرومیت آنها از دارو و سفر به خارج از کشور شده‌اند، بلکه اکنون با هدف قرار دادن اطراف بیمارستان جان آنها را هم به خطر انداخته‌اند.

در این بیانیه آمده است: «بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین با کمک مالی سخاوتمندانه دولت ترکیه ساخته شد تا به یک الگوی پزشکی بشردوستانه تبدیل شود که رنج بیماران خسته از محاصره اشغالگران را کاهش دهد.»

سکیک در پایان بیانیه خود گفت: «ما از ریاست جمهوری و دولت ترکیه می‌خواهیم که سرکشی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند و از این بنای بشردوستانه و پزشکی که تحول مهمی در مراقبت از بیماران سرطانی در نوار غزه است محافظت کنند.»

کشته شدن یک سرباز صهیونیست و زخمی شدن دو تن دیگر در پی واژگونی یک دستگاه تانک

به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه، یک سرباز ذخیره بر اثر واژگونی یک تانک در شمال کشته شد و دو نفر به شدت مجروح شدند.

سخنگوی ارتش در بیانیه خود گفت: سرلشکر ذخیره یانون فلیشمن (۳۱ ساله) اهل بیت المقدس، نیروی زرهی گردان ۷۱ شب گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه تانک در شمال کشته شد و اجازه انتشار این خبر صادر گردید. در این حادثه یک افسر ذخیره ارتش و نیز یک سرباز از یگان باراک به شدت مجروح شدند.

شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در حیفا 

رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک انفجار مهیب بامداد روز دوشنبه شهر حیفا در مرکز اراضی اشغالی را لرزاند.

رسانه‌ها علت این انفجار را سرنگونی پهپادی که از لبنان از طریق دریا شلیک شده بود و قصد داشت بندر حیفا را هدف قرار دهد، عنوان کردند.

اما مقامات صهیونیست هیچ توضیحی در مورد این حادثه ندادند و آژیرها فعال نشدند. این در حالی است که روز یکشنبه، موشک‌هایی که از لبنان به جلیل، نهاریا و کریات شمونا در شمال اراضی اشغالی اصابت کرد.

توطئه خطرناک و محرمانه اسراییل | وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی تایید کرد!

ارتش رژیم صهیونیستی: حماس ۲۳۹ گروگان در نوار غزه در اختیار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی اواخر شب گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که جنبش حماس، ۲۳۹ نفر اسیر در نوار غزه در اختیار دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یک کنفرانس خبری که از «رادیو ارتش اسرائیل» پخس می‌شد گفت که خانواده‌های ۲۳۹ اسیری که در غزه در اختیار حماس هستند، در جریان قرار گرفته‌اند که خویشاوندانشان در دست حماس بازداشت هستند.

وی ادامه داد که یکسری امدادگران خارجی نیز در بین بازداشتی‌های حماس هستند و مقام‌های رژیم صهیونیستی ۴۰ فردی که قبلاً بعنوان ناپدیدشدگان معرفی شده بودند را نیز شناسایی کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه زبان تهدید اختیار کرد و متعهد شد که «یحیی سینوار» را تا زمان رسیدن به او، تعقیب خواهند کرد.

هاگاری در خصوص احتمال حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت:‌«ما به گسترش عملیات زمینی به شیوه‌ای تدریجی ادامه می دهیم و نهایت تلاش خود را برای تضمین ایمنی نیروهایمان به کار خواهیم گرفت».

وی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی دهها تن از نیروهای مقاومت فلسطینی از جمله رهبرانی در سطح تاکتیکی حماس را روز گذشته به شهادت رسانده‌اند.

مدت زمان عملیات اسرائیل در غزه مشخص شد؟

نفوذ تانک‌های رژیم صهیونیستی به جنوب شهر غزه

تعدادی از تانک‌های رژیم صهیونیستی پس از نفوذ به یک منطقه غیرمسکونی در جنوب شهر غزه یک خودروی غیرنظامی را هدف قرار دادند. به گزارش فارس، منابع فلسطینی، ظهر امروز (دوشنبه)،‌ از نفوذ تانک‌های رژیم صهیونیستی به جنوب شهر غزه خبر دادند.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد تانک‌های اسرائیلی به جاده «صلاح الدین» در جنوب شهر غزه نفوذ کرده‌اند.

جاده صلاح الدین ۳ کیلومتر از دیوار مرزی غزه فاصله دارد و یک منطقه غیرمسکونی و تنها یک زمین کشاورزی خالی‌ از سکنه است. منابع محلی فلسطین می‌گویند نیروهای رژیم صهیونیستی در تلاش برای قطع محور شمالی نوار غزه از محور جنوبی هستند.

جهاد اسلامی: دشمن چندین روز است حمله زمینی خود را آغاز کرده اما تلاش‌های آن برای ورود به غزه ناکام مانده است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه در واکنش به ادعای حملات زمینی و پیشروی در آن گفت که حمله زمینی به غزه چند روز است که آغاز شده اما دشمن نتوانسته جز ورود به برخی مناطق باز و خالی از سکنه، هیچگونه پیشروی و دستاوردی داشته باشد.

این جنبش فلسطینی در ادامه افزود: پیشروی نیروهای دشمن در مناطق باز تحت پوشش حملات گسترده هوایی موجب وقوع کشتارهایی در حق غیرنظامیان فلسطینی شده است.

جهاد اسلامی ادامه داد: مقاومت در میدان نبرد به مبارزه ادامه می‌دهد و قادر است طرح‌های دشمن را به شکست بکشاند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: دشمن صهیونیستی ضربات سختی از مبارزان مقاومت که دلاورانه در حال حماسه‌آفرینی و رویارویی با اشغالگران هستند، دریافت کرده است.

نیروهای ویژه کانادا در فلسطین اشغالی مستقر شدند

سخنگوی وزارت دفاع ملی کانادا روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «سی بی سی نیوز» تأیید کرد که اعضای نیروی ویژه کانادا در اراضی اشغالی مستقر شده‌اند.

وی مدعی شده است که نیروهای ویژه کانادا به سفارت این کشور در اراضی اشغالی در «برنامه‌ریزی اضطراری» کمک می‌کنند.

وزارت دفاع کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احتمال تشدید خصومت‌ها در خاورمیانه از جمله مرز اسرائیل و لبنان وجود دارد و به همین دلیل وزارت امور خارجه کانادا از نیروهای مسلح کانادا درخواست کرده است تا به منظور تضمین یک واکنش سریع در صورت وخامت سریع اوضاع امنیتی و همچنین کمک به خروج شهروندان کانادایی حمایت کنند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حمایت از وزارت امور خارجه کانادا، پرسنل نیروهای مسلح کانادا از فرماندهی نیروهای عملیات ویژه کانادا (CANSOFCOM) به سفارت کانادا در اسرائیل در برنامه‌ریزی‌های اضطراری امدادرسانی می‌کنند».

«بیل بلر» وزیر دفاع کانادا در بیانیه‌ای در اوایل هفته جاری تصریح کرد که ۳۰۰ نیروی مسلح کانادا درحال حاضر در منطقه هستند و یک کارگروه ویژه در قبرس مستقر شده است.

با این‌حال مقام‌های کانادایی در خصوص آن‌چه که این نیروهای ویژه در منطقه انجام می‌دهند توضیح بیشتری ندادند. گلوبال نیوز در وهله اول روز گذشته (یکشنبه) گزارش کرد که اعضای نیروهای ویژه کانادا در اراضی اشغالی حضور دارند.

بر اساس این گزارش، با تشدید تنش‌ها بین حماس و رژیم صهیونیستی، ارتش کانادا از قبل در منطقه فعال بوده است. هواپیماهای نظامی چندین پرواز برای خارج کردن اتباع خارجی از اراضی اشغالی به یونان در هفته‌های پس از آغاز جنگ غزه انجام دادند و پس از پایان مأموریت این پروازها، کانادا به خروج یکهزار و ۶۰۰ تبعه خارجی، کمک کرد.

کانادا روز شنبه هشدار داد که شهروندان این کشور در لبنان باید این کشور را ترک کنند زیرا اتاوا نگران است که درگیری‌ها در نوار غزه تشدید شود و حزب‌الله نیز وارد درگیری ها شود. طبق این گزارش، حدود ۴۰ تا ۷۵ هزار تبعه کانادایی هم‌اکنون در لبنان زندگی می‌کنند.

وزیر دفاع آلمان ضمن هشدار درباره «خطر جنگ در اروپا» اظهار داشت: جامعه و نیروهای مسلح آلمان باید برای جنگی احتمالی آماده باشند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ۲ پایگاه نظامی جنوب سوریه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب ۲ پایگاه نظامی ارتش سوریه را در درعا واقع در جنوب این کشور، بمباران کردند.

به گزارش تلویزیون سوریه، رژیم صهیونیستی امشب دو پایگاه نظامی ارتش سوریه در استان درعا واقع در جنوب این کشور را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از وقوع این حملات هوایی مخابره نشده است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ۳ منطقه غزه/ حمله راکتی مجدد مقاومت به تل‌آویو

 مقاومت فلسطین بار دیگر با انجام یک حمله راکتی مناطق مختلف تل‌آویو را هدف قرار داد.

برپایه این گزارش، آژیرهای خطر در تل‌آویو، «گوش دان»، «ریشون لتسیون» و «هشفیلاه» به صدا درآمده است.

گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در این باره اعلام کرد که تل‌آویو را در واکنش به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه راکت باران کرده است.

همزمان، منابع رسانه‌ای از حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه خبر دادند.

طبق این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه منطقه «الزیتون»، «الشجاعیه» و «التفاح» را در غزه هدف قرار دادند.

عملیات طوفان الاقصی امروز وارد بیست و چهارمین روز خود شد و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی به رغم مخالفت‌ها و هشدار سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به مسوولان مراکز درمانی غزه هشدار داده که آنها را تخلیه کنند.

رژیم صهیونیستی: علی‌رغم درخواست سازمان ملل به غزه سوخت نمی‌رسانیم

سخنگوی ارتش رژیم صهونیستی اعلام کرد علی‌رغم درخواست سازمان‌های بشردوستانه و سازمان ملل، این رژیم اجازه ارسال سوخت به نوار غزه را نخواهد داد.

 وی به خبرنگاران گفت که این رژیم اجازه رسیدن سوخت به غزه نمی‌دهد؛ چراکه نمی‌خواهد حماس از آن استفاده کند.

نیروهای جنبش حماس روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات برق‌آسای طوفان الاقصی را از جمله با حملات گسترده موشکی از نوار غزه و نفوذ به اراضی اشغالی به اجرا گذاشتند. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ دست به حملات تلافی‌جویانه علیه غزه زده و دستور به اعمال یک محاصره جنایتکارانه علیه این منطقه با قطع جریان‌های آب، غذا و سوخت به روی این منطقه‌ای داده که دو میلیون نفر جمعیت دارد.

این رژیم اخیرا اجازه به ورود محدود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را داده است.

حماس نیز روز شنبه آمادگی خود را برای آزادسازی تمامی اسرای غیرنظامی صهیونیست اعلام و تاکید کرد که آزادی نظامیان صهیونیست مستلزم مذاکراتی ویژه است.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس پنج‌شنبه تعداد اسرای صهیونیست در نوار غزه را که در نتیجه بمباران و کشتارهای رژیم صهیونیستی کشته شدند، نزدیک به ۵۰ تن برآورد کرد.

وزارت بهداشت غزه در بیست و سومین روز تجاوزات به غزه آماری جدید منتشر و اعلام کرد که تعداد شهدای غزه به ۸۰۰۵ تن افزایش یافته که در بین آنها ۳۳۴۲ تن کودک، ۲۰۶۲ تن زن و ۴۶۰ تن افراد مسن هستند.

کد خبر 802702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    11 22
    بی چاره فلسطینیان گیر یهود از نوع بی شرف افتادند
  • امیر IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 9
    مطلبی که به شدت آدم را ناراحت می‌کند و به همان اندازه آدم را از کمک کشورهای اسلامی به فلسطین مایوس می‌کند این است که کشورهای غربی و در راس آن آمریکا، عملا با اعزام نیرو و تسلیحات مرگبار به اسرائیل در مقابل مردم بی دفاع قرار می گیرند و هر بلایی که دلشان می‌خواهد سر آنها می‌آورند و در مقابل تمام کشورهای اسلامی تنها دلخوشی شان صدور قطعنامه غیر الزام آور در سازمان ملل است و تمام آنها از اینکه انگشت اتهام حمایت از حماس به سوی او نشانه رود به شدت در هراس هستند . این مایه سر افکنده گی تمام مسلمانان جهان است و مایه بدبختی مردم فلسطین که چشم به کمک دولت‌های کشورهای اسلامی دوخته اند
    • US ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      0 0
      خاک بر سر هرچی کشور مسلمان بیغیرت کنن.
  • GB ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 1
    تا حالا براتون سوال نشده که چرا در ایران یک دهم کشورهای اروپایی یا عربی تجمع بزرگ برای فلسطین نداشته؟
    • سعید IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      1 2
      این همه تجمع اعتراضی علیه اسرائیل غاصب در شهرهای مختلف ایران برگزار شد ندیدی؟