دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت نسخه تقریبا نهایی سیستم عامل ویندوز 7 را منتشر کرده است که خصوصیات جدیدی را به آن اضافه می‌کند، از جمله راهی برای راندن کارکردهای ویندوز XP.

"کاندید نهایی" "release candidate" ویندوز 7 از پنج‌شنبه 30 آوریل (10 اردیبهشت) به گروهی از آزمایشگران تکنولوژی پیشرفته عرضه شده است و سه‌‌شنبه 5 مه (15 اردیبهشت) برای دانلود و امتحان کردن در اختیار هم افراد قرار خواهد گرفت.

‌این نسخه جدید به طور شاخص همان نسخه‌ای است که برای آزمایش به مشتریان شرکت مایکروسافت مانند تولیدکنندگان نرم‌افزار، سازندگان سخت‌افزار  و سایر شرکای تجاری داده می‌شود تا نسل بعدی فراورده‌های‌شان را بر اساس آن طراحی کنند.

 مایکروسافت نسخه کاندید نهایی ویستا را پنج ماه پیش از شروع فروش نسخه نهایی ویستا به مشتریان عرضه کرد. اگر مایکروسافت اکنون نیز همین خط مشی را دنبال کند، ممکن است نسخه نهایی ویندوز 7 تا ماه اکتبر به بازار بیاید.

اما مایکروسافت رسما گفت که انتظار دارد که فروش ویندوز 7 را تا پایان ژانویه 2010 شروع کند، اما در عین حال این هفته اعلام کرد که  ممکن است در فصل خرید برای تعطیلات کریسمس فروش را آغاز کند.

 سازندگان نرم‌افزار در کسب و کارشان روی ویندوز 7 حساب می‌کنند، چرا که بسیاری از آنها از ارتقای سیستم‌‌های‌شان به ویندوز ویستا صرفنظر کرده بودند. ویندوز ویستا در ابتدا مشکلات زیادی را باعث شد چرا که بسیاری از برنامه‌ها و وسائل موجود با آن کار نمی‌کردند. [ویندوز7؛ رضایت‌بخش و کامل]

کد خبر 80617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز