رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به فیلم منتشر شده از درگیری لفظی اش با برخی دانشجویان اظهار کرد: متاسفانه برخی از دانشجویان جدا از اینکه در حد عرفی حجاب ندارند در فضای دانشگاه هم علنا روابط خارج از چارچوب دارند ، اعمالی که شرعی، انسانی، اخلاقی و عرفی نیست.

دانشگاه تهران

به گزارش همشهری آنلاین، «غلامرضا جمشیدیها» رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا در مورد حواشی پیش آمده بین حراست این دانشکده و دانشجویان بیان کرد: ماجرا اینطور بود که ما در دانشکده علوم اجتماعی یک حسینیه داریم که در آنجا نماز برگزار می‌شود؛ بین نماز ظهر و عصر چشمم به بیرون از فضای نمازخانه افتاد و دیدم که متاسفانه دختران و پسران رفتارهایی انجام می‌دهند که در شان دانشگاه نیست. دانشجویان با یکدیگر دست می‌دهند، روبوسی می‌کنند و… انگار که محرم هستند و اینجا دانشگاه نیست. دیدن این رفتارها برای من خیلی سخت بود و واقعاً متاثر شدم.

جمشیدیها افزود: وقتی که نماز تمام شد و از حسینیه بیرون آمدم فکر می‌کردم که حتما این وضعیت تمام شده، اما متاسفانه دیدم که همچنان جمع دانشجویان به همان شکل وجود دارد. از آن دانشجوی متخلف خواستم کارتش را به من بدهد این کار را هم کرد و بعد با من به دفتر آمد. وقتی این دانشجو به دفترم آمد سایر دانشجویان جلوی در دفتر تجمع کردند و حرف‌های بی‌ربطی زدند که من هم به هر حال عصبانی شدم.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی بیان کرد: شاید من هم در عصبانیت چیزی گفته باشم و دانشجوها از من می‌خواستند که از آن‌ها عذرخواهی کنم! و گفتم من عذرخواهی به شما ندارم. دانشجویی که تخلف کرده بود اتفاقاً بحثی نداشت، اما سایر دانشجویان به عنوان حامی ادامه دهنده این وضعیت بودند. آن‌ها جلوی دفتر تجمع کرده بودند و به نشانه اعتراض شعارهایی هم می‌گفتند.

جمشیدیها تاکید کرد: در آن شرایط من هم واقعا به لحاظ روحی منقلب شده بودم و دوستان خواستند که به دفترم بروم و گفتند که خودشان مسئله را حل می‌کنند. حراست آمد، اما واقعا بین آن‌ها و دانشجویان درگیری ایجاد نشد و فقط بحث کردند.

او عنوان کرد: واقعا دانشجویان در برخی موارد ملاحظات را رعایت نمی‌کنند. دانشجویی که ادعا می‌کند این محیط آکادمیک است آیا قوانین این محیط دانشگاهی را رعایت می‌کند؟ آیا این درست است که دختر و پسری که هیچ نسبتی با هم ندارند در حیاط و محوطه دانشکده با یکدیگر دست بدهند و روبوسی کنند؟! این رفتارها در کشور جمهوری اسلامی واقعاً درست است؟! دانشجویان قاعده را رعایت نمی‌کنند و از من می‌خواهند که قوانین و قواعد را رعایت کنم و تازه تذکر می‌دهند که اینجا محیط دانشگاهی است.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی تصریح کرد: من به لحاظ سنی کسی هستم که انقلاب اسلامی را دیده‌ام، جنگ تحمیلی را دیده‌ام و از نسل انقلابیون بودم و حالا می‌بینم چند تا دانشجو و اصلاً چند تا بچه می‌خواهند چه کارهایی انجام دهند و مدام تکرار می‌کنند که دنبال فضای آکادمی هستند. کسی می‌تواند ادعا کند که ما قواعد را رعایت نکرده‌ایم که خودش تمام قواعد دانشگاه را رعایت کند.

جمشیدیها با بیان اینکه رعایت قواعد یک اصل است، گفت: دانشجویان اگر می‌خواهند ما قواعد را رعایت کنیم، آن‌ها هم باید قواعد را رعایت کنند. چرا ما با سایر دانشجویان کاری نداریم؟ مگر ما در دانشکده علوم اجتماعی جلوی هر دانشجویی را می‌گیریم؟ از هرجایی می‌خواهید از سوابق کاری من سوال کنید و ببینید آیا جمشیدیها تا به حال با کسی بدرفتاری داشته است؟ من تا به حال به کسی حرف بدی نزدم و بدرفتاری با دانشجویان نداشتم. شما هم جای ما باشید وقتی چنین صحنه‌های ناراحت کننده را در محیط علمی می‌بینید، عکس‌العمل نشان می‌دهید. کسی که قواعد دانشگاه را رعایت نمی‌کند باید پاسخگو باشد.

جمشیدیها اضافه کرد: من نسبت به رفتارم پاسخگو هستم و اصلاً می‌توانیم به دادگاه برویم، من هم می‌آیم و همه چیز را توضیح می‌دهم. من همه مسائل را قبول دارم، اما هر جایی که قاعده‌ای دارد. شما یک بار به دانشکده علوم اجتماعی بیایید. می‌بینید که دختران و پسران راحت سیگار می‌کشند، روی چمن‌ها می‌خوابند، ولی خب مدارا و صبوری و حوصله ما هم اندازه‌ای دارد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی خاطرنشان کرد: ما از کسی جز خدا نمی‌ترسیم. توکل ما به خداست. با کسی کاری نداریم و به روش دین خودمان عمل می‌کنیم. بنابراین دال مرکزی اتفاقی که در دانشکده افتاده است، مربوط به روابط نامشروع دختران و پسران است که نباید اینگونه باشد.

کد خبر 805662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • نادر IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    با اون شرایط این بنده خدا حق داشته عصبانی بشه و به دانشجوی بی اخلاق و هنجارشکن تذکر بده
    • FR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      14 17
      همین کارهارامی کنیدکه افرادبیشتربه مهاجرت دراینده فکرمی کنندیادنبال مهاجرت هستند
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    احسنت چهارتا استاد مثل ایشان داشتیم اوضاع دانشگاه این نبود آقای فردوسی پور و .... یاد بگیرند
    • دوست IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      0 4
      هر فرد با منطق و سالم به لحاظ عقلی ، رفتاری و اخلاقی می داند که این دوتا موضوع هیچ ربطی با هم ندارد ... اولا که مهاجرت این عزیزان ریشه و دلیل دیگری دارد ، در ثانی این بزرگواران اگر می خواستند بجای درس و تحصیل بدنبال اینگونه بی بند و باری های اخلاقی باشند بجای اینکه از آنسوی مرزها دعوتنامه داشته باشند ، می بایست الان مثل شما دوست گرامی پای سیستم نشسته باشند و برای توجیه اینچنین مسئله واضحی اراجیف می بافتند ....
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    باید دانشگاههای پسرانه و دخترانه شوند راهی به جز این وجود ندارد واسه درس خودن نمیان واسه خالی کردن عقده های خانوادگی میان با کمی آزادی که به دست آوردن. محیط آکادمیک کجاش اینجوری هستش.
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      17 6
      اشتباه گفتی کم تلوزیون منفعت طلب نگاه کن
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      19 7
      مگه حمام ه که باید زنانه ومردانه جدا باشن دانشگاه مرکز تبادل اطلاعات علمی هست
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    بعضی‌ها تو دانشگاه دیگه شروع درآورده اند به نام دانشجو هرغلطی می‌خواهند انجام میدن بعد میگن دانشگاه به ما گیر میده در هیج کجای دنیاهیچ دانشگاهی این کارهای قبیح که ماانجام‌ می‌دهیم نمی دهند هردانشگاهی برای خودم آنان سفت وسختی دارد که دانشجویان باید از آن پیروی کنند
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    مگر دانشگاه دوربین نداره حراست نداره این آقا حق نداره با دانشجو برخورد فیزیکی وفحاشی کنه قطعا باید این بی ادب اخراج شود
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      اونی که دانشگاه را با کافه های شبانه لس‌آنجلس اشتباه گرفته را باید چیکار کرد لابد جایزه داد
  • مهدی __ IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    خوب اسمون و ریسمون می بافی ها . یک معذرت خواهی هم نمی کنه
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      کارش درست بوده باید با هنجار شکن و قانون گریز در هر لباسی برخورد بشه دانشجو خونش از بقیه رنگین تر نیست
    • امیر IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
      19 6
      والا بجا اینکه مکان مناسب تهیه کنن برا دانشجویان طلب کارم هستن تازه فوش هم میده
  • محمد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    بی شرمی و حیایی رو دیگه به اوج خودش رسوندن، دانشجویان پاک دیگه چه گناهی دارن که باید این صحنه ها رو ببینن، لطفا با قاطعیت با این هنجار شکنا برخورد بشه
    • US ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      51 14
      منظورساتدیس های پاک ادعاداررومی گی
  • فارسانی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    به نظر من دانشگاه محیط پاک و به دور از این مسائل است و دانشجو باید حد خود را بداند و به دانشگاه و محیط آن احترام بگذارد و در شان دانشجو نیست که با عوامل دانشگاه درگیری لفظی یا حتی فیزیکی پیدا کند و به قوانین بایستی حتما احترام بگذارد.آیا همان دانشجو که با یک دختر دانشجوی دیگر روبوسی میکند حاظر است خواهر خودش هم با یک مرد غریبه آنهم در حضور دیگران اینکار را انجام دهد.به نظر من و حتی بیشتر همکارانم حق با ریاست محترم دانشکده بوده و جای هیچ گونه شکی نیست
  • ناشناس IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    با سلام شاید به عنوان یک شهروند مدافع حقوق عامه باشم ولی در تمام دنیا هرنهاد عمومی برای خود مقررات دارد ،دانشگاه هم همین طور پس رفتار و عملتان درست ،وحتی برخورد با اجتماع کنندگان واجب تر از شخص گناه کار پوزش طلب است ،چرا اینها در پی از بین بردن قبح گناهند
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    15 6
    هیچ کس حق بی احترامی نداره و نباید خودشو بی تقصیر بدونه. اگه بی احترامی کرده، باید عذرخواهی کنه.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    4 16
    از این روابط خارج عرف تا دلت بخواد زیاده
  • حرف حق IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    1 16
    وقتی با اصطلاحات مزخرفی مثل زن قوی و مستقل و کودک همسری میان با ازدواج و عرف و غریزه انسانی مقابله میکنن فساد زیاد میشه دانشگاه رو هم ببندین جاهای دیگه رو چیکار میکنید ؟
  • سید IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    6 14
    اینقدر کوتاه اومدید که حالا نمی تونید جمعش کنید. ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیرید تازه است.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    16 49
    بایدازامثال خائنان، خاتمی و موسوی تقدیر کرد.برخی مسئولان بعدازجنگ مثل موش افتادن به جویدن ریشه دین و دیانت مردم.امیدوارم خدا به بقیه مردم رحم کنه.
  • US ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    15 53
    شهید دادیم که عفت داشته باشیم
  • US ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    16 57
    در آمریکا که اسلامی نیست همچین کاری نمیکنند در ملا عام اعدامشان کنید
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      15 3
      فکرکنم ازشهرتون بیرون نرفتی چه برسه خارج ازایران وبدون عقلانیت پیام هم نوشتی؟
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      4 11
      اول مسئول با مشکل اخلاقی رو حد بزنند بعد بچه ها، آسیاب به نوبت
    • زینب IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      2 2
      فقط میتونم بگم شهدا شرمندهایم
  • شهرام CA ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    12 3
    دانشجوبان هم از طرز تفکر رئیس دانشکده به اصطلاح "علوم اجتماعی" دانشگاه تهران منقلب شدند. همان علوم اجتمایی که آزار و اذیت دانشجویان را تقبیح نمی کنه!
  • US ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    6 15
    به نظر من یک زایشگاه هم در دانشگاها و مدارس درست کنید کار تمام است
  • علی IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    5 11
    ای بابا دانشگاه هنری پارس نزدیک خیایان آل احمد،هم اوضاع خرابه اونها که داخل خیابان را حیاط دانشگاه کرده دود سیگار و بی حجابی و کلاس ارایه زیبایی راه انداختند. رییس دانشگاه هم بی خبر
  • ح م IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    6 12
    خوب گوش اینارابگیریدازدانشگاه بندازیدبیرون دانشگاه محل علم آموزی است نه محل روابط نامشروع .شهدارفتن شهیدشدن که دین باقی بماندامایک مشت ازخدابی خبرمعلوم نیست توچه خانواده هایی بزرگ شدن،این کارهاراآنهم درمحیط دانشگاه انجام میدهند.فاتحه ی همه چیزرابایدخواند.چرادولت ماازاینامیترسه هرجانمیرن به درک
  • علی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    5 12
    من درک میکنم که شما چه کشیده و میکشید . خداوند کمکتان کند . برخورد با اینها و جنگ در غزه برای آزادی قدس و ..... هیچ فرقی ندارد . 🌷🌷🌷
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    3 14
    دانشگاه محل کسب علم ودانش وکسب مهارت وخدمت به جامعه است درکنار ان ارتباط دانشجویان باید برمبنای اخلاق وعرف جامعه باشددرجوامع غربی هم اخلاق وحیا رعایت میشود.جوامع مسیحی ویهودی وشینتو وحتی کمونیستی وهم معتقدند محیط دانشگاه باید خارج از روابط جنسی باشد چراکه مسائل جنسیتی باان قدرت زیاد مانع کسب علم ودانش وتحقیق میشود.پس استاد از منظر تعلیم وتعلم درمحیط اخلاقی دانشگاه حق دارد معترض چند دانشجونما که حیوانیت را بر انسانیت ترجیح دادند بشود.
  • فضولی دنبال اسممی؟ IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    16 4
    مگه شما انقد در ب در دنبال فرزند اوری و رشد جمعیت نیستین؟خب بزارین این کارا رو کنن دیگه ازدواج شروعش دانشگاهه ازدواج میکنن بچه دار میشن جمعیت بالا میره دیگه چتونه
  • US ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    9 10
    نارحت شدی؟ جمع کن و برو. ما که سالهاست از دیدن شما ناراحتیم.
  • AU ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    4 15
    فضای آکادمی برای افراد اکادمی فهم است نه برای کسی که مجانی بهش فرصت دادن که در دانشگاه تحصیل کنه و هنوز معني اکادمی را نمی فهمه
  • AU ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    2 2
    فضای آکادمی برای افراد اکادمی فهم است نه برای کسی که مجانی بهش فرصت دادن که در دانشگاه تحصیل کنه و هنوز معني اکادمی را نمی فهمه
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    3 13
    وقتی که با سیاست های غلط دانشگاه ها در اختیارقشر مرفه و بی درد جامعه است درحالی که هنوز مدارس معلم ندارند و مدرسه ای که بنده در آن فعالیت میکنم علاوه بر تشکیل کلاس از تابستان با ایجاد پایگاه مطالعاتی زمینه را برای این مرفهین با شهریه های آنچنانی فراهم میکندتوقع بیش ازاین از دانشگاه حماقت است
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    2 2
    اگه این حرفها واقعیت داشته باشه من که حق رو بهش میدم دانشگاه ست نه کاباره
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    2 2
    خیلی راحت بلدید تهمت بزنید و کارهای زشت خود را توجیه کنید ما هم که نمی فهمیم و دروغ های شما را باور خواهیم کرد
  • ایرانی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    1 2
    اگر همچنین موضوعی در دانشگاه شما وجود دارد از بی لیاقتی وبی عرضگی شما وبقیه مدیران میباشد
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    3 2
    خاک بر سر این دانشجو ها همین‌ها بعداً میشن قاتلین شهيد عجمیان و جای تأسف اینجاست که این دانشجوها را بدلیل فساد اخلاقی بیرون نمیکنند