موج سرکوب اعراب اسرائیلی، شدت و گسترش زیادی یافته و در معروف‌ترین مورد، میسا عبدالهادی، بازگیر سرشناس عرب اسرائیلی به دادگاه احضار و پیشنهاد شده که شهروندی او سلب شود.

میسیا عبدالهادی

همشهری آنلاین: میسا عبدالهادی فقط به جرم انتشار چند پست در حساب اینستاگرام خود که آن هم به‌نظر محتوای طنز و شوخی دارد با این  پرونده حقوقی مواجه شده و نحوه برخورد و پیامدهای قضایی محتمل آن، چنان عجیب و شوکه‌کننده است که جامعه روشنفکران را غافلگیر کرده است. بسیاری معتقدند رژیم صهیونیستی بعد از حمله غافلگیرکننده حماس و کشته‌شدن صدها اسرائیلی، نتوانسته دستاوردی برای جبران آن حمله به‌دست بیاورد و می‌خواهد در حمله به شهروندان عرب، دور افتخار بزند و خودش را برنده اعلام کند.

عبدالهادی بعد ازحمله حدود 3هفته پیش حماس، در اینستاگرام عکسی از یک زن 85ساله اسرائیلی که توسط حماس دستگیر شده را منتشر کرد و چند ایموجی خنده پای آن گذاشت و نوشت: «احتمالا بزرگ‌ترین ماجراجویی زندگی‌اش را تجربه خواهد کرد.» او در یک پست دیگر در اینستاگرام، با انتشار صحنه‎ای از ویران کردن دیوار حائل دور نوار غزه توسط نیروهای حماس، به فروپاشی دیوار برلین اشاره کرده و نوشته است: «اینو سبک برلین بریم جلو.» پلیس همچنین گفته این بازیگر که در فیلم «جنگ جهانی زد» هم نقش‌آفرینی کرده، در چت‌های واتساپی با دوستانش از حماس و پیروزی‌های آن تمجید کرده است.

پلیس پس از انشار این پست‌ها، او را به اتهام تشویش اذهان عمومی و ارتباط با گروه حماس بازداشت کرد، اما اتهام‌ها علیه او چنان بی‌پایه بود که یک حوزه قضایی در شهر ناصریه، جایی که این خانم زندگی می‌کند، بازداشت او را لغو و برای او بازداشت خانگی تعیین کرد، اما او دوباره بازداشت شد و این بار احتمالا به درخواست مقامات رژیم صهیونیستی، با محکومیت‌های سنگینی مواجه می‌شود. موشه آربل، وزیر داخله رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به مقامات سازمان مهاجرت اسرائیل از آنها درخواست کرده که شهروندی اسرائیلی این بازیگر از او سلب شود.

اسرائیل بعد از حمله حماس، سرکوب اعراب فلسطینی‌تبار در سرزمین‌های اشغالی را به‌شدت تشدید کرده و از آن زمان، ده‎ها نفر از آنها را به اتهام حمایت از حماس و تشویش اذهان عمومی، احضار و برخی از آنها را بازداشت کرده است.

علاوه بر پلیس، گروه‌های راست افراطی یهودی هم دانشجوها و کارگرانی که از نظر آنها به رژیم صهیونیستی «وفادار نیستند» را گزارش می‌کنند و تا حالا چندین دانشجو و کارگر اخراج شده‌اند.

حتی یهودیان اسرائیلی هم که با غزه ابراز همدردی کرده و از این رفتارهای تند انتقاد می‌کنند هم مورد هدف قرار گرفته‌اند و چند روزنامه‌نگار به‌خاطر انتقاد از این نوع رفتارها، با حملات گروهی مواجه شده و یک نفر از آنها بعد از حمله گروهی تندروهای یهودی به خانه‌اش، در مکان امنی پنهان شده است.

کد خبر 803014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    فلسطین عزیز