یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

مهم‌ترین بازی این هفته در فوتبال اروپا را ساعت ۲۰ امشب در لیگ برتر انگلیس ببینید.

منچسترسیتی - چلسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهم‌ترین بازی این هفته لیگ‌های اروپایی را ساعت۲۰ امشب، ۲تیم چلسی و منچسترسیتی برگزار می‌کنند. چلسی هفته پیش موفق شد یک برد مهم به دست‌آورد و تاتنهام صدرنشین و ۹نفره را ۴ بر یک شکست دهد. این نتیجه به تیم من‌سیتی کمک کرد تا پس از مدت‌ها صدر جدول را در دست بگیرد. حالا چلسی نه برای من‌سیتی، بلکه باید برای خودش بازی کند.

پوچتینو قبل از این مسابقه گفته است که افتخار می‌کند تیمش روبه‌روی گواردیولا بازی کند. گواردیولا هم گفته چلسی به‌زودی قهرمان می‌شود. در ۲۲رویارویی بین این دو مربی ۱۳برد به پپ رسیده، ۴برد به پوچ و ۵دیدار هم مساوی تمام شده. گواردیولا در هر بازی میانگین ۲امتیاز از پوچتینو می‌گیرد.

چلسی بعد از پیروزی ۲ بر یک خارج از خانه در ‌ماه مه۲۰۲۱، هر ۴ دیدار اخیر خود در لیگ برتر را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرده است. درواقع از زمانی که چلسی توماس توخل، در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال۲۰۲۱ بر سیتی غلبه کرد، آبی‌ها هیچ شادی گلی مقابل گواردیولا نداشته‌اند.

بعد از ۵ شکست پیاپی لیگی چلسی مقابل بلکبرن بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ سابقه نداشته آنها ۵بار پشت‌سرهم مقابل حریفی در لیگ سطح اول انگلستان ببازند.

چلسی در ۶دیدار اخیر خود با منچسترسیتی در همه رقابت‌ها بدون گل زده شکست خورده‌است که این طولانی‌ترین شکست آنها مقابل حریف بدون پاسخ به گل است. چلسی فقط دربازی با بلکبرن (۱۹۹۶-۱۹۹۳) و هادرزفیلد (۱۹۳۳-۱۹۳۱) تا به حال ۷باخت متوالی داشته است.

منچسترسیتی در ۳بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر مقابل چلسی پیروز شده است، به همان اندازه که در ۲۲دیدار قبلی خود در استمفوردبریج (۵تساوی و ۱۴شکست) پیروز شده بود.

من‌سیتی در ۶دیدار اخیر خود با چلسی در تمامی رقابت‌ها با نتیجه ۱۰بر صفر پیروز شده است. این تیم فقط مقابل برنلی (۸)، فولام (۷) و ویگان (۷) بردهای پیاپی طولانی‌تری بدون گل خورده داشته.

منچسترسیتی در آخرین بازی خود در لیگ برتر انگلیس با نتیجه ۶بر یک مقابل بورنموث پیروز شد. این دوازدهمین باری بود که آنها در یک بازی لیگ برتر زیرنظر پپ گواردیولا ۶گل به ثمر رساندند. از فصل ۱۷-۲۰۱۶ که پپ به سیتی پیوست، آمار بردهای ۶گله او ۲برابر تعداد بردهای ۶گله هر تیم دیگری است (لیورپول ۶بار).

امشب رحیم استرلینگ مقابل تیم سابق خود بازی می‌کند. او این هفته در چلسی پاس‌گل داد و یک گل مردود زد. تعداد تأثیرگذاری‌های این مهاجم انگلیسی در لیگ برتر به ۱۷۸گل رسید؛ ۱۱۸گل و ۶۰پاس‌گل. آمار او فقط از هری کین (۲۵۹)، صلاح (۲۱۰)، آگوئرو (۲۰۹) و جیمی واردی (۱۸۰) کمتر است.

آبی‌ها به جنگ می‌روند

کول پالمر هم روبه‌روی سیتی بازی می‌کند. پالمر به پنالتی‌زن اول چلسی تبدیل شده است. کول پالمر برای چلسی در لیگ برتر: ۵۱۵دقیقه بازی. کول پالمر برای منچسترسیتی در لیگ برتر: ۴۸۹دقیقه بازی.

چلسی در زمین خودش بلد نیست ببرد. این تیم در این فصل از ۶بازی خانگی خود در لیگ برتر، فقط یک برد (مقابل لوتون در ماه آگوست) کسب کرده است و ناتینگهام فارست، استون ویلا و برنتفورد همگی در استمفوردبریج پیروز شده‌اند.

سال۲۰۲۳ آبی‌ها در زمین خود ۸شکست در لیگ برتر متحمل شده‌اند که فقط ۲باخت کمتر از شکست‌های سال۱۹۸۶ این تیم در خانه است.

چلسی این فصل در مسابقاتی که عقب بوده، ۷امتیاز به‌دست آورده است. فقط لیورپول که تیم کامبک‌های این فصل است با ۱۱امتیاز و تاتنهام با ۸امتیاز، عملکرد بهتری از چلسی در این مورد دارند.

سیتی وقتی گل اول را می‌زند، می‌برد. از زمان باخت به چلسی و برایتون در مه۲۰۲۱، سیتی تنها یکی از ۶۸بازی لیگ برتر را با زدن گل اول باخته (۶۱برد و ۶تساوی) و در هر ۸بازی این فصل در چنین شرایطی پیروز شده است.

منچسترسیتی هر ۳ شکست این فصل را - غیر از باخت در ضربات پنالتی در ومبلی در کامیونیتی‌شیلد - در ۴بازی خارج از خانه در تمامی رقابت‌ها پیش از تعطیلات فیفادی اکتبر متحمل شد اما از آن زمان با پیروزی‌های پشت سر هم خارج از خانه مقابل یانگ بویز (۳ بر یک) و منچستریونایتد (۳ بر صفر) پاسخ داده است.

کد خبر 806497
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha