مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین جنگی احترام بگذارد.

بورل

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که قربانیان غیرنظامی در غزه همچنان در حال افزایش هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اسرائیل باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین جنگی احترام بگذارد».

هیأت مستقل حقوق بشر در فلسطین امروز شنبه خبر داد که ۸۰ درصد از ساکنان نوار غزه، به خاطر شرایط دشوار انسانی، آواره شده‌اند.

شبکه خبری الجزیره به نقل ا ز این نهاد حقوقی گزارش داد: هدف اسرائیل این است که مهاجرت در داخل نوار غزه را به کوچاندن به خارج از فلسطین بدل کند.

از صبح روز گذشته جمعه اول دسامبر ارتش اسرائیل پس از آتش بسی که حدود یک هفته به طول انجامید و طی آن تبادل اسرا بین رژیم تل‌آویو و مقاومت فلسطینی صورت گرفت، تجاوزات خود علیه غزه را از سر گرفت.

یک منبع سیاسی اسرائیلی ادعا کرد «تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است».

با وجود ادعای این منبع، منابع اسرائیلی خبر دادند که هیأت موساد که برای مذاکرات تبادل اسرا در قطر حضور داشته است، این کشور را ترک کرده و به فلسطین اشغالی بازگشته است.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که از ابتدای حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین خبر داد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل با ارتکاب دهها جنایت، موجب شهادت ۱۹۳ نفر و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر شده است.

کد خبر 812483
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    تعداد شهدای غزه به 15207 نفر رسید سوال اینجاست که پس ۳ کشور اروپایی جنایتکار مانند انگلیس، فرانسه و آلمان کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و آمریکا نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲/ نیروهای آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟ نیروهای غرب جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ هر اقدامی که علیه ایران برای دروغ زن زندگی آزادی در پارلمان خراب شده اروپا گردید برای صهیونیستا هم انجام بدید
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ اگر هر کشور دیگر بود نیروهای ناتو‌ به بهانه حمایت از حقوق بشر (مانند لیبی، سوریه) در آنجا حاضر بودند ولی اسرائیل جواز اشغال تمام سرزمین فلسطین را دارد و مردم ساکن را یا خواهد کشت یا اجراج دائم خواهد کرد. هیچ اقدام نظامی یا تحریمی از کشورهای مسلملن یا اوپک هم اعلام نشده، چه انتظاری از غرب؟
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    وحشی‌گری آمریکا در غزه دفاع از خود نیست. وحشی‌گری اسرائیل در غزه دفاع از خود نیست. نیروهای آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟ نیروهای غرب جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟ آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر شریک جنایات جنگی، کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی در غزه است. آمریکا، انگلیس و آلمان در جنگ غزه به طور مستقیم از اسرائیل حمایت نظامی می کنند. حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و هم عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین المللی بوده است و هم تجاوز به حاکمیت ملی سوریه و عراق محسوب می شود. ایران متأسفانه از سال 1359 تاکنون در مورد جنایت های آمریکا و متحدانش کوتاهی کرده است چرا؟ آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر شریک جنایات جنگی، کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی در غزه است دولت آمریکا شریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است. تعداد شهدای غزه به 15207 نفر رسید سوال اینجاست که پس ۳ کشور اروپایی جنایتکار مانند انگلیس، فرانسه و آلمان کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و آمریکا نمی کنند