شاخص کل بورس تهران در مبادلات امروز هزارو ۸۴۶واحد، معادل ۰.۰۴درصد نزول کرد و به ۲میلیون و ۵۳هزار واحد رسید اما شاخص کل هم وزن با ۱۹۳۲واحد رشد به ۷۰۱هزار و ۲۶واحد رسید. با این حال به نظر می رسد وضعیت معاملات نسبت به چند هفته گذشته در حال بهبود است.

بورس تهران

به گزارش همشهری، در مبادلات امروز بازارسهام، سهامداران حقیقی ۲هزارو ۸۴۵میلیارد تومان سهام خریدند اما در مقابل حجم فروش سهامداران حقیقی به ۲هزارو ۸۴۴میلیارد تومان رسید. این ارقام نشان می‌دهد تقاضا برای خرید سهام از سوی سهامداران حقیقی در مبادلات امروز۱.۳درصد رشد کرده است.

سهامداران حقیقی امروز یک میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام کردند و با ورود این میزان نقدینگی به بازار سهام، نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش معاملات خرد به ۰.۱درصد رسید که نشان می‌دهد شتاب ورود پول به بازارسهام بیشتر شده است.

ارزش کل سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس درمبادلات امروز ۵هزار میلیاردتومان نزول کرد و به ۸۹۴۹هزار میلیارد تومان رسید. این به‌معنای آن است که ارزش دلاری کل بازار سهام ایران(بورس و فرابورس) با توجه به اینکه هردلار آمریکا امروز در بازار آزاد در محدوده ۵۱هزار و ۳۰۰تومان دادوستد شد، درحال حاضر ۱۷۴میلیارد و ۴۴۰میلیون دلار است.

افزایش حجم تقاضا

امروز همزمان با نزول شاخص بورس ارزش معاملات خرد هم با ۳۳میلیارد تومان کاهش یک درصد افت کرد. با وجود کاهش شاخص و ارزش معاملات خرد آنطور که آمارها نشان می‌دهد حجم تقاضا برای خرید سهام ۱.۳درصد افزایش یافت و در مقابل از شدت عرضه‌ها در بورس ۵درصد کاسته شد. امروز همچنین برخلاف شاخص کل بورس تهران، شاخص هم وزن با رشد مواجه شد که نشان می‌دهد بازار سهام با روزهایی که سهام اغلب شرکت‌ها در روزهای نزول با افت ارزش مواجه می‌شدند فاصله گرفته است.

مروری بر ارزش روزانه معاملات نیز نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد ظرف روز گذشته در سطح ۳هزارو ۵۰۰میلیارد تومان حفظ شده و این نشان می‌دهدکه احتمالا سهامداران در انتظار محرک‌های تازه برای رشد شاخص‌های بورس هستند. با توجه به کاهش ریسک‌های بورس نسبت به چند هفته گذشته و سیر صعودی نرخ بهره بین بانکی به‌نظر می‌رسد بازار سهام ظرف روزهای آینده بتواند به مسیر رشدش ادامه دهد اما این رشد با توجه به مولفه‌های فعلی اقتصادی خیلی نمی‌تواند دامنه‌دار و پایدار باشد.

کد خبر 806772
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha