تیم‌های یوونتوس و اینتر امشب از هفته سیزدهم رقابت‌های سری A ایتالیا به مصاف هم می‌روند.

یوونتوس - اینتر

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ یک‌بار دیگر دربی ایتالیانو را در پیش داریم. در ایتالیا هم مثل اسپانیا دربی اصلی را ۲تیم غیرهمشهری برگزار می‌کنند. اینترمیلان اگر مشکلاتی هم با آث میلان داشته باشد ولی دشمن خونی نیستند اما بین این تیم و یوونتوس دشمنی دیرینه وجود دارد. این دربی شماره۲۵۰ خواهد بود که البته ۱۴بازی غیررسمی هم بین ۲تیم برگزار شده است. اگر تعداد بازی‌های رسمی و غیررسمی را با هم حساب کنیم، یوونتوس ۱۱۶بار و اینتر ۸۲بار به پیروزی رسیده‌اند: ۳۷۱گل زده برای یووه و ۳۳۸گل برای اینتر ثبت شده است. ۲تیم ۵۵بار فاتح اسکودتو (لیگ) شده‌اند: یووه ۳۶ و اینتر ۱۹بار.

آمار تقابل‌های سیمونه اینزاگی از زمان پیوستن به اینتر و مکس آلگری در تمام رقابت‌ها: ۸بازی، ۴برد، ۲تساوی و ۲شکست.

این بازی تقابل بهترین خط دفاعی‌های این فصل اروپا خواهد بود؛ البته بعد از نیس فرانسه. پس انتظار بازی پرگل نداشته باشید؛ به‌ویژه وقتی یک سوی زمین تیم آلگری قرار دارد. او بازیکنان تیمش را مثل لازانیا لایه به لایه می‌چیند تا نفوذ از بینشان سخت باشد.

کمترین گل خورده در فصل جاری اروپا: نیس ۴گل، اینتر ۶گل، یوونتوس ۷گل، رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ ۹گل.

یوونتوس تیمی است که بیشترین برد در تاریخ سری‌آ را مقابل اینتر داشته است(۸۷برد از ۱۸۰بازی)؛ حداقل ۳۳برد بیشتر از هر تیم دیگری.

یوونتوس در ۵بازی از ۸بازی اخیر خود در سری‌آ مقابل اینتر پیروز شده است(با یک شکست‌ و ۲تساوی)، ازجمله ۲پیروزی اخیر بدون گل خورده. آخرین باری که بیانکونری حداقل ۳برد متوالی بدون گل خورده مقابل نراتزوری در لیگ به ثبت رسانده بود، به سال۱۹۷۷ و تحت هدایت جووانی تراپاتونی برمی‌گردد.

اینتر در ۱۵بازی از ۱۷بازی آخر خارج از خانه خود در سری‌آ مقابل یوونتوس بدون برد بوده است (۴تساوی و ۱۱شکست) و در ۹بازی از این بازی‌ها موفق به گلزنی نشده است.

این نخستین‌بار در تاریخ سری‌آ است که اینتر و یوونتوس با حداقل ۲۹امتیاز قبل از بازی چهاردهم به مصاف یکدیگر می‌روند. پیش از این ۲تیم حداکثر با ۲۴امتیاز یا بیشتر مقابل هم قرار گرفته بودند (۲۷امتیاز برای نراتزوری و ۲۴امتیاز برای بیانکونری در فصل ۲۰۰۸-۰۹ در MD۱۳ و ۲۴ و ۲۸امتیاز در فصل ۱۳-۲۰۱۲ که در هر دو مورد اینتر بازی را برد).

یوونتوس در ۴بازی از ۶بازی اخیر مقابل تیم‌های صدر جدول رده‌بندی در شروع سری‌آ پیروز شده‌(۲شکست) و هر کدام از این پیروزی‌ها مقابل حریفی از میلان به‌دست آمده است. تنها در یک مورد چنین پیروزی‌ای به بیانکونری اجازه داد تا به جایگاه اول صعود کند، آن هم اکتبر۲۰۱۹ مقابل اینتر تحت هدایت مائوریتزیو ساری بود.

کوادرادو سرانجام به شرایط مسابقه رسید. این کلمبیایی دوست دارد مقابل تیم سابقش یوونتوس بازی کند. پاوار و باستونی همچنان مصدوم و غایب هستند و الکسیس سانچس هم از اردوی تیم ملی شیلی در آمریکای‌جنوبی دیر برگشته است.

کد خبر 810591
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha