حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با مائورو وییرا، وزیر امور خارجه برزیل در خصوص آخرین تحولات غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیر عبداللهیان و مائورو وییرا

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امورخارجه کشورمان ضمن اشاره به تلاش بین‌المللی دولت برزیل و ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای توسط این کشور به شورای امنیت سازمان ملل جهت توقف درگیری ها، بر لزوم آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسان دوستانه تاکید و از ارسال کمک‌های بشردوستانه این کشور به نوار غزه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه برزیل نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به نقش بازیگری مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و از تلاش‌های سازنده کشورمان در کمک به برقراری صلح و امنیت منطقه و جهان تشکر کرد.

وییرا لزوم آتش‌بس، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و فراهم کردن امکان خروج امن خارجی‌ها از جمله اتباع برزیل را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 804384
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    آمریکا به همراه غرب از روز اول انقلاب به دنبال ضربه به ایران بود پس مذاکره ایران با آمریکا و غرب اشتباه از سوی دولت حسن روحانی بوده است.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    مردم و قوه قضاییه شکایت از آمریکا را جدی‌تر پیگیری کنند/ ماجرای تروریستی که ۳۰۰ میلیون دلار غرامت طلب کرد
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    آمریکا، حمایت تهران از حماس را محکوم کرد/ آمریکا جنایتکار نشان داد که در کنار رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار است. اسرائیل و هم آمریکا هر دو در این مدت 29 در جنگ غزه انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه استفاده کردن و هنوز هم استفاده می کنند. اسرائیل و آمریکا علیه مردم غزه از گروهک تروریستی پ.ک.ک هم استفاده می کنند. آمریکا و شخص بایدن مسئول هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه هستند که آمریکا و رئیس آن شخصا مسئول هدف قرار گرفته شدن غیرنظامیان در باریکه غزه هستند.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    آمریکا، حمایت تهران از حماس را محکوم کرد/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در مورد جنگ اسرائیل و غزه خودش متهم است و نه مدعی آمریکا جنایتکار خودش 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ درفلسطین، لنبان، نوارغزه و سوریه بوده است. آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار تروریسم است. آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار داعش است.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ آمریکا، حمایت تهران از حماس را محکوم کرد/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در مورد جنگ اسرائیل و غزه خودش متهم است و نه مدعی آمریکا جنایتکار خودش 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ درفلسطین، لنبان، نوارغزه و سوریه بوده است. حمایت های جو بایدن جنایتکار وحشی رئیس جمهور بی ادب آمریکا جنایتکار از رژیم کودک کش صهیونیستی، کشتار، بمباران، قتل عام نسل کشی مردم غزه و برای آمریکایی ها در سراسر منطقه خاورمیانه گران تمام خواهد شد و گران تمام می شود.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    اسرائیل تسلیم نشود، ضربات بسیار سنگینی متحمل می‌شود
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    حامیان فلسطین در واشنگتن، لندن، برلین و پاریس به خیابان‌ها آمدند. جهان خواستار اخراج آمریکا از منطقه است.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    کشتار، بمباران و قتل عام بیش از 11 هزار نفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه مردم نوار غزه توسط صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. کشتار بیش از 4 هزار کودک توسط صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.