دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام بلندپایه پاکستانی آمار نیروهای شبه نظامی کشته شده در درگیری‌های اخیر را 700 نفر اعلام کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس یک مقام بلندپایه نظامی پاکستان اعلام کرد که در درگیری‌های چهار روز اخیر در دره سوات دست کم 700 شبه نظامی طالبان کشته شده‌اند.

عملیات‌های نظامی بر علیه طالبان و القاعده که در بمب‌گذاری‌ها و عملیات‌های تروریستی پاکستان و افغانستان نقش گسترده‌ای دارند از چند روز قبل و به شکل جنگی تمام عیار آغاز شده و مقامات نیز دستور تخلیه دره سوات را صادر کرده‌اند تا تعداد کمتری از شهروندان جان خود را از دست بدهند.

آخرین آمار اعلام شده از این درگیری‌ها 200 تن بود که با گسترده‌تر شدن این عملیات‌ها تعداد کشته‌های طالبان بسیار بالا رفته است.

هنوز اعلام نشده است که در طی عملیات‌های شبانه‌روزی چند سرباز پاکستانی و یا ناتو جان خود را از دست داده و یا مجروح شده‌اند.

گزارش‌های رسیده از دره سوات حاکی از بمباران‌های هوایی توسط جنگنده‌هاست و مقامات اعلام کرده‌اند تا زمانی که شبه‌نظامیان به طور کامل تسلیم نشوند روند فوق ادامه خواهد داشت.

درگیری‌های مرگبار در دره سوات در حالی ادامه دارد که آخرین گزارش‌ها از انفجار بمبی در نزدیکی ایست پلیس شهر پیشاور و کشته شدن دست کم 10 شهروند و زخمی شدن 12 تن دیگر خبر می‌دهند.

کد خبر 81079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز