رسانه‌های صهیونیستی با اعتراف به افزایش ناامیدی در میان شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی به دلیل حملات مقاومت لبنان، اذعان داشتند که در حمله روز گذشته حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی،۲۲ شهرک‌نشین و نظامی زخمی شدند.

نظامیان اسرائیلی

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های اسرائیلی، امروز (دوشنبه، ۱۳ نوامبر)، با اشاره به وضعیت دشوار و خطرناک در جبهه شمالی به دلیل حملات مقاومت اسلامی در لبنان و افزایش فشار بر ارتش تل‌آویو نوشتند که این وضعیت موجب افزایش ناامیدی در میان شهرک‌نشینان حاضر در منطقه مرزی و نظامیان اسرائیلی شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته، گزارش داده بود: «هشت سرباز و دو افسر ما توسط سربازان نصرالله کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند».

این رسانه‌ها با اعتراف به زخمی شدن ۲۲ شهرک‌نشین و نظامی اسرائیلی در پی حملات مقاومت لبنان با راکت‌های ضد زرهی و خمپاره در جبهه شمالی، مدعی شدند که نظامیان صهیونیستی در پی هدف قرار گرفتن شماری از نظامیان و شهرک‌نشینان از سوی مقاومت لبنان، در جبهه شمالی در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برند.

روزنامه هاآرتص، نوشت که در پی حمله عصر دیروز (یکشنبه، ۱۲ نوامبر) مقاومت با راکت‌های ضد زره به شهرک «دوویو» در الجلیل، ۱۵ شهرک‌نشین زخمی شدند و حال دو نفر از آنها وخیم است و در حمله خمپاره‌ای مقاومت به شهرک «المناره»، ۷ نظامی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، «ارتش اسرائیل پس از سپری کردن مهمترین روز در مرزهای شمالی از زمان آغاز جنگ، با بمباران عکا و الکرایوت پس از زخمی شدن شماری از شهرک‌نشینان و نظامی خود، در شمال در حالت آماده باش قرار دارد».

خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان»، نیز همزمان گزارش داد: «خارج کردن زخمی‌ها از دوویو چندین ساعت طول کشید..وضعیت به شدت خطرناک است و این امر، فشار را بر ارتش اسرائیل و ناامیدی را در میان شهرک‌نشنیان مستقر در منطقه مرزی و نیروهای ذخیره، افزایش می‌دهد..این آسان نیست که در این وضعیتی که از چند هفته پیش در آن قرار دارند، باقی بمانند».

رسانه‌های اسرائیلی، روز گذشته را «پرتلاطم‌ترین روز از آغاز نبرد در شمال» توصیف کردند و مدعی شدند:«حزب‌الله هشدارهای یوآو گالانت و خط قرمزهایی که او از آن سخن گفته بود را نادیده گرفت و حملات حزب الله مایه شرمساری در سطح "ملی" [داخلی] اسرائیل است».

بر اساس این گزارش، حملات روز گذشته حزب‌الله به مواضع صهیونیست‌ها در پاسخ به تداوم جنایات آن در نوار غزه و تجاوزهای مستمر به مرزهای لبنان، موجب فلج شدن فعالیت‌های صهیونیست‌ها در شهرک‌های اشغالی در جبهه شمالی شده و تاکنون رسما، ۲۴ شهرک و بیش از این به صورت غیر رسمی، تخلیه شده‌اند.

کد خبر 806921
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha