سیدرضا صدرالحسینی گفت: غافلگیری دشمن و وارد ساختن ضربه سنگین علیه اسرائیلی که مورد حمایت نظام سلطه است و از انواع و اقسام سیستم‌ها و امکانات جاسوسی و اطلاعاتی بهره‌مند می‌شود، یک گام قابل توجه رو به جلو برای مقاومت اسلامی بود. می‌توانیم بگوییم موازنه قدرت به نفع مقاومت تغییر کرده است.

صدرالحسینی

به گزارش همشهری آنلاین، رهبری در سخنان اخیر خود از ایجاد یک وضعیت جدید در منطقه و شکل‌گیری موازنه قدرت در آن سخن به میان آوردند. دوگانه «محور مقاومت و جبهه سلطه» امروز آن چیزی است که نقل محافل سیاسی و رسانه‌ای شده است و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا هم با توجه به نگاهشان به این دوگانه کنش و واکنش‌های خود را تنظیم می‌کنند. درمورد وضعیت منطقه و چگونگی تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت اسلامی با سیدرضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه حاصل کار را می‌خوانید.

راهبرد مورد تحسین و افتخار مقاومت

صدرالحسینی در ابتدا گفت:‌ با توجه به نگاه راهبردی مقام معظم رهبری به موضوعی به نام مقاومت و اینکه این محور امروزه توانسته برای نجات مردم آزاده بالاخص در غرب آسیا اقدامات مؤثری انجام دهد از سال‌های گذشته مورد تأکید قرار گرفته بود. اما اخیراً رهبری در فرمایشاتشان به نکته‌ای اشاره کردند و آن این است که امروزه راهبرد مقاومت در مقابل راهبرد سازش دست به اقداماتی زده است که مردم آزاده می‌توانند به آن افتخار کنند. مقاومت در عملیات اخیر خود که طوفان‌الاقصی نام گرفت توانست این موضوع را به ثبت برساند.

آنچه اراده فلسطینیان را بر اراده صهیونیست‌ها پیروز کرد اتحاد بود

وی افزود: غافلگیری دشمن و وارد ساختن ضربه سنگین علیه اسرائیلی که مورد حمایت نظام سلطه است و از انواع و اقسام سیستم‌ها و امکانات جاسوسی و اطلاعاتی بهره‌مند می‌شود، یک گام قابل توجه رو به جلو برای مقاومت اسلامی بود. البته در مورد مسائل نظامی و اتفاقاتی که در صحنه نزاع رخ داد، می‌توانیم بگوییم موازنه قدرت به نفع مقاومت تغییر کرده است. همچنین این موضوع مهم است که در تحلیل جنگ رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی سایر گروه‌های مقاومتی نظیر آنچه که در عراق، لبنان، یمن و سوریه است از نظر نیندازیم و بدان توجه کنیم. در واقع این اتحاد ساحات و میادین مختلف مقاومت بود که موجب شد انگیزه و اراده فلسطینیان بر قدرت و اراده رژیم صهیونیستیِ مورد حمایت ناتو غلبه پیدا کند.

افق آینده به نفع محور مقاومت است

صدرالحسینی در انتها گفت: براین اساس رهبر معظم انقلاب مسأله توازن قوا به نفع مقاومت را با این صحنه نبردمقایسه نموده و با عنایت به اینکه در سال‌های نه چندان دور مقاومت فلسطینی با سنگ مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستاد و امروز با موشک‌های نقطه‌زن و تجهیراتی که تانک‌های مرکاوا را از صحنه خارج می‌کنند به جنگ با رژیم می‌پردازد می‌توان چنین پیش‌بینی‌ای داشت که افق آینده در قالب موفقیت مقاومت است و اتفاقات پیش‌رو می‌تواند این موضوع را اثبات کند. البته پیشرفت‌ها و دستاوردهای محور مقاومت در حوزه‌های نظامی، سیاسی، رسانه‌ای و جنگ روانی از دلایلی است که می‌تواند تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت را برای ما ثابت کرده و تبیین نماید.

کد خبر 812129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha