امشب هفته چهارم یا روز اول از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان با بازی‌هایی نه‌چندان جذاب به پایان می‌رسد. البته تعدادی از این بازی‌ها شاید جذاب نباشند اما تأثیر فراوانی در سرنوشت صعود تیم‌ها به دور بعد یا سقوط به لیگ اروپا خواهند داشت.

لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین،شاید بد نباشد مروری بر مهم‌ترین بازی‌های امشب فوتبال اروپا داشته باشیم.

بایرن ... گالاتاسرای

باواریایی‌ها در بازی رفت با وجود برتری حریف ترک، ۳بر یک این تیم را شکست دادند. آنها در بازگشت به آلمان در جام‌حذفی مقابل تیم دسته‌سومی ساربروکن حذف شدند و این هفته درکلاسیکر را با هت‌تریک هری کین و با ۴گل از دورتموند بردند. تنها دیدار خانگی قبلی بایرن‌مونیخ با گالاتاسرای در دور اول جام یوفا ۷۳-۱۹۷۲ برگزار شده که تیم آلمانی در آن بازی ۶بر صفر برنده بوده است. این برد در آن زمان بزرگ‌ترین پیروزی آنها در رقابت‌های اروپایی به‌حساب می‌آمد؛ در کنار پیروزی ۸بر ۲ بر بارسلونا. بایرن هر ۶بازی آخر را مقابل تیم‌های ترکیه با پیروزی پشت سر گذاشته است؛ ۲۲گل زده مقابل تنها ۲گل خورده.

گالاتاسرای تنها یک برد از ۱۸بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده (۳تساوی و ۱۴شکست)؛ پیروزی خارج‌ از خانه ۳بر ۲ مقابل منچستریونایتد در همین فصل. تیم ترکیه‌ای در آن بازی به اندازه ۱۰بازی خارج از خانه قبلی خود گل زد.

بایرن‌مونیخ ۸۲امتیاز از ۸۴امتیاز اخیر خود را در بازی‌های خانگی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده است (۲۷‌برد و یک تساوی). آژاکس تنها تیمی است که رکورد ۲۸‌بازی پیاپی بدون شکست خانگی را در کارنامه دارد؛ رکوردی که در اکتبر۲۰۱۸ در لیگ قهرمانان به ثبت رسید.

کپنهاگ ... نمنچستریونایتد

بازی رفت دراماتیک بود؛ هری مگوایر برای من‌یونایتد گل زد و اونانا پنالتی وقت‌های تلف‌شده را مهار کرد. ۲بازیکن پرانتقاد منجی این تیم شدند. حالا نوبت بازی برگشت در زمین حریف است. یونایتد در حال‌حاضر ۳‌امتیازی است و گالاتاسرای ۴‌امتیازی و بایرن ۹‌امتیازی را بالای سر خودش می‌بیند. کپنهاگن تنها یک‌امتیاز از ۳‌بازی اول کسب کرده است.

نخستین پیروزی کپنهاگن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، پیروزی یک بر صفر خانگی مقابل همین منچستریونایتد در فصل۰۷-۲۰۰۶ ثبت شده و حالا باید دید این تیم دانمارکی می‌تواند بار دیگر این اتفاق را رقم بزند یا خیر.

منچستریونایتد از ۱۰دیدار خود با تیم‌های دانمارکی در تمام رقابت‌های اروپایی ۷برد به‌دست آورده، یک تساوی و ۲شکست که هر دو شکست در ۳بازی آخر خارج از خانه در دانمارک رقم خورده است.

منچستریونایتد تنها یک پیروزی از ۷بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده است (۲تساوی و ۴شکست). این پیروزی نوامبر۲۰۲۱ در ویارئال تحت هدایت مایکل کریک، سرمربی موقت به‌دست آمد.

رئال‌مادرید ...براگا

رئالی‌ها که حالا صدرنشینی لالیگا را از دست داده‌اند، در لیگ قهرمانان ۹‌امتیازی هستند و ناپولی ۶‌امتیازی را پشت سر خود می‌بینند. تیم آنچلوتی امشب با براگا ۳‌امتیازی بازی دارد و یونیون‌برلین بدون امتیاز به مصاف ناپولی می‌رود.

برای اولین‌بار است که براگا در خانه رئال به میدان می‌رود. از میان تیم‌هایی که برای اولین‌بار در خانه رئال‌مادرید در رقابت‌های اروپایی بازی کرده‌اند، تنها یک تیم توانسته به پیروزی برسد و هر ۱۶تیم دیگر مقابل این تیم تن به باخت داده‌اند و یک تیم هم مساوی گرفته است. تیم برنده، شریف تیرول اسپور بود که به لطف درخشش دروازه‌بان خود دورقمی نشد و ۲ بر یک به پیروزی رسید.

رئال‌مادرید هرگز در خانه به یک تیم پرتغالی در رقابت‌های اروپایی نباخته و در ۹بازی از ۱۰بازی قبلی (یک تساوی) پیروز شده است. تنها تیم پرتغالی که در خارج از خانه مقابل رئال‌ شکست نخورده، پورتو بوده که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۰۴-۲۰۰۳ با این تیم به تساوی یک-یک رسید.

رئال از زمان شکست مقابل چلسی در آوریل ۲۰۲۲ در ۸بازی خانگی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا (۷ برد و یک‌تساوی) شکست نخورده است.

آخرین تیم مهمان که در این زمین دروازه‌اش را بسته نگه داشت، زسکا مسکو در دسامبر ۲۰۱۸ بود. رئال در ۲۴بازی خانگی متوالی از آن زمان (میانگین ۲.۲ در هر بازی) موفق به گلزنی شده است.

آرسنال ... سویا

شکست مقابل نیوکاسل به روند بی‌شکستی توپچی‌ها در این فصل لیگ برتر پایان داد. تاتنهام هم یک شب بعد برای اولین‌بار در این فصل شکست خورد.

آرسنال از ۱۱بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل تیم‌های اسپانیایی فقط ۳برد کسب کرده است (۲تساوی و ۶باخت). با این حال، ۲مورد از این پیروزی‌ها در ۳بازی آنها در زمین خود سویا به‌دست آمده است، ازجمله برد ۳بر صفر در سپتامبر۲۰۰۷.

سویا تنها یک برد از ۱۱بازی خارج از خانه خود در برابر تیم‌های انگلیسی در تمام رقابت‌های اروپایی (۵تساوی و ۵شکست) به دست‌آورده است. آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۱۸-۲۰۱۷ منچستریونایتد را ۲بر یک بردند.

سویا به‌دنبال نخستین پیروزی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا از دسامبر ۲۰۲۰ (۳بر یک مقابل رن) است، زیرا در این مدت نتوانسته است در هیچ‌یک از ۸بازی خارج از خانه اخیر خود در این رقابت‌ها پیروز شود (۶تساوی و ۲شکست).

کد خبر 805558
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha