شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

حمید هیدارن: حذف از رقابت‌های جام حذفی، آخرین امیدهای تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان برای حضور مجدد در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را بسیار کمرنگ کرد.

در واقع پس از کسب عنوان چهارمی در لیگ 87، فقط این پیکارهای جام حذفی بود که می‌توانست طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود را به عرصه مسابقات بین‌المللی برساند که باخت مقابل پرسپولیس این شانس را هم از آنها گرفت.

سپاهان که در سال 1382 قهرمان لیگ برتر شده بود و 3 عنوان قهرمانی در جام حذفی در سال‌های 1383، 1385 و 1386 داشت، حالا باید نظاره‌گر رقابت سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد، ضمن اینکه بعید است آنها امسال بتوانند حتی از گروه خود در لیگ قهرمانان بالا بیایند.

خوب یا بد؟

بازیکنان سپاهان بعد از چند سال حضور در مسابقات متعددی چون لیگ برتر ایران، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و بعضا رقابت‌های تیم ملی، حالا توفیق اجباری یافته‌اند کمی هم استراحت کنند. این تیم سال‌هاست که رقابت‌های پرفشاری را پشت سر می‌گذارد و البته الحق و الانصاف نتایج قابل قبولی هم در چند سال اخیر گرفته است.

 بنابراین شاید کاهش تعداد مسابقات تیم در طول سال، به بازسازی قوای جسمانی و تجدید نیروی ذهنی بازیکنان منجر شود تا سپاهان دوباره با طراوت و پرنشاط در صحنه پیکارهای داخلی حضور یابد.

اختلاف کتمان‌ناپذیر است

در اینکه تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان فصل آینده دچار دگرگونی‌های اساسی خواهد شد، شک نباید کرد، یعنی یا اعضای کادر فنی تغییر می‌یابند یا ترکیب بازیکنان. در اینکه تعامل قابل قبولی بین فرهاد کاظمی و برخی بازیکنان تیم وجود ندارد، بحثی نیست. حال این سئوال پیش می‌آید که در چنین حالتی باز هم هیات‌مدیره از سرمربی تیم فوتبال خود حمایت می‌کند یا اینکه مجموع عوامل موجود منجر به برکناری فرهاد کاظمی خواهد شد؟

 اما اگر کادر فنی در سمت خود ابقا شود، معلوم نیست آنها که قراردادشان تمام شده و پیشنهادات خوبی هم دارند، حاضر به ادامه همکاری با سپاهان باشند یا خیر.

ابهام در موضع ساکت

خیلی‌ها معتقدند حضور مجدد فرهاد کاظمی در سپاهان محصول هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره و مخصوصا حمایت‌های پورسینا رئیس این هیات بوده و محمدرضا ساکت شخصا تمایلی به بازگرداندن وی نداشته است.

در واقع وقتی لوکابوناچیچ رفت و ژوران ویرا و انگین فیرات نتوانستند کاری برای سپاهان انجام دهند، شاید مدیرعامل باشگاه چاره‌ای جز پذیرش فرهاد کاظمی به‌عنوان سرمربی جدید تیم نداشت. البته هنوز هم این سئوال در ذهن فوتبالدوستان اصفهانی مطرح است که چرا حسین چرخابی آمد و چرا با آن نتایج قابل قبول برکنار شد؟

به هر حال فضای موجود حکایت از وجود شرایط آرام در باشگاه ندارد و امکان هر نوع تغییری در تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان وجود دارد.

همشهری استانها

کد خبر 80898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز