درحال حاضر رژیم صهیونیستی با مشکل نیروی انسانی دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل تمام نیروهای احتیاطشان را احضار کرده‌اند.

ارتش رژیم

به گزارش همشهری آنلاین، در رژیم صهیونیستی هر نظامی و غیر نظامی اگر خدمتش هم تمام شده باشد، در ماه به اندازه ۲ روز باید از کار و شغلش جدا شود و به محل خدمت نظامی خود برود تا همان فعالیت دوره خدمت نظامی اش را انجام دهد و این کار همیشگی است.

درحال حاضر نیز این رژیم تمامی نیروهای خود را احضار کرده‌ است. این اتفاق در تاریخ رژیم صهیونیستی هیچگاه رخ نداده بود. این موضوع تاثیر مستقیمی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز گذاشته است. چرا که تمام نیروی کار این رژیم برای خدمت به ارتش آمده‌اند.

بنابراین بسیاری از صنایع رژیم اشغالگر با حداقل نیرو کار، اداره می‌شود. بانک مرکزی اسرائیل نیز چند روز قبل اعلام کرد تا الان ۵۷ میلیارد چِکِن (واحد پول اسرائیل) به اقتصاد این رژیم ضرر وارد شده است. این مبلغ چیزی حدود ۱۸-۱۹ میلیارد دلار است و این یعنی رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای طولانی‌مدت بجنگد. همچنین درحال حاضر رژیم صهیونیستی با مشکل نیروی انسانی دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل تمام نیروهای احتیاطشان را احضار کرده‌اند. احتیاط هم در اسرائیل با سایر دولت‌ها و کشورها فرق می‌کند. در حقیقت در این رژیم شرایطی حاکم است که در هیچ جای دنیا نیست.

چرا رژیم صهیونیستی در نبردهای طولانی مدت ضعیف است؟

دو دستاورد مهم طوفان الاقصی

در جنگ ۳۳ روزه میان لبنان و رژیم صهیونیستی، اولمرت نخست‌وزیر این رژیم بود و باهدف نابودی حزب‌الله این جنگ را شروع کرد. اما بعد از جنگ، حیات سیاسی‌ اولمرت تمام شد، از صحنه سیاسی اخراج شد و با پرونده گسترده‌ای که داشت به زندان افتاد.

کارشناسان سرنوشت نتانیاهو، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی را بسیار بدتر از اولمرت می‌دانند و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها برای محور مقاومت در منطقه و جمهوری اسلامی است. چرا که اگر کسی از دید منافع ملی هم نگاه ‌کند، نتانیاهو ضد ایرانی‌ترین صهیونیست در رژیم اشغالگرد قدس است که بر اثر عملیات حماس و مجاهدت‌های محور مقاومت، حیات سیاسی‌اش رو به پایان است و ایت دستاورد بسیار بزرگ‌تری است.

دستاورد دوم نبرد طوفان الاقصی این است که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حداقل به شکل موقت متوقف شده است. ماه‌ها قبل از نبرد طوفان الاقصی موضوع عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی کاملا جدی شده بود. عربستان در میان کشورهای عرب، جایگاه تاثیرگذاری دارد و به همین دلیل عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی، دیگر کشورهای عرب را نیز به سمت این رژیم سوق می‌داد که خوشبختانه با نبرد طوفان الاقصی این موضوع منتفی شد.

کد خبر 809714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha