مهاجم بلژیکی زننده هزارمین گل در امارات بود و از این جهت به یک دستاورد تاریخی رسید.

تروسار

به گزارش همشهری‌آنلاین، تروسار وقتی در برایتون چهره شد، ناگهان در یکی از بازی‌های جام‌حذفی که دی‌زربی به بازیکنان اصلی استراحت داده بود طغیان کرد و ساز جدایی سر داد. میکل آرتتا توانست این بلژیکی را برای خط حمله پرترافیک خود بخرد؛ آن هم با قیمت نازل ۲۴میلیون یورو. تروسار در همه پست‌های هجومی بازی کرده و معمولا از رقبای خود بدتر نبوده است. او در آرسنال بازیکن اصلی نیست اما هر بار که بازی کرده، جزو مؤثرترین‌ها بوده. تروسار فقط در ۲۵درصد بازی‌ها از ابتدا به میدان رفته و در ۲۸درصد دقایق ممکن بازی کرده اما روی ۱۵درصد گل‌ها تأثیر گذاشته؛ ۳گل و یک پاس گل در ۸بازی در لیگ برتر.

این بازیکن بلژیکی حالا به یک دستاورد تاریخی رسیده است. در پیروزی ۳بر یک آرسنال مقابل برنلی، تروسار گل اول را زد و این هزارمین گل آرسنال در ورزشگاه امارات در رقابت‌های مختلف بود. بازی‌های خانگی آرسنال در ابتدای فصل ۰۷-۲۰۰۶و پس از تاسیس امارات ورزشگاه هایبری به این ورزشگاه منتقل شد. ژیلبرتو سیلوای برزیلی نخستین گل رسمی آرسنال را در این زمین ۱۹آگوست ۲۰۰۶و در جریان تساوی یک -‌ یک مقابل استون‌ویلا در لیگ برتر انگلیس به ثمر رساند.

زننده دیگر گل‌های مهم: آدبایور ۲۶ژانویه ۲۰۰۸ گل صدم را به نیوکاسل، تئو والکات ۴اکتبر ۲۰۰۹ گل شماره۲۰۰را به بلکبرن، فان‌پرسی ۱۲فوریه ۲۰۱۱گل شماره۳۰۰ را مقابل ولورهمپتون، لوکاس پودولسکی ۲۹دسامبر ۲۰۱۲گل شماره۴۰۰را به نیوکاسل، میکل آرتتا ۴نوامبر ۲۰۱۴پانصدمین گل را به اندرلخت بلژیک، چمبرلین در ۱۹اکتبر ۲۰۱۶گل شماره۶۰۰را به لودوگورتس صربستان، اوبامیانگ روز اول آوریل ۲۰۱۸گل شماره۷۰۰را مقابل استوک‌سیتی، داوید لوییس ۶اکتبر ۲۰۱۹گل شماره۸۰۰، چارلی پاتینو ۲۱دسامبر ۲۰۲۱گل شماره۹۰۰را مقابل ساندرلند و تروسار۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ گل شماره۱۰۰۰به برنلی.

- هر ۶ گل لئاندرو تروسار در تمامی رقابت‌ها در این فصل توسط بوکایو ساکا ساخته شده است. این بیشترین پاس گل یک بازیکن در یک فصل برای آرسنال از سال ۱۶-۲۰۱۵تاکنون است (مسوت اوزیل، ۷گل برای اولیویه ژیرو) و هنوز فصل تازه یک‌سوم خود را هم طی نکرده.

- در ۱۴بازی این فصل در همه رقابت‌ها تروسار ۶بار موفق به گلزنی شده و ۲پاس‌گل داده است؛ هر ۱۰۰دقیقه یک تأثیر مستقیم روی گل در مجموع ۶۰۰دقیقه بازی با پیراهن آرسنال.

- در پیروزی ۳بر یک بر برنلی تروسار زننده گل اول بود. جالب اینکه هر ۷ گلی که از زمستان گذشته تروسار در لیگ برتر با پیراهن توپچی‌ها به ثمر رسانده، روی پاس بوکایو ساکا بوده است.

- آرسنال در هر یک از ۳۸بازی قبلی خود در لیگ برتر در خانه مقابل تیم‌های تازه صعود کرده شکست نخورده است؛ ۳۳برد و ۵تساوی. روند ۱۳ساله توپچی‌ها ادامه دارد.

- میکل آرتتا تمامی تیم‌هایی را که در لیگ برتر با آنها در ورزشگاه امارات روبه‌رو شده، حداقل یک‌بار شکست داده است. برنلی بیست‌وپنجمین تیمی بود که در امارات ‌باخت.

کد خبر 806853
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha