وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از روز پنج‌شنبه، روند استرداد اسرای در بند حماس آغاز می‌شود.

ایلی کوهن

به گزارش همشهری آنلاین، در همین حال، مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل آماده تمدید آتش بس موقت انسانی در غزه جهت خارج کردن تعداد بیشتری از شهروندانش است.

اما ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کرد، توافق میان این رژیم و حماس درباره تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس یک اشتباه تاریخی و تسلیم شدن در برابر دیکته‌های رهبر حماس در نوار غزه است.

وزیر امنیت ملی، توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و استدلال کرد که توقف درگیری‌ها یک «سابقه خطرناک» ایجاد می‌کند.

در حالی که «ایتامار بن گویر» می‌گوید معامله با بازگشت اسرا «مزیت‌هایی» دارد، اما «ما حق و اختیاری نداریم که با ایده جداسازی آنها و بازگرداندن بخشی از آنها موافقت کنیم».

بن گویر در ایکس نوشت: حماس بیش از هر چیز این وقت تنفس را می خواست. طرح کلی این توافق یک سابقه خطرناک ایجاد می‌کند که معادله را تغییر می دهد و ممکن است اتفاقات بیشتری را به همراه داشته باشد.
بن گویر از جمله وزرای صهیونیست بود که شب گذشته به توافق آتش بس رای منفی داد. به نقل از رسانه های اسرائیلی وی در جلسه دولت گفته بود: «این تصمیم برای نسل ها آسیب بزرگی به ما وارد می کند».

کد خبر 809785
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    64 5
    آمریکا جنایتکار به ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    66 6
    چرا خبرنگاران هدف حملات رژیم صهیونیستی در میدان جنگ هستند؟
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    67 4
    حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، سوال اینجاست که چرا سوریه از سال 2011 تاکنون پاسخ و جواب تجاوز و حمله رژیم صهیونیستی را نمی دهد.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    66 5
    چه شد که نتانیاهو جنایتکار به آتش‌بس در غزه تن داد؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    64 6
    باید کشورهای جهان تلاش کنند که طی 4 روز اول آتش بس حداکثر کمک های انسان دوستانه و سوخت و اقلام پزشکی به غزه انتقال یابد و تمام مجروحان از غزه به بیمارستان های کشورهای اسلامی منتقل شوند
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    66 3
    حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش سوریه است. حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت سوریه است.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    64 3
    هژمونی آمریکا در جهان به پایان رسیده است
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    61 3
    در این مدت 47 روز به خاطر تجاوزات جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 1.9 میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. سکوت برخی کشورها در برابر جنایت اسرائیل و آمریکا مایه تأسف است نتانیاهو با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود. وزیر جنگ اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود ارتش اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    66 2
    در غزه جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت رخ داده است اسرائیل و آمریکا در غزه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    66 4
    هدف رژیم کودک کش صهیونیستی نابودی حماس نیست و از 15 مهرماه تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که هدف اصلی اسرائیل و آمریکا کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی مردم غره بوده است. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جنایتکار به همراه نتانیاهو و ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی در جنگ نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شود.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    65 4
    دادگاه کیفری لاهه صلاحیت دارد به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی کند اگر دیوان بین‌المللی لاهه به وظیفه خود عمل کرده بود، امروز شاهد جنایات رژیم صهیونیستی نبودیم دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه صلاحیت دارد به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی کند اگر دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه که بالاترین مرجع کیفری بین‌المللی است، تاکنون به وظیفه خود عمل کرده بود، امروز شاهد جنایات جدید رژیم صهیونیستی نبودیم. «دولت فلسطین در سال 2014 صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری لاهه را پذیرفته است لذا دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه صلاحیت دارد تا به جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطین مرتکب می‌شود، رسیدگی کند.» «پرونده در اختیار دادستان است و هیات تحقیق تشکیل شده اما متاسفانه طی 9 سال گذشته دادگاه بین‌المللی کیفری تعلل کرد. اگر دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه که بالاترین مرجع کیفری بین‌المللی است، تاکنون به وظیفه خود عمل کرده بود، امروز شاهد جنایات جدید رژیم صهیونیستی نبودیم.»
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    64 3
    رژیم صهیونیستی رسما ماشین کشتار، اما یاد میگیره اگه بخواد خیلی وحشی باشه بالاخره بهش قلاده میزنن
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    رژیم صهیونیستی با جنگ نمی‌تواند اسرایش را آزاد کند/ آمریکا و اسرائیل قادر به نابودی حماس نیستند در این مدت 48 روز هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.