رویستون درنته، ستاره سابق تیم فوتبال رئال مادرید برای دومین‌بار بازنشسته شد.

درنته

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویستون درنته هم سرانجام از فوتبال خداحافظی کرد؛ در ۳۶سالگی و انگار هزار سال بود که فراموش شده بود. درنته ۵سال در رئال‌مادرید دوام آورد؛ حتی در دوران هلندی‌زدایی در این باشگاه که ستاره‌های بزرگی نظیر آرین روبن و وزلی اسنایدر هم از تیم کنار گذاشته شدند اما او که ضعیف‌ترین عملکرد را بین همه هموطنانش داشت، ماند. این بازیکن پرحاشیه ۱۵باشگاه عوض کرد. یک‌بار در ۲۹سالگی فوتبال را کنار گذاشت اما ۲سال بعد دوباره به‌خاطر پول برگشت. او یکی از بهترین استعدادهای زیر ۲۱سال اروپا بود که به رئال پیوست. درنته بخشی از تیم زیر ۲۱سال هلند بود که سال۲۰۰۷ قهرمان یورو شد و در راه رسیدن به فینال، انگلیس را شکست داد. او در این تورنمنت به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. درنته خوشگذران بود و شب‌بیداری داشت و حتی در اتوبوس تیم هم نوشیدنی الکلی خورده بود.

وقتی ۳ساله بود، پدرش در خیابان به قتل رسید و تا مدت‌ها این موضوع از او پنهان ماند. به درنته گفته بودند که پدرش در تصادف کشته شده است. خودش می‌گوید تا ۳۰سالگی چیزهایی را تجربه کرده بود که دیگران در ۲۰۰سال هم نمی‌توانند تجربه کنند.

درنته در۲۰‌سالگی به‌عنوان بهترین بازیکن اروپایی زیر ۲۱سال به رئال رفت و در نخستین بازی‌اش گلی تماشایی به‌سویا زد. مردم توقع زیادی از این پدیده داشتند و هضم این موضوع برای یک پسر۲۰ساله که افکارش حرفه‌ای نبود، سخت بود. او در کنار ستاره‌های بزرگی مثل کریستیانو رونالدو، بنزما، کاناوارو، نیستلروی، راموس، مارسلو، رائول، گوتی، اسنایدر و کاسیاس بازی کرد اما چیزی نشد. جر و بحث‌هایی که با مورینیو داشت، او را از رئال دور کرد: «مورینیو مرا از تیم جدا کرد. نمی‌خواست به بازیکنان تیم نزدیک شوم و تنهایی تمرین می‌کردم. حس مرگباری داشتم و آن موقع احساس می‌کردم که پرونده‌ام در رئال بسته شده است.»

درنته در رئال با ساویو و گاگو، ۲بازیکن آرژانتینی تیم هم به مشکل خورده بود: «یک روز درتمرین تیم ۴بار متوالی از ساویولا خواستم توپ را به من پاس بدهد. او ایستاد و توپ را به من کوبید. در پایان تمرین به سمتش رفتم و به او گفتم چه شده. او گفت که من خیلی پررو هستم. از ضربه توپش دردم نیامد ولی از رفتارش دلم شکست.»

درنته در کشورهایی مثل انگلیس، هلند، اسپانیا، ترکیه، روسیه و امارات بازی کرد. او کارهای مختلفی را هم امتحان کرده است؛ مثل حالا که در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کند اما شغل اصلی‌اش در تلویزیون و برنامه‌سازی است. درنته شغل‌های بی‌ربط دیگری را هم تجربه کرده؛ خوانندگی رپ، بازیگری، کارشناسی تلویزیونی فوتبال، کارمند مراقبت‌های بهداشتی و متصدی مغازه مد... این بازیکن در این سال‌ها فقط یک بازی ملی برای تیم ملی بزرگسالان هلند انجام داد. او یک آینه عبرت است.

خداحافظی آینه عبرت فوتبال! | همبازی رونالدو و بنزما انگار هزار سال بود که فراموش شده بود!

کد خبر 808886
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha