علی‌اکبر علیزاده به همشهری آنلاین گفت: آمریکایی‌ها به‌رغم دل سنگین و چرک‌شان پذیرفتند که رهبری منطقه غرب آسیا با ایران است و بدون حضور ایران هیچ مسئله‌ای حل نخواهد شد. 

علی اکبر علیزاده

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: یک نماینده مجلس و سردار پیشین سپاه در پاسخ به سوال همشهری آنلاین درباره تاثیر جنگ غزه بر کریدور ترانزیتی هند، اسرائیل و اروپا گفت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اسرائیل حرف صهیونیست‌ها را شنید و سپس به ترکیه، قطر و عراق سفر کرد. سخنرانی سیدحسن نصرالله نیز که آشکار بود. آنتونی بلینکن تمام این موارد را جمع‌بندی کرد؛ چرا به عراق رفت و با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد؟ برای اینکه به طرف عراقی اعلام کند جلوی حمله به پایگاه‌های آمریکا در این کشور گرفته شود.

علی‌اکبر علیزاده تصریح کرد: آمریکایی‌ها جمع‌بندی خودشان از اوضاع و احوال منطقه را به عراق بردند و فردای این سفر جناب آقای شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق به ایران آمدند و بلافاصله با مقام معظم رهبری دیدار کرد. این دیدار چه معنایی دارد؟ یعنی سرنوشت نجات اسرائیل یا سرنوشت نبرد در فلسطین به ایران وصل است، وگرنه به ایران نمی‌آمدند. آمریکایی‌ها به‌رغم دل سنگین و چرک‌شان پذیرفتند که رهبری منطقه غرب آسیا با ایران است و بدون حضور ایران هیچ مسئله‌ای حل نخواهد شد.

او افزود: همین مسئله در مورد کریدورهای اقتصادی نیز مطرح است. با جنگ اخیر در غزه دیگر جای امنی باقی نمی‌ماند. مگر الان اطراف اسرائیل امن است؟ مگر کشورهای دیگر امن است؟ فقط مسیر ایران است که امن خواهد بود، ایرانی که با قدرت پشت سر متحدانش ایستاده است و خود به خود تصوراتی که برخی کشورهای منطقه‌ای برای ایجاد کریدور از هند و اسرائیل در ذهن دارند، تبدیل به سراب شده است. این مسئله‌ای است که در صحنه سیاسی و اقتصادی جهان کاملا قابل مشاهده است.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص شکست‌های اسرائیل در جنگ غزه و ضربات مهلک وارد بر رژیم صهیونیستی از سوی گروه‌های مقاومت یادآور شد: اسرائیل به اذعان خودش هزار و ۴۰۰کشته داده است و این میزان کشته برای صهیونیست‌ها رعب‌آور است تا موضوع شهادت‌طلبی برای یک انسان مسلمان.

اسرائیل یکی پس از دیگری ضربات را دریافت می‌کند

علیزاده همچنین با بیان اینکه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی فرار کرده‌اند و به نقاط امن در کشورهای دیگر رفته‌اند، گفت: اسرائیلی‌ها ۳۵۰ هزار نیروی احتیاط خودشان شامل دکتر، کارگر کارخانه و مهندس را فراخوان کردند. اینها داشتند زندگی خودشان را می‌کردند که فراخوان شدند. این ضربه محکمی به تولید اسرائیل است. در خبرها آمده است که اسرائیل نزدیک به ۷میلیارد دلار از صهیونیست‌های دیگر قرض کرده است تا دخل و خرج خودش را جور کند.

او افزود: عزیزان لبنانی ما قدم به قدم دارند اسرائیلی‌ها را پس می‌زنند و تلفات سنگینی به آن وارد کردند، به‌گونه‌ای که چندین لشکر اسرائیل مجبور شده است در جنوب لبنان و شمال اسرائیل باقی بماند تا جلوی حزب‌الله پدافند تشکیل دهد.
همه اینها را که کنار هم بگذاریم، فشاری که آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها به اسرائیل وارد می‌کنند تا قطعنامه و آتش‌بس را بپذیرد، نشان دهنده این است که وضعیت درون رژیم بسیار خراب است. در جهان اسلام نیز الحمدلله بچه‌های عراق، سوریه، یمن و لبنان دارند روز به روز قوی‌تر، قدرتمندتر و منسجم‌تر می‌شود و اسرائیل دارد ضربات را یکی پس از دیگری دریافت می‌کند. وقتی اینها را کنار هم در یک دوره بگذاریم، می‌بینیم کفه مقاومت روز به روز سنگین‌تر می‌شود و کفه اسرائیل روز به روز در حال پایین آمدن است.

کد خبر 809422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ،f IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    ما صدای گریه ی کودکان و زنان رامی شنویم اما به کمکشان نمی‌رویم بارها دیدیم از مسلمانان کمک خواستن و گفتند چرا کسی صدای مارو نمی شنوه کسی به داد ما نمی‌رسه شعار دادن خوبه اما کمکی به فلسطین نمیکنه باید حمله می کردایران تا بفهمن تنها نیستن وای بر ما که صدای مظلوم را شنیدیم ولی به کمکشان نرفتیم آیا ما مسلمانیم