کشورهای غربی با صلح دروغین به دنبال ابقای تفکر رژیم صهیونیستی هستند. کشورهای مسلمان باید کار را تمام کنند و رژیم صهیونیستی را از صحنه تاریخ حذف کنند.

محمود عباس زاده مشکینی

محمود عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یادداشتی برای همشهری آنلاین نوشت:

۴هفته جنگ تاریخی حماس و رژیم صهیونیستی شرایط در این منطقه از خاورمیانه را به نقطه غیر قابل برگشتی رسانده است و شکست سنگین رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت بی‌آبرویی بزرگی برای آنان رقم زده است. کشورهای اسلامی باید با هوشمندی باقیمانده این راه را نیز به درستی هموار کنند و این رژیم را از صحنه روزگار محو کنند.

در این چارچوب توجه به دو نکته اساسی در طرح شعارهای صلح‌طلبانه ضروری است. در اینکه اقدام رژیم صهیونیستی در غزه امری فراتر از جنگ است و نسل‌کشی، کودک‌کشی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود، شکی نیست و تمام دنیا بر این باور است که خشونت و کشتار فجیع در سرزمین‌های اشغالی باید پایان پیدا کند. طرح چنین مطالبه‌ای حرف دقیقی است، اما این سوال مطرح است که چرا با وجود تشکیل راهپیمایی‌های میلیونی در اروپا به‌خصوص لندن و پاریس، دولت‌های این کشورها که به نوعی حامی رژیم صهیونیستی هستند و جعل‌کننده آن محسوب می‌شوند، اجازه برگزاری چنین راهپیمایی‌هایی را می‌دهند؟

به نظر می‌رسد استراتژی غربی‌ها و رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی اخیر مردم فلسطین این است که دولت‌های غربی با پنهان شدن پشت سر افکار عمومی ابقای رژیم صهیونیستی را محقق کنند. اقدامی که با طرح شعارهای مکارانه صلح‌طلبی دنبال می‌شود. اگر غرب به دنبال صلح بود چرا در طی دهه‌ها خشونت مداوم رژیم صهیونیستی جلوی این کار را نگرفت؟

متاسفانه در جهان اسلام نیز برخی دولت‌ها برای ایجاد صلح دروغین به نفع رژیم صهیونیستی نامه‌نگاری می‌کنند. نکته بسیار مهم در پشت پرده این استراتژی این است که نامشروع بودن رژیم صهیونیستی که برترین صدا در خاورمیانه و جهان اسلام بود، تحت‌الشعاع قرار گیرد.

مطالبه بسیار مهم جوامع بشری، خاورمیانه و کشورهای اسلامی این است که رژیم صهیونیستی از صحنه تاریخ حذف شود. برخی تلاش‌ها با عنوان صلح در جریان کشتار مردم غزه دروغین است و تلاش برای ابقای رژیم صهیونیستی و جلوگیری از نابودی آن ارزیابی می‌شود. رژیم صهیونیستی با ضربه سنگین حماس و مقاومت آسیب بسیار جدی دید و اکنون دنبال راه فراری از فروپاشی و اضمحلال می‌گردد. کشورهای مسلمان باید حالا که کار این رژیم به این شرایط رسیده است از جان گرفتن دوباره آن جلوگیری کنند و نابودی آن را محقق کنند.

امروز رسالت تمام رسانه‌های جهان اسلام، کشورها و ملت‌های آزاده این است که اجازه ندهند اصل و مولفه بسیار مهم استراتژیک نامشروع بودن رژیم صهیونیستی و لزوم حذف این رژیم از عرصه تاریخ و جغرافیا تحت‌الشعاع شعارهای فریبکارانه صلح‌خواهی قرار گیرد.

صلح‌خواهی و مقابله با کشتار و خشونت اگرچه بسیار خوب و لازم است، اما نباید با آن بازی سیاسی صورت گیرد و صورت مساله را تغییر دهد.

شعارهای مطرح شده در راهپیمایی‌های اروپایی دلالت بر این دارند که جلوی خشونت گرفته شود، یعنی فلسطین و اسرائیل پشت یک میز بنشینند و با هم مذاکره و صلح کنند. فلسطینیان هرگز زیر بار چنین شرایطی نمی‌روند. اگر قرار بود، چون پشت سر این قضیه تن دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی، مشروعیت‌بخشی به آن و ابقای اسم و تفکر این رژیم است.

نباید از این امر غافل شد که چه‌بسا استراتژی اصلی رژیم صهیونیستی از این کشتار و بلوف‌های سنگینش مبنی بر حمله اتمی به غزه، همگی برای انحراف افکار عمومی دنیا و مجاب کردن همه به پایان این جنگ باشد. در ماجرای جنگ حماس و اسرائیل اصل نامشروع بودن رژیم صهیونیستی نباید فراموش شود.

رسانه‌هایی همچون بی بی سی می‌گویند چرا اسرائیل در غزه انسان‌ها را می‌کشد؟ مگر دولت خود این رسانه‌ها چنین نکرده‌اند؟ مگر خودشان کمک نکرده‌اند که این رژیم مسلح به ۲۰۰کلاهک هسته‌ای شده است. این شعارهای انسان‌دوستانه غرب در جریان جنگ اخیر غزه باورکردنی نیست. آنها شریک در این جنایت هستند. چرا غربی‌ها اکنون دارند نمایش مخالف‌خوانی و نق‌زنی علیه این جنگ می‌دهند؟

غربی‌ها دارند سوال و مطالبه را عوض می‌کنند. دنیا باید متوجه این مساله باشد. رسانه‌های غربی همچنین ممکن است به این سناریو بپردازند که هر تلاشی برای رفع اشغال از سرزمین‌های فلسطین تاوان سنگینی دارد. آنها می‌خواهند جبهه مقاومت را بترسانند. کشورهای اسلامی نباید بگذارند این سناریوی دوم صهیونیست‌ها و غربی‌ها نیز به بار بنشیند.

کد خبر 805406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha