مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از رفع مشکل کارت بلیت های الکترونیکی آنلاین در ایستگاه های بی آر تی خبر داد و گفت که با نصب کارت خوان های جدید این موضوع به صورت آنلاین مدیریت می شود.

ایستگاه اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین؛ مدتی پیش بود که سازمان فاوا شهرداری تهران از اپلیکیشن شهرزاد رونمایی کرد. کیف پول شهروندی یکی از ظرفیت‌های این پلتفروم است که شهروندان می‌توانند از طریق آن به صورت آنلاین کرایه مترو و بی آر تی را بپردازند. همچنین اتصال کارت بلیت به کیف پول کمک می کند تا مسافران دیگر نیازی به شارژ کارت نداشته باشند و کرایه از کیف پول شهروندی کسر می شود.

قابلیتی که تا اوایل آذر تردد مسافران در خطوط بی آر تی را تسریع و تسهیل کرده بود اما از ابتدای آذر کارت بلیت متصل شده به کیف پول شهروندی روی کارت خوان پشتیبانی نمی شود و پیام «موجودی کافی نیست» می‌دهد. این کارت روی دستگاه‌های کارت خوان جدید (ریدر) هم کاربرد ندارد.

موضوع را از مسئولان سازمان فاوا شهرداری تهران پیگیری کردیم و با تایید مشکل پیش آمده گفتند که دستگاه‌های کارت خوان جدید نیاز به برنامه ریزی دارند که این کار در حال انجام است. مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم در توضیح بیشتر گفت که دستگاههای کارت خوان خطوط بی آر تی قدیمی شده بودند و نصب ریدرها در دستور کار قرار گرفت. اکنون ۱۶۰ ایستگاه به این دستگاه‌ها تجهیز شده اند و ۱۵۰ دستگاه دیگر هم به زودی نصب می‌شوند و سعی داریم تا پایان سال تمام خطوط ملکی و خصوصی را به ریدرها مجهز کنیم.

او تاکید کرد: «اکنون ۸۰ درصد مسافران کارت می زنند و تنها در ۲۰ درصد از ایستگاهها فرار پرداخت بلیت داریم که با نصب کارت خوان‌های جدید موضوع به صورت آنلاین مدیریت می‌شود.»

کد خبر 810626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha