یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای گفت: «غرب باید برای این واقعیت آماده شود که موقعیت اوکراین در درگیری علیه روسیه به‌زودی به‌شدت بدتر خواهد شد.»

استولتنبرگ

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از پراودا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با شبکه داس ارست آلمان اعلام کرد: «درگیری با روسیه وارد مرحله جنگ فرسایشی و مبارزه برای تدارکات شده است. پس در اینجا، ظرفیت تولید سلاح در اولویت قرار دارد.»

استولتنبرگ ضعف ناتو را در این واقعیت می‌بیند که تولید نظامی در داخل کشورهای ناتو به منافع ملی یک‌جانبه هر کشور بستگی دارد. به گفته وی، این همان چیزی است که عرضه سلاح به کی‌یف را کُند می‌کند.

دبیرکل ناتو هنوز تصمیم نگرفته است که چگونه از جنگ در ناتو جلوگیری کند. به گفته او اعضای بالقوه ناتو، مانند صربستان، کوزوو یا سوئد (در چارچوب درگیری با ترکیه) می‌توانند مانند یک بمب ساعتی عمل کنند.

استولتنبرگ، گفت: ارتش اوکراین در چند ماه گذشته نتوانسته است به هیچ پیشرفتی در میدان نبرد دست یابد، اما غرب باید در کنار این کشور بایستد.

این مقام همچنین از شکست آشکار صنایع دفاعی بلوک نظامی در ایجاد مهمات مورد نیاز کی یف ابراز تاسف کرد.

استولتنبرگ در اوایل این هفته هشدار داد که مسکو در آستانه زمستان در حال جمع آوری موشک بوده است و خاطرنشان کرد که سازندگان تسلیحات روسی «در شرایط جنگی» عمل می‌کنند.

او اذعان کرد که خطوط مقدم در اوکراین تا کنون تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده‌اند و افزود: برنامه‌ریزی جنگ دشوار است. ما باید برای اخبار بد آماده باشیم.

رئیس ناتو تاکید کرد: جنگ‌ها در مراحل مختلف پیش می‌روند، اما ما باید در زمان‌های خوب و بد در کنار اوکراین باشیم.

به گفته استولتنبرگ، «افزایش تولید در این مقطع اهمیت تعیین کننده‌ای دارد». او افزود: من فکر می‌کنم یکی از مشکلاتی که باید به آن رسیدگی کنیم، تکه تکه شدن صنعت دفاعی اروپا است.

دبیرکل ناتو گفت: ما آنطور که باید قادر به همکاری نزدیک با یکدیگر نیستیم. او از همه کشورهای عضو خواست که «بر منافع ملی و محدود غلبه کنند» و به جای لذت بردن از افزایش قیمت‌ها، عرضه را افزایش دهند.

کد خبر 812727
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    اوکراین علیه مسکو و دیگر شهرهای روسیه از پهپاد های ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. آمریکا بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. غرب بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ناتو بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ترکیه بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها در رسانه های اعتراف و اعلام کرده است که ناتو تسلیحات مورد نیاز داعش را تامین می کند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ در افغانستان هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2003 تاکنون عامل اصلی جنگ در عراق و لیبی هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون عامل اصلی جنگ در سوریه هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2015 تاکنون عامل اصلی جنگ در یمن هستند.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    استاندارد‌های دوگانه غرب در غزه و اوکراین روز به روز آشکارتر می‌شود غربی‌ها سیاست‌های ضد و نقیضی را در حمایت از جنایات در غزه در مقایسه با حوادثی که در اوکراین می افتد در پیش گرفته‌اند.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    نیروهای آمریکا جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟ نیروهای اروپا جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟ نیروهای ناتو جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    عناصر القاعده و داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش هنوز در افغانستان فعال هستند