هفته پیش رو، هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مدارس است و معمولا در این هفته و به این مناسبت، مدارس برنامه‌های مختلفی برای آگاه‌سازی‌ دانش‌آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌کنند.

یاریگران زندگی

به گزارش همشهری آنلاین، مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در این هفته حسابی مشغول هستند و ویژه برنامه‌هایی را برای بچه مدرسه‌ای‌ها به اجرا در می‌آورند. یکی از برنامه‌هایی که کانون پرورش فکری بانی آن است، نمایشگاه «یاریگران زندگی» با شعار «انتخاب آگاهانه» است که در زمینه مبارزه همه جانبه با موادمخدر و ضرورت استفاده از فرصت‌های آموزشی و ایجاد نشاط، امید و آگاهی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از ۲۵ آبان تا دوم آذر برای نخستین بار به‌صورت عمومی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند به‌عنوان سفیران زندگی همیار ستاد مبارزه با موادمخدر شوند.

همانطور که می‌دانید اختلال مصرف موادمخدر و روانگردان‌ها یکی از تهدیدهای جدی به‌خصوص برای نسل جوان و آینده‌ساز کشور است و به همین دلیل ستاد مبارزه با موادمخدر با همراهی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در پی ایجاد سازوکارهایی است تا از طریق برنامه‌ریزی و اقدامات مدون و منسجم نسبت به مهار این تهدید گام بردارد.

آگاهی بخشی و ارتقای سطح مهارت‌ها با تأکید بر نوجوانان، جوانان و والدین در عرصه پیشگیری از مصرف موادمخدر و روانگردان‌ها؛ ایجاد حساسیت در آحاد جامعه به‌منظور ایجاد نفرت عمومی نسبت به مواد، اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر و افزایش سطح مسئولیت‌پذیری آحاد جامعه در پیشگیری از مصرف موادمخدر و روانگردان‌ها، تقویت نهادهای دینی و ارزش‌های اخلاقی به‌منظور پیشگیری از مصرف مواد و روایتگری از تلاش‌ها و دستاوردهای کشور در امر پیشگیری و مبارزه با موادمخدر از اهداف این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید:

البته این نمایشگاه تنها مختص دانش‌آموزان نیست و میزبان نوجوانان مدارس متوسطه اول و دوم، جوانان دانشجو، والدین، معلمان، مربیان، مشاوران مدارس، استادان دانشگاه‌ و گروه‌های مرجع مثل هنرمندان و ورزشکاران به‌عنوان سفیران زندگی خواهد بود.

استقرار یادمان شهدای مبارزه با موادمخدر، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی، اجرای بازی‌های تعاملی ویژه نوجوانان و جوانان، برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد ارتقای مهارت‌های زندگی، برپایی میزهای گفت‌وگو پیرامون معضل اعتیاد و مصرف موادمخدر، ارائه محتوای جذاب و تعاملی با اولویت پیشگیری از مصرف مواد در قالب بازی، نمایش و تئاتر و تشریح اقدامات مسئولان در مبارزه با موادمخدر ازجمله بخش‌های این نمایشگاه است که همین امروز می‌توانید برای بازدید از آن به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران بروید.

کد خبر 807806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha