جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
۱ نفر

تکمیل طرح فاصلاب شهری اهواز راهکار ایجاد نشدن آبگرفتگی معابر هنگام بارش است.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین، بارش باران در روز پنجشنبه (۲۵ آبان) در اهواز با آبگرفتگی معابر همراه بود که با اجرای طرح ضربتی شهرداری اهواز و اقداماتی از جمله شناسایی نقاط آبگیر شهر اهواز قبل از بارندگی، کماکان مهار شد.
شهردار اهواز به همشهری گفت: «در نقاط مختلف شهر میزان بارش متفاوت و پراکنده‌است و با توجه به اینکه زیرساخت اهواز برای رفع کامل تقاط آبگیر فراهم نیست، در هر بارندگی نقطه جدیدی دچار آبگرفتگی شود. تکمیل شبکه خطوط فاصلاب و شناسایی نقاط آبگرفتگی جدید کمک می‌کند تا در بارندگی‌های بعدی مشکل آبگرفتگی ایجاد نشود.»
رضا امینی افزود: «میانگین بارش اخیر آبگرفتگی معابر در اهواز ۲۱ میلی‌متر بود که با توجه به شدت و حجم بارش آبگرفتگی برخی از معابر را رقم زد.»
شهردار اهواز گفت: «از ۱۴۰ نقطه آبگیر شناسایی شده در شهر اهواز ۱۲۳ نقطه در کمتر از ۲۴ ساعت رفع آبگرفتگی و باعث آسیب کمتری به منازل شد. بسیاری از نقاطی که در بارندگی سال قبل دچار آبگرفتگی می شدند، در بارش اخیر کمترین میزان آبگرفتگی را داشتند.»
امینی ادامه داد: « ۲ نقطه شهری به دلیل جاری شدن آب از مناطق کوهستانی در اثر شدت بارش اخیر آبگرفتگی شدید داشت و مابقی نقط آبگرفتگی سطحی بودند که دستگاه‌های پمپاژ آبگرفتگی رفع شد.»
شهردار اهواز با اشاره به اینکه اهواز شهری مسطح است و آبگرفتگی در اثر بارش معمولا اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: «برخی از آبگرفتگی‌های اخیر به دلیل ریزش شبکه فرسوده فاضلاب بود که نیازمند تکمیل زیرساخت و اتصالات خطوط فاضلاب است.»
به گفته شرف‌الدین شیرازی مدیر کل مدیریت بحران خوزستان، قبل از بارندگی تجهیزات لازم پیش‌بینی و در محل مستقر شده بودند اما در چند نقطه غافلگیر شدیم زیرا سابقه آبگرفتگی نداشتند و دچار شکستگی و ریزش خطوط فاضلاب شدند.
محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان هم میزان پیشرفت طرح فاضلاب اهواز را بیش از ۶۰ درصد اعلام کرده و به گفته وی اجرای کامل این طرح در حل مشکل آبگرفتگی و دفع آب‌های سطح و فاضلاب بسیار موثر است.

آبگرفتگی معابر در بوشهر

آبگرفتگی معابر در جنوب کشور در پی بارش اخیر فقط در اهواز اتفاق نیفتاد و گریبان برخی از نقاط استان بوشهر را هم گرفت. کوروش دهقان، مدیر بحران استان بوشهر به همشهری گفت: «وضعیت معابر بعد از ۲۴ ساعت به حالت عادی بازگشت و مشکلی برای تردد در معابر وجود ندارد.»
پیام مساعدی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز از ورود سامانه بارشی به استان در روز یکشنبه (۲۸ آبان) خبر داد و گفت: « فعالیت سامانه بارشی پیش رو سه روزه و همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.»

بیشتر بخوانید:
تکمیل فاضلاب اهواز تا 1403 | پایان آب‌گرفتگی‌ها

کد خبر 808092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    ببخشیدشناسایی نقاط بحرانی وآبگیراهواز،الان وقتش نیست.جوابی برای مردم ندارند،مجبورنداینطورمردم رابه دروغ قانع کنند. دفع آبهای سطحی وظیفه شهرداری است،بفکرچاره اندیشی باشندوگرنه مقصراصلی شهرداری وشورای شهرخواهدبود.امیدواریم قوه قضائیه برعملکردضعیف ایشان وبودجه های هدررفته ورودنمایند.تاحوادث تلخ آبگرفتگی درمعابرعمومی برای شهروندان تکرارنشود.