سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد: «با راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز در پایتخت توسط چینی‌ها، پرونده دفع زباله و تولید شیرابه در آرادکوه بسته خواهد شد.»

زباله سوز چین

به گزارش همشهری آنلاین؛ ورود دستگاه زباله سوز یکی از دستاوردهای سفر علیرضا زاکانی شهردار تهران به چین بود که مقرر شد در سفر هیئت چینی به تهران این تفاهم به قرارداد تبدیل شود. به گفته عبدالمطهر محمدخانی با راه اندازی کارخانه زباله سوز در هر شبانه‌روز ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات برق از محل سوزاندن زباله‌ها تولید می‌ شود. او سپس عنوان کرد: «پذیرش زباله در این کارخانه روزانه ۶ هزار تن است که زباله سوزی به شیوه مخلوط سوزی انجام می شود و نیازی به پردازش ندارد. به طوری که شرکت چینی اعلام کرده که زباله‌ها پس از جمع‌آوری از در منازل به صورت مستقیم به سیستم منتقل و سوزانده می‌شود.» قرار است این کارخانه یا ۲ خط پردازش ۳۰۰۰ تنی یا ۳ خط ۲۰۰۰ تنی در مجاورت یکدیگر و محدوده کهریزک راه اندازی خواهد شد.

هدایت شیرابه به تصفیه خانه

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه در محل تخلیه زباله شیرابه تولید می‌شود، گفت: «دستگاه زباله‌سوز فضایی را برای تصفیه شیرابه دارد و آب حاصل را در داخل سیستم استفاده می‌کند. به طوری که قرار است پساب تولیدی پس از رفتن به تصفیه‌خانه جنوبی تهران، آب مورد نیاز پروژه را تأمین کند.»

تولید مصالح از خاکستر زباله

محمدخانی با اعلام اینکه خروجی زباله‌سوزها ۲ مدل تولید خاکستر دارد، تاکید کرد: «در یکی از این مدل‌ها این قابلیت وجود دارد که خاکستر زباله ها به مصالح ساختمانی تبدیل شود. در مجموع دستگاه‌های زباله‌سوز به لحاظ فنی به هیچ عنوان تولید بو ندارند. البته که باید خطوط را براساس استانداردهای ایران و اروپا تحویل دهند که شرکت چینی نیز اعلام کرده این دستگاه استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای دارد.»

مزیت های زباله سوز چینی

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام اینکه این کارخانه نسبت به دستگاه‌ زباله‌سوز آرادکوه مکانیزم متفاوتی دارد، گفت: «زباله سوز فعلی ظرفیت ۲۰۰ کیلو دریافتی در روز دارد. این در حالی است که دستگاه مورد تفاهم ظرفیت ۶ هزار تن دارد. از سویی دیگر فضای فعلی خط پردازش برای جداسازی زباله تر را دارد، اما دستگاه چینی نیاز به خط پردازش ندارد.» رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه با ایجاد خطوط جدید نه تنها دفع زباله در آرادکوه را شاهد نخواهیم بود، بلکه ظرفیتی برای سوزاندن زباله شهرهای اقماری تهران نیز ایجاد خواهد شد، تاکید کرد که عملیات ساخت این خطوط به طور کامل توسط چینی‌ها انجام می‌شود. او در پایان گفت: «مشکل دفع زباله و تولید شیرابه در آرادکوه با ساخت کارخانه زباله‌سوز اخیر به طور کامل رفع خواهد شد و مشکلات زباله زنده در شهر نخواهیم داشت. چرا که استاندارد این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که حتی می‌توان در مرکز شهر نیز آنها را راه‌اندازی کرد و هیچ‌گونه مزاحمتی برای محدوده کهریزک نخواهد داشت.»

کد خبر 809783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • araz IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 15
    اگه کارخانه موشک بود یه چیزی دیگه قراردادکارخانه زباله سوزی افتخار نداره
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    9 24
    با خرید از چین به اقتصاد چین کمک کنیم
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      10 0
      خودشون که نمیتونن تولید کنن باز اینم غنیمته
  • میثم IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    13 2
    اجازه بدید اول تفاهم و یا توافق امضا بشه و به بهره برداری برسه بعد جیغ داد کف سوت اینقدر تو این مملکت کلنگ پروژه توافق تفاهم نامه امضا شده ولی بعدش همه غیبشون زده این داستان ادامه داد
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    6 0
    پس مسئولین چه مدیریتی کردن فقط بلد بودن قراردادبنویسند
  • US ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 18
    واقا متاسفم ...
  • شهروند IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    7 19
    چین خودش هوای آلوده ای دارد چرا با این دستگاهها آلودگی هوای خودش را حل نمی کند ؟؟؟؟؟؟؟
  • ایرانی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    7 0
    میشود گزارشی از زباله سوز قبلی که چینی ها ساختند را ارائه کنید ؟!! زباله سوز بیمارستانی هوشنگ آباد را هم به تصویر بکشید ؟!!!
  • رضا IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    دستگاه زباله سوز هم مثل تولید خودروشون می مونه هرموقع تونستن خودروی ایمن تولید کنن(نمونه اش حادثه ای که هفته قبل در شهران رخ داد واژگونی تانکر گازوئیل)،زباله سوز استاندارد هم می تونن تولید کنن
  • فرخ IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    پس این همه ادعای فضل دانش که فلان چیز را اختراع کردیم بهنام را کشف کردیم فلان دستگاه را ساختیم پس چرا سر هر چیزی اویزان چاینا میشویم