با اعلام بانک مرکزی، سقف قرض‌الحسنه اعطایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای به هر مشتری به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت.

وام‌ - قرض‌الحسنه

به گزارش همشهری آنلاین، بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: سقف قرض‌الحسنه اعطایی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه چندشعبه‌ای به هر مشتری از مبلغ پانصدمیلیون ریال به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در روزهای گذشته و همزمان با آغاز پرداخت وام بدون کارمزد تأکید کرده بود: آرزوی ما این بوده که هزینه قرض‌الحسنه را کاهش دهیم و الآن اجرایی شده است؛ هر اقدامی بتوانیم برای توسعه بانکداری قرض‌الحسنه انجام دهیم، کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید بر توسعه بانکداری قرض‌الحسنه گفت: دنبال نظم‌دهی و نظارت بیشتر بر قرض‌الحسنه‌ای‌های تک‌شعبه‌ای هستیم؛ به دو بانک قرض‌الحسنه مهر و رسالت ابزارهای لازم را خواهیم داد.

او همچنین به افزایش سقف وام قرض‌الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: بانک ملی و سپه هم اجازه دارند این وام را پرداخت کنند؛ اصلاح ضوابط وجوه اداره‌شده و... را هم داشتیم.

کد خبر 811992
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    آره یکسال باید ۱۰۱ میلیون تو حساب بخوابانی سه تا ضامن هم می خواد بالای ۶۰ سال نباشند دوتاش هم جواز کسب داشته باشه کارمند بازنشسته هم نباشند فامیل درجه یک هم باشند بیمه هم پرداخت کرده باشی میدونیم حفظیم همه اینا رو هم که داشته باشی رئیس بانک آخرش میگه شامل شما نمیشه بین خودشون تقسیم می کنند همه هم دیگه ميدونند دستشون رو شده
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    چیش به مردم میرسه یه سر به آمار بزنید ببینید تو همین سال گذشته بانک ها چقدر به مردم عادی وام داده اند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    خوش بحال کارمندهای بانک بیشتر میتونند وام بگیرند ماشین های خارجی شون هم داشت از قیمت می‌افتاد خوب شد این وام را تصویب کردند میتونند یه مدل ۲۰۲۳ بخرند اونا باید تشکر کنند نه ما
  • بانک مرکزی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    وام مخصوص پسرخاله ها و پسرعموها
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    دریافت وام از بانک ها دولتی و هم خصوصی فقط با دریافت و پرداخت رشوه ؟!
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    1402/02/15 - 17:18/ 1402/02/14 - 19:05/ درخواست ریس کمیسیون اصل ۹۰ از مردم: گزارش تخلفات بانک‌ها را ارسال کنید گزارش تخلفات بانک‌ها را ارسال کنید/ و این در حالی است که از سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط بانک ها از طریق رسانه های به دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و... ارسال کرده ایم ولی متاسفانه از سال 1400 تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است و بررسی و رسیدگی نکردند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    1402/09/09 - 09:51 بعد از 22 ماه و 9 روز است که متاسفانه هنوز موفق به دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نشده‌ام و هیچ مسئولی هم در‌این‌باره پاسخگو نیست. بازنشسته تامین اجتماعی
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    بانک‌ها به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند امکان پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی از سال بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در بانک‌ها فراهم نشده است چرا؟ و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ تاکنون در این مورد اقدامی نشده است. از جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تقاضا می‌شود که برای حل این مورد اقدامات لازم را انجام دهد. در کشورمان باید دادگاه ویژه تشکیل شود مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس را به خاطر کم کاری و بی توجهی به مشکلات کامندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور محاکمه شوند ما دیگر حرف شعار و سخنرانی نیاز نداریم باید به حق و حقوق کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم را بررسی و رسیدگی کنید و هم باید قانون و عدالت را رعایت، عمل و اجرا کنید.