ماجرای فیش جعلی ارسالی از باشگاه استقلال به سانتاکلارا در پرونده ستاره سابق آبی‌ها، دردسرهای زیادی را برای باشگاه ایرانی ایجاد کرده است؛ به طوری که حالا با تایید باشگاه استقلال، آبی‌ها ۵۰۰هزار یورو جریمه شده‌اند!

باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد محبی یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود؛ بازیکنی که به همراه مهدی قایدی زوج خط حمله آبی‌ها را تشکیل داده و نقش مهمی در موفقیت‌های استقلال ایفا کردند.

باشگاه استقلال که محبی را به طور قرضی از سانتاکلارا به خدمت گرفته بود، طبق توافق باید ۲۳۰ هزار دلار در آبان ماه پارسال به این باشگاه پرتغالی پرداخت می‌کرد؛ طبق تفاهم‌نامه‌ای که طرفین در هنگام عقد قرارداد امضا کرده بودند، در صورت تاخیر در پرداخت پول، آبی‌ها موظف به تقبل ضرر و زیان شده بودند.

باشگاه استقلال پارسال نسبت به ارسال یک حواله ۱۳۰ هزار دلاری به باشگاه سانتاکلارا اقدام کرد که ۹۰ هزار دلار در حساب باشگاه پرتغالی به اصطلاح نشست و ۴۰ هزار دلار دیگر برگشت خورد.

در ادامه نیز باشگاه استقلال به دلیل مشکلات مالی، نتوانست مبلغ باقیمانده را واریز کند که باعث شد باشگاه سانتاکلارا به فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت شود.

باشگاه استقلال با رد این شکایت در دفاعیه‌ای نوشت که با توجه به تحریم‌هایی جاری علیه تهران، پول واریزی برگشت خورده است. دفاعیه باشگاه استقلال باعث شد تا فیفا شکایت سانتاکلارا را رد و آبی‌های پایتخت را از پرداخت غرامت معاف و اعلام کند که باتوجه به پرداخت ۹۰هزار دلار، استقلال صرفا ملزم به پرداخت مبلغ باقیمانده(۱۴۰ هزار دلار) است.

پس از رای فیفا، طلب سانتاکلارا باردیگر پرداخت نشد تا این بار باشگاه پرتغالی به دادگاه عالی ورزش(کاس) شکایت کند. دادگاه عالی ورزش پس از رسیدگی به این پرونده اعلام کرد که پس از رای فیفا و با توجه به اینکه اراده‌ای برای پرداخت پول محبی از سوی باشگاه استقلال وجود ندارد، آبی‌ها موظف هستند علاوه بر پرداخت ۱۴۰هزار دلار، ضرر و زیان ناشی از تاخیر در واریز این مبلغ را نیز پرداخت کنند.

گزارش روزنامه پرتغالی و شوک بزرگ

روزنامه پرتغالی «رکورد» امروز نوشت: باشگاه سانتاکلارا پرتغال مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از استقلال دریافت خواهد کرد. بعد از شکایت باشگاه پرتغالی به دادگاه عالی ورزش، مقرر شد که باشگاه ایرانی این مبلغ را به سانتاکلارا پرداخت کند.

یکی از مدیران باشگاه استقلال جریمه ۵۰۰ هزار یورویی استقلال در پرونده محبی را تایید و اعلام کرد، این رای قطعی است.

بر اساس اعلام قبلی باشگاه استقلال، در قرارداد قرضی محبی، بند خرید دائمی با مبلغ ۶۰۰ هزار یورو قید شده بود و براساس این بند، استقلال می‌توانست تا تاریخ ۳۱ مه سال ۲۰۲۳ (۱۰خرداد سال جاری) پس از واریز مبلغ مورد توافق، به صورت کتبی با ارسال مدارک لازم به سانتاکلارا، نسبت به فعال کردن بند خرید دائمی محبی اقدام کند.

فیش قلابی، نیش واقعی

حال این پرسش مطرح می‌شود که «چرا باشگاه پرتغالی با استقلال همکاری لازم را انجام نداد؟»

در پاسخ به این پرسش باید نوشت که همه چیز به ماجرای فیش جعلی برمی‌گردد که به تاریخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در دوره مدیریت اسبق باشگاه(مصطفی آجورلو) فیشی به مبلغ ۲۳۰ هزار یورو برای باشگاه سانتاکلارا ارسال می‌شود؛ فیشی که بعدها مشخص شد وجود خارجی نداشته و جعلی بوده است!

در آن برهه، این امور را معاونت اجرایی استقلال با هماهنگی معاونت مالی انجام می‌داد. چند ماه بعد از ارسال فیش جعلی و زمانی که مدیریت اسبق برکنار شده بود، باشگاه سانتاکلارا برای باشگاه استقلال نوتیس(اخطار) فرستاد که با توجه به عدم پرداخت پول، محمد محبی باید به این تیم پرتغالی برگردد.

پس از اخطار سانتاکلارا، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل وقت باشگاه استقلال که به تازگی روی کار آمده بود، به واحد بین‌الملل دستور پیگیری داد و پس از استعلام از بانک مشخص شد که «فیش ارسال شده برای باشگاه سانتاکلارا جعلی بوده است!»

همین موضوع باعث شد تا باشگاه سانتاکلارا با باشگاه استقلال وارد چالش شده و در پایان فصل اجازه تمدید قرارداد محبی را ندهد.

همان روزها محبی که حالا در تیم روستوف روسیه توپ می‌زند، در پیام خداحافظی خود با هواداران استقلال به جعلی بودن فیشی که مدیریت اسبق برای باشگاه سانتاکلارا فرستاده بود، اشاره کرد تا ثابت کند نقشی در این جدایی نداشته است. هرچند او به عنوان بازیکن می‌توانست برای بازی کردن در تیمی که علاقه قلبی به آن دارد پا فشاری کرده و مدیران باشگاه سانتاکلارا را تحت فشار بگذارد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 803798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • پیام IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    74 52
    کاش مسئولین دست از حمایت این تیم بردارند و تیم های دیگر را قربانی این تیم نکنند تا به جایگاه اصلی خود یعنی لیگ دسته سه برگردد.
    • رضالهرابیان IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      2 0
      به نظرم همچنان حمایت کنن بهتره طرفداراشون دیوانه شدن و زمین و زمان را مقصر میدانن گناه دارن هر چند هزینه این تیم هم مخفیانه و هم آشکارا بیشتر از پرسپولیس هست
    • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      0 2
      همچین میگی انگار خودتون خیلی تمیزین مدیر استقلال رو باید برکنار کنند نه خودش رو
    • حق بین و حق گو IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      1 1
      متأسفانه پرسپولیس تیم سوگلی حکومت هست امکان نداره که دولت دست از حمایت پرسپولیس برداره این حمایت های همه جانبه مخصوصا داورا چندین ساله که مثل سرطان بجان دیگر تیم ها افتاده و حق دیگر تیم ها رو بخاطر پرسپولیس ضایع می‌کنند تا بتونند پرسپولیس رو قهرمان کنند امسال هم پرسپولیس از هفت بازی در سه بازی با کمک داورها هفت امتیاز از سه تیم گرفته شد و به پرسپولیس داده شد حال پرسپولیس از هفده امتیاز هفت امتیازش رو اگه داورا کمک نمی‌کردند ده امتیازی میشد که با این ده امتیاز بنظرتون چند جدول بود
    • فرشاد کورد تاج IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      0 2
      جایگاه اصلی پرسپولیس که دسته ۳بوده ... .هروقت یه ستاره آسیایی گرفتین بیا درمورد استقلال صحبت کن ...
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      0 0
      تیم نه تیم ها
    • رضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      1 2
      نه اینکه پرسپولیس بچه دردانه وزارت ورزش نبود. این مزخرفات چیه میگی پرسپولیسی؟
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      2 0
      آخه تو هم آدمی که اظهار فضل می کنی
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      0 2
      اخه ... جان همه میدونند مسئولین ونظام وحکومت همه پرسپولیسی هستن از 8امتیاازی که بهتون امسال داورادادن هنوز نفهمیدی .واقعا عققل ومنطق هم خوب چیزیه...
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    دست‌های پشت پرده کمر استقلال را خورد کرد چرا چون همیشه این مدیران باشگاه دنبال دوز و کلک بوده اند اينهم نتیجه فیش جعلی والان هم ارسال قرارهای جعلی یکصدو شصت و پنجاه میلیونی جعلی به سازمان لیگ کی گندش در بیاید معلوم نیست
  • ح IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    2 0
    تمامـ کمال. این تیم جعلی بوده هست خواهد بود حالا بذار مدیرعامل عوض بشه تا به حرف من برسی با این قراردادهای جعلی صداش بعد در میاد
  • هوادار IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    بشین شلغم بی نمک ...
  • مارال IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    مکتب جعل و فتوشاپ ...
  • بنده خدا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    2 0
    جعل و فساد در این تیم حکومتی لانه کرده ...
  • پرسپولیس قهرمان US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    2 0
    قهرمانی جعلی و اهدایی هزینه داره!!!
  • طرفدار ... تهران IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    2 0
    دیگه چطور دزدی مونده ک تیم استقلال انجام نداده باشه واقعا خجالت آوره. استقلال مساوی با دزدی کثافتکاری رانت رشوه جاسوسی تیم های ایرانی برای آسیا ب هیچ عنوان هم از رو نمیرن
  • ... IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    میشه بگید این دوتا چه افتخاراتی با استقلال بدست آوردن
  • مهدی عشقپولیسی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    استقلال همیشه دنبال کثافت کاری ولجن پراکنی بوده وهست
  • بینام IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    خدارا شکر ولی این جریمه درحق تیم ... و حقه باز خیلی کمه عدالت وقتی اجرا میشه که این باشگاه ... یا منحل به شه یا حد اقل به جایگاه اصلی خود دسته سوم بره تا عبرت سایر .. بشه وقتی که برای به خطر پول استرا ماچونی سه بار دولت را سرکیسه میکنند وپول بیت المال را میدزدند باید که منحل شوند
  • قرمز به رنگ خون IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    خخخخ استقلال فقط همین کارارو بلده دیگه. (هوچی گری_پرتوقع_فضولی تو باشگاه های دیگه_جعل_مظلوم نمایی و ....) ههههه
  • مهدی احمدی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    بازیکن چ علاقه قلبی داره ب استقلال هر کسی به فکر منافع خودش
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    نگین نقره داغی استقلال بگو نقره داغی مردم وبیت المال چون استقلال دستش توی جیب مردم هست با این همه مسئول بی مسئول که مدیریت بلد نیستن فقط با پارتی به این جایگاه رسیدن این جریمه ها طبیعی هست اینها همش از بی لیاقتی هست
  • سام IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    چرا با آبروی فوتبال کشور را اینچنین بازی میکنند؟ از مدارک جعلی تا قانون سکنی و بستن قراردادهای مشگل دار و.... قطعا دست دلالان در دست عده ای در داخل باشگاه‌ها نیز هست . هیچ کشوری در جهان اینچنین سرمایه و بودجه های کلان خود را دو دستی تقدیم نمیکند که ما میکنیم. با مقدار جریمه و پولهایی که بابت شکایت بازیکنان و مربیان و فدراسیون فوتبال آسیا و جهان در پنج سال گذشته کردیم ، میشد چندین ورزشگاه و استادیوم مجهز و مدرن در کشور ساخت !! چرا هیچکس رسیدگی نمیکند ؟!
  • کیسه ی ...😂 IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    الان گوش مخملیهای استقلالی میان میگن: وزارت ورزش عمدا فیش واریزی فرستاده و...😂😂امان از خریت😁 وای اگه اجرلو حکم جهادم دهد ...... کیسه کشا یادشون نرفته که؟؟الان میگن آجرلو پرسپولیسیه😂😂 ...
  • کیسه ...😂 IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 1
    میگم از قرارداد جواد ... کم کنن بدهی فیفا رو بدن والااا😂😂😂
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    تو این وضعیت این دو تا تیم پایتخت هم شدن قوز بالای قوز فقط مفتکی دارن پول بیت المال رو هدر میدن.
  • منصور IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 1
    آقای رادوشویچ هم گفته فیش هایی که به من دادن جعلیه نمیدونم چی فکر میکنن یه سریا اینکارو رو میکنن
  • محمد صادق GB ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    استقلال باید دسته ۳ برود جایگاه بر حق ...
  • محمود . ن IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    آمر و عاملین باید در خصوص فیش جلوی و زیان حاصله پاسخ شوند
  • حیران IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    به به کار ما شده جریمه کارهای مدیران نالایق رو پرداخت کردن بابا یکی بیاد نفع اینا رو به ما بگه
  • حسن IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    فوتبال ما شده دکان پولشویی.اختلاس.هاپولی کردن...اینهمه پول توی فوتبال به اسم استقلال.پرسپولیس.یا باشگاههای صنعتی میخورند وهمیشه بدهکارهستن..چرا دلواپسان بیانیه نمیدن که با اینهمه مسئول خلافکار برخورددبشه..محاکمه بشوند.پولهاگرفته بشه وبه اشد مجازات برین..فقط ملت عزیز وطرفداران سرکارند .این فوتبال فقط برای یه عده ای خوب شده...من الله توفیق
  • کریم IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    هر آبروریزی بگی این حاشیه فوتبال ایران وآسیا انجام داده.
  • حسن IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    درود بر ...سردار آجرلو!!! از قدیم حکما گفته اند دوست نادان از دشمن دانا خطر ناک تر خواهد بود!
  • علی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    هردو تیم استقلال وپرس پلیس شده منبع درآمد یه عده آدم حرام خوارجلوی ضرروهروقت بگیری منفعته ،کل تیم رو واگزار کنید به بخش خصوصی حداقل جلوی این دزدی ها گرفته بشه یه نفر نیست این مدیرعامل های متخلف رو به دادگاه بکشونه ومحاکمه کنند چرا آخه اینهمه پول باید بدون حساب و کتاب با دلال بازی ولابی گری از بیت المال دزدیده بشه
  • شاهرخ IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    این مدیران را وزارت ورزش منصوب می‌کنه و خودش باعث این ضرر و زیانها شده است و خودش موظف است جبران کند
  • امیر IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    سراسردزدی وتقلب
  • حسین IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    بفرستیدشون لیگ ۳
  • مسعود IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    بیچاره به این ملت که ضرر و زیان ناشی از سو مدیریت مدیران این باشگاهها را باید پرداخت کنند باشگاه که توانایی پرداخت لین مبلغ را ندارد. و باید از بیت المال پرداخت شود
  • نیکزاد IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 0
    هنوز مونده گندهای سردار آجرلو و فتح ا.. زاده بیفته بیرون فکر کردین لیگ ایرانه با رشوه همه کاری بکنین
  • علی کرم US ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 0
    سلام این استقلالی ها خودشون به موش مردگی میزنند خدا میداند دگه چه گندکاری های کردند امیدوارم همه اش لو برود تا نوک خطیر بسوزد
  • امیر IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    خداوکیلی خیلی رو میخواد پرسپولیسی ها میان حرف از جعل میزنم. زمانی که طارمی علنا اومد اعتراف کرد