شبکه خبری سی ان ان آمریکا با تجزیه و تحلیل ویدئوهای منتشر شده از بیمارستان الشفای غزه، صحت ویدئوی منتشر شده از سوی اسرائیل را زیر سوال برد و گفت که این ویدئو نشان دهنده صحنه سازی یا قرار دادن سلاح توسط نیروهای اسرائیل است.

سی ان ان

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری سی ان ان وابسته به حزب دموکرات در آمریکا (حزب جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا) که از ابتدای حملات گروههای فلسطینی به اسرائیل در هفتم اکتبر با تهیه گزارش هایی همواره از رژیم اسرائیل و حملاتش با عنوان حق دفاع از خود، حمایت کرده است، روز شنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد: ویدئویی که ارتش اسرائیل در ۱۵ نوامبر منتشر کرد، می گوید که تسلیحات متعلق به حماس در کمدی در بخش ام آر آی در بیمارستانی الشفا پیدا شده است. اما تصاویر منتشر شده توسط ارتش اسرائیل در مقایسه با فیلم‌های بعدی که توسط گروه‌های خبری بین‌المللی تهیه شده است، سلاح کمتری در محل مذکور را نشان می دهد که نشان دهنده صحنه سازی یا قراردادن سلاح توسط نیروهای اسرائیلی در این منطقه است.

شبکه سی ان ان تصاویر منتشر شده توسط ارتش اسرائیل را به صورت آنلاین با فیلم های گرفته شده توسط فاکس نیوز مقایسه کرد که ساعاتی بعد به آن محل، اجازه ورود پیدا کرد.

جاناتان کانریکوس سخنگوی ارتش اسرائیل که در تصاویر ارتش این رژیم در مقابل دوربین قرار دارد، ساعت به دست دارد که زمان ۱۳:۱۸ را نشان می دهد.

تری یینگست خبرنگار فاکس نیوز پس از تاریکی هوا از صحنه بازدید می کند. او در گزارش خود می گوید که «نیمه شب است».

به یینگست کیسه ای نشان داده می شود که در پشت دستگاه ام آر آی در داخل بیمارستان قرار دارد و دو اسلحه کلاشنیکف در بالای آن قابل مشاهده است. با این حال، ویدئوی اسرائیل که قبلا فیلمبرداری شده بود، تنها یک اسلحه کلاشینکف را نشان می‌دهد. مشخص نیست که دومین اسلحه از کجا آمده و چرا در کلیپ قبلی ارتش اسرائیل قابل مشاهده نیست؟

در همان روز، ارتش اسرائیل همچنین عکسی را از تسلیحاتی که ظاهراً در بیمارستان الشفا پیدا شده بود، در فضای مجازی منتشر کرد. جزئیات این عکس نشان می دهد که در ساعت ۱۷:۳۵ گرفته شده است. این زمان نشان می دهد که این تصویر پس از گشت ارتش اسرائیل در اتاق ام آر آی اما به طور قطع قبل از رسیدن خبرنگار فاکس نیوزگرفته شده است.

این احتمال وجود دارد که اسلحه از صحنه خارج شده و قبل از رسیدن گروه های خبری جایگزین شده باشد. با این حال، مشخص نیست که چرا هنگام ورود مطبوعات، تعداد بیشتری اسلحه نسبت به ویدئوی اصلی ارتش اسرائیل قابل مشاهده است؟

روز بعد، ۱۶ نوامبر، به بی بی سی نیز اجازه دسترسی به بیمارستان داده شد و دو اسلحه کلاشینکف هنوز در بالای کیسه داخل اتاق ام آر آی قابل مشاهده است.

سی‌ان‌ان برای شفاف‌سازی درباره این اختلاف آشکار با ارتش اسرائیل تماس گرفته اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

 
 

کد خبر 808482
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha