چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

رژیم صهیونیستی به گمان باطل‌شان خیال می‌کردند می‌تواند به توده‌های عرب و مسلمان بگویند که آرمان فلسطین جز خسارت و آسیب چیزی عاید آنها نکرده است و باید پیرو دولتمردان مرعوب و بعضاً خائن خود باشند.

شربیانی

به گزارش همشهری؛ جعفر شربیانی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت: رژیم اشغالگر تصور می‌کرد که زمین، هوا، زیر زمین، مرز، دریا و زمان را به‌گونه‌ای مهار و ایمن کرده که برای دهه‌ها سرزمین امن برای صهیونیست‌ها ساخته شده است. اما با حمله پیش‌دستانه حماس در هفتم اکتبر، تمام رویاها و ادعاهای آنان باطل شد و به باد رفت و به‌معنای حقیقی کلمه «ناک‌اوت» شدند. اسرائیل از همان ابتدای جنگ می‌خواست نظام اسلامی را متهم شماره یک معرفی و برای ایجاد جنگ میان ایران و آمریکا زمینه‌سازی‌ لازم را انجام دهد که با تدابیر داهیانه و موضع‌گیری دقیق رهبر انقلاب در همان روزهای اول در صبحگاه مشترک پادگان امام علی(ع) رویای چندین ساله آنها بر باد رفت و ناک‌اوت شد.

اظهارنظر متوهمانه رهبران آمریکا و سردمداران کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در همان ابتدای جنگ، مبنی بر آن که کمتر از اشغال کامل غزه، تبدیل آن به زمین سوخته، خلع سلاح و نابودی کامل حماس و جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت به‌معنای تحقیر و شکست تاریخی و ترمیم‌ناپذیر رژیم توخالی صهیونیستی است.

به گمان باطل‌شان خیال می‌کردند که طرح صلح آبراهام در ادامه سلسله تاریخی قرارداد صلح اسلو و فرآیند گفت‌وگو اعراب و فلسطینیان و اسرائیل در قالب ایده دولتی می‌تواند به توده‌های عرب و مسلمان بگویند که آرمان فلسطین جز خسارت و آسیب چیزی عاید آنها نکرده است و باید پیرو دولتمردان مرعوب و بعضاً خائن خود باشند که در پی نهایی کردن آخرین حلقه صلح با رژیم صهیونیستی هستند. اما آنچه در بین مردم عرب دوباره برانگیخته شد و در کشورهایی مانند الجزایر، عراق، یمن، سوریه، اردن و... رخ داد نشان داد که برای توده‌های عرب تا همیشه و اطلاع ثانوی، مسئله اول آرمان فلسطین است.

آمریکایی‌ها استراتژی چندلایه‌ای را پیگیری کردند؛ خیال‌شان از دست حکام ملعون و بعضاً خائن عرب مسلمان راحت بود. به عملکرد حزب‌الله و سیدحسن نصرالله نگاه کنید. به‌تدریج و به آرامی و با صبر و حوصله جبهه جنگ را در حوزه شمالی مرزهای اشغالی شروع کردند و به تعبیر دقیق سیدحسن نصرالله روی زمین و نه در سخنرانی آنچه را در جنگ دیکته کرد آن شد که تمام شهرک‌های صهیونیستی‌نشین مرزهای شمالی تخلیه شد. تجهیزات و لجستیک اطلاعاتی و جاسوسی آنها در مرزهای شمالی از بین رفت. مقدار قابل توجهی از توان رزمی و نظامی آنها عملا درگیر در بخش‌های شمالی بودند. روح ترس و مهاجرت را در بخش‌های شمالی مستولی ساخت و اقتصاد آنها را کاملا تحت‌تأثیر قرار داد.

کد خبر 811542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha