مجموع نظرات: ۳۷۲
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
۲ نفر

نه ظاهر نازیبایی دارند و نه از تحصیلات دانشگاهی و کدبانوگری بی بهره اند. اما متاسفانه هیچ پسری برای خواستگاری پا جلو نمی گذارد و همین عاملی شده تا دوست و آشنا با حرف های نیش دار آزارش دهند.

خواستگاری

همشهری آنلاین - مژگان مهرابی: از این دسته دختران کم نیستند. کسانی که به بلوغ فکری رسیده و آمادگی برای تشکیل خانواده دارند. اما بر خلاف دیگر دخترهای فامیل که خواستگار وقت و بی وقت در خانه شان را می زند، هیچ کس به خواستگاری شان نمی آید. دکتر نرگس وحیدنیا، کارشناس مرکز مشاوره سبل الاسلام در این باره به نکات ارزنده ای اشاره می کند.

دخترانی که خانواده موفقی ندارند

جامعه امروز ما با دختر و پسرهایی روبروست که سن ازدواجشان بالا رفته و امکان تشکیل خانواده را ندارند. همین مشکلات روحی زیادی را برای آنها به وجود می آورد. پسرها به دلیل مسائل اقتصادی برای ازدواج اقدام نمی کنند و دخترها هم منتظرند تا کسی برای خواستگاری به خانه شان بیاید. دکتر وحیدنیا در این باره می گوید: «داشتن شغل و مسکن مهمترین گزینه برای یک پسر است. وقتی درآمد کافی و ثابتی نداشته باشد و بعد از ازدواج با مشکل پیدا کردن مسکن مواجه باشد قطعا خانواده دختر خیلی به وصلت با او رغبت نشان نمی دهند.» اما مورد پسند قرار نگرفتن دختر چند دلیل دارد. اول اینکه بعضی از خانواده های عروس آوازه خوبی ندارند. خانواده پسر در حین تحقیق متوجه می شود، مادر خانواده فردی تندخو و ناسازگار است. یا اینکه دختر برادر لاابالی دارد. همین عاملی می شود تا کسی برای خواستگاری مراجعه نکند. این مشاوره می گوید: «دخترانی که خانواده موفقی ندارند ناچار به ازدواج های اجباری تن می دهند یا اصلا ازدواج نمی کنند. باید متذکر شوم. ازدواج مهمترین دغدغه انسان نیست. با ادامه تحصیل یا کسب مهارت های هنری می توانند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند. آن وقت شرایط زندگی شان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.»

دخترها مهارت اجتماعی خود را قوی کنند

موضوع دیگری که دختری خواستگار ندارد، به نادیده گرفتن او مربوط می شود. دختر در جمع فامیل یا مهمانی کمتر حاضر می شود. بنابراین کسی او را نمی بیند که بخواهد برای خواستگاری اقدام کند. دکتر وحیدنیا توصیه می کند: «چه خوب که دخترخانم های ما روی مهارت های اجتماعی خود کار کنند. خجالتی بودن را کنار بگذارند. بعضی از دخترها نمی دانند چطور باید مخاطب خود را جذب کنند. رفتار خشک و رسمی دارند یا منزوی در گوشه ای می نشینند. خوب این موارد پسر را دلسرد می کند.» به گفته این کارشناس مذهبی، بعضی از دخترها یا خانواده شان سخت گیری های نابجا می کنند. از داماد انتظارهایی دارند که برآورده کردن آنها زمان زیادی می خواهد. قطعا پسر تن به چنین ازدواجی نمی دهد. او در ادامه به نکته مهمی اشاره می کند: «در ارزیابی هایی که انجام دادیم متاسفانه اولویت انتخاب پسرها، زیبایی ظاهری دختر است. دخترها هم به مادیات فکر می کنند. حالا اگر دختری چهره زیبایی نداشته باشد خیلی به مذاق داماد خوش نمی آید. و این بد است. این آقا بدون در نظر گرفتن سیرت دختر خانم قضاوت کرده است.»شرایط مالی خانواده ها، محل سکونت دختر، تحصیلات، شغل پدر و ... از جمله مواردی است که این روزها جزء اولویت های انتخاب همسر شده است.


کد خبر 812954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 283
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 85
  • کیومرث FR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    103 2
    خانواده می شناسم که سه دختر دارد ولی پدر خانواده عین دیوار بتن است و هیچ خواستگاری قادر به رد شدن از این دیوار نیست . سه دختر 47 و 45 و 43 ساله اند
    • US ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      77 31
      پسرهاالان خیلی هاشون خودشون رومی گیرن حتی بدون پول باشن وبیشتردخترادنبال ازدواج وحرف زدن درمورداون هستن وبرعکس شده الان دیگه دنبال پول رفتن شده هدف اول واخر زندگی وخیلی ازپسرادنبال پول،ارامش وراحتی مجردی،ورزش،گشت وگذار،فکروخیال راحت،غرزدن هاواعصاب خوردکنی ازطرف زن،سنگینی به دوش کشیدن وظایف پدری وهمسری وناملایمات روزگار،به عهده نگرفتن سختی های زندگی متاهلی،اسودگی ازاحتمال روزی که همسروبچه هاش رودراینده ازدست نده ومرگ اون هادنیاوزندگی شو رونگیره،وخیلی چیزای دیگه که برای همین پسراکم تردیگه به دنبال ازدواج می رن ودخترابایدتقبل کنن وپاپیش بذارن
    • محمودی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      من الان پسرهستم با۲۹سال سن باورمی کنیدحتی یک بارهم به خانوادم نگفتم ازدواج کنیدبرای من حتی به کسی هم علاقه ای ندارم وبه ازدواج اصلاعلاقه ندارم فقط می گم پول دارشم وهمه جاروبگردم ومعروف شم اصلاازدواج درگزینه های من نیست
    • مریم IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      46 21
      واقعا درست میفرمایین
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      با این تورم گرانی مشکل مسکن شغل چطور جوونا ازدواج کنن
  • آقا پسر IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    تورم و افزایش قیمت ها نبودم ازدواج میکردم. پراید به سه میلیون برگردد خانواده تشکیل خواهم داد. قول
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      95 56
      پراید ۳ میلیون رو لولو برد برو دنبال یه بهانه دیگه بگرد
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      41 48
      این حرفها دروغ
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      41 71
      نکنه ناتوانی جنسی داری؟
    • حسن IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      37 12
      بنده هم برای دومی آماده ام اما اول 207 می خوان بعدش هرآنچه که در زندگی پدرشان ندارند نه اینکه ندارم دارم ولی اینطوری نمی خرم
    • هیوا IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      19 21
      ما در پایین شهر زندگی می کنیم الان بالای شهر تمایل به ازدواج ندارد با اقتصاد مالی خوب ولی پایین شهری ها بیشتر ازدواج می کنند با وضع مالی ضیعف اقتصادمالی بهانه هست
    • سارا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      10 21
      سلام من ۳۱ ساله هستم مجردم دنبال ازدداج نیستم فقط دنبال پولم کار کنم برم خارج بگردم خوش باشم
    • مهدی IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      ازدواج امری واجب است
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    63 62
    انشالله ها همه جوانان ایران ازدواج کنند و جمعیت سال ۱۴۸۰ همین صد میلیونی بمونیم
    • سهراب محمدی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      بدبختی دخترهای امروز زن زندگی نیستن زنی گوشی هستن همان گوشی باعث شده جوانان تمایل جنسی هم ندارن
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    واضح وروشن جوانان یا بیکارند یا حد اقل بخور نمیری در میارن با چه پشتوانه ای بروند خواستگاری ؟ تنها راهش افزایش ارزش پول ملی است وبس چون درآمد ریالی و مخارج همه حتی دولتی هاش دلاریه نمونه اش خودرو ومسکن
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    الان که بیشتر خانم ها را استخدام می کنند و آقایون را اخراج، شاید بهتر باشه خانوم ها برن خواستگاری، آقایون ناز کنند
  • اهورا IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    من خودم ۳۷ سالمه از بچگی کار میکنم عین دیزل جنگی. درامدم هم خوب تولیدی دارم. شاید ۵۰ تا خواستگاری رفتم. هر خواستگاری که رفتم دخترها اون چیزی که تو خانه پدری نداشتن اول زندگی میخان.توقعات خیلی رفته بالا. بالا نه ها. بااااااااااااااااااااااااااااااااااااالا کاشکه اول زندگی یکم توقع ها رو بیاریم پائین تا یک زندگی خوب و با عشق شروع بشه. نه اینکه شریک زندگیمون رو اذیت کنیم
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      ازدواج آقای محترم ازدواج کن چند سال دیگه پا به سن گذاشتی تنها نباشی ان شاالله در مورد خواستگاری هم دختر خوب زیاده شماهم یه خورده مهربون تر باش یه خورده هم دل رو بزن به دریا دست ودل باز تر باش دنیا دوروزه پول هم برای خرج کردنِ
    • ناشناس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      40 10
      😁😁
    • یلدا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      تو هم لابد رفتی خواستگاری دختر شاه پریون
    • مهشید IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      56 14
      دختر در حد خودت باشه
    • ل-ب IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      88 24
      خب بخاطر اینه که دنبال دخترهای پرتوقع میری .دختر نجیب کم توقع تو ایران کم نداریم دنبال دخترای نجیب و باحجاب نمیرین دوست دارید هم آنچنانی بگرده آرایشو....وهم توقعش کم باشه نمیشه بزرگوار .دختر محجوب کم توقع زیاد پیدا میشه انتخاب تو و امثال تو ایراد داره
    • مهران IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      26 6
      دقیقا
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      12 12
      بیا من دختر خوب سراغ دارم
    • اریایی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      17 25
      داداش تو چقدر سوسولی من خودم زن دارم اگه برم جلو ۲تا زن دیگه هم میگیرم.
    • دریا IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      10 9
      بله درسته کاملا موافقم
    • تی.پی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      15 6
      من.۴۰سال.دارم.هرکاری.میرم.یکسال.بعد.بیکار.میشی.یا.حقوقش.کمه.یاورشکست.میشن.سهمیه.پدرم.دارم‌ولی.هنوز.کاری.برام.نشده.الان.کارگرجوشکارم.دیسک.کمرم.گرفتم.هزینه.امارایم.بالاست.مجردم.ماندم.توشهری.که.امار.بیکاریش.اوله
    • ارسطو IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      شما مهارتت زیاد کن به استخدام خانم ها کاری نداشته باش
  • بخشی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    به عنوان یه پسر سالم و دارای وضع مالی خوب نظرم اینکه دخترها اعتماد به نفس زیاد و توقعات بسیار بالا و چیزهایی که تو خونه پدرشون نداشتن از پسره میخوان و مهریه شده بلای جون پسرها در ضمن خیلی از دخترها به ازدواج فکر نمیکنن فقط از صبح تا شب برن خیابون گردی
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      خب شماپسرهام مقصرین وفتی فقط دنبال کسی میرین که صورت زیبایی داشته باشه اینم میشه نتیجه اش
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      14 8
      پسر ، پسر قند عسل !!!! خخخخخ
    • فران IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      39 7
      ازدواج تو ایران شده معامله معامله ای که توش باس بیشترین سود رو کنی...
  • زهرا IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    پسرها ظاهر و موقعیت مالی خانواده دختر و یا شغل خود دختر براشون مهمه متاسفانه حجب و حیا که اصلا کیلو چنده اخلاقم که مهم نیست دخترها هم به پول و تیپ و قیافه اهمیت میدن .اخلاق و مردانگی هم که هی همه چیز شده مادی و ظاهری
    • احمدی NL ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      19 10
      ولا همه جواب رد میدن
    • US ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      15 15
      شماساکن کجایید
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      3 3
      دقیقآ
    • سهراب محمدی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      والا چه بگم بنده سه فرزند دارم ۳۰و ۲۸و ۲۰سال ماشین وکاردارن ولی خونه ندارن چون کرایه خانه تهران گران همان باعث شده ازدواج نکنند دخترهای امروزه پرتواقعا هستن
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 2
      با اینکه دوتا زن دارم با چهار تا بچه بیش از صد تا زن صیغه ای دارم یک ریال که بهشون نمیدم ازشون میگیریم باید بلد باشی چکار میکنی مرد باشی نه بچه مامان و سوسول
  • ناشناس IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    48 22
    با وجود تحصیلات عالی و شاغل رسمی و خدا رو شکر از لحاظ مادی خوب هستم ولی هنوز دنبال نیمه گمشده میگردم
    • FR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      23 9
      خدابزرگه سخت نگیرید
    • ناشناي IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      10 5
      چون اينارو دارى حتما بكى مخواى شغل عالى نه اخلاق عالى زيباى عالى نه نجابت عالى وگرنه دختر نجيب خوب باقيافه با سليقه هنرمند زياد هستش بگرد
  • محمد IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    40 10
    بعضی نه اکثر دخترها ، چون پسرها توان زندگی مشترک را در خود نمی بینن
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      51 14
      مگه بعضی دخترها می بینن طرف اجاق گاز هم نمیرن چه برسه آشپزی بلد باشن
    • طوفان IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      ایکاش به جای کمک به دیگران به جوانان خودمان کمک میکردند
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      47 72
      بعضیا همش دنبال تضعیف قدرت نظامی و امنیتی کشور هستن از هر فرصتی استفاده میکنن تا نیش بزنن
  • SG ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    79 5
    یک دلیل اصلیش برای بیشتر دختر ها این هست که الان در شهر های بزرگ مثل قدیم کسی نمیره در خونه ای رو بزنه خواستگاری کنه حتما یا روابط صمیمی خانوادگی باید باشه یا دوست شده باشند هر کسی در اجتماع کمتر باشه واقعا دوستی هم نباشه 70درصد ازدواج نمیکنه 30درصد بقیه یا توی فاژچز پول هستند یا تیپ وقیافه
    • بهار IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      15 1
      واقعا حرفت درسته
    • فاطمه IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      متاسفانه بعضی ازپسرها دخترای شهری راقبول دارند تاشهرستانی من یه دخترشهرستانی هستم که زمانی که ۲۰ساله بودم خواستگار زیاد داشتم وقتی مرز ۳۰رسیدم دیگه کسی خواستگاری نیامد متاسفانه یکسری درجامعه امروزی دختران بالی ۳۰ رو دیگر به حساب نمیارند
  • ساره IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    95 27
    سلام.من خواستگتر داشتم اما چون دیندار نبودن ردشون کردم..خدایی من توقع خونه و ماشین ندارم فقط توقع دارم دیندار باشه و حلال اور خانواده باشه...اما فکر میکنم این برای پسرهای الان توقع زیادیه
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      66 30
      تو ام ازدواج کن بهانه نیار چی شد همه بد بودن ؟ حالا قرار نیست حاج آقا واقعی باشه معمولی هم باشه اشکال نداره
    • خسروپرویز IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      53 12
      شما که به این خانم توصیه میکنی ازدواج کن و بهانه نیار آیا خودت اگه دختر داشته باشی به غیر دیندار میدی؟ یه ضرب المثل شیرین ایرانی میگه : دختر از هر طایفه و قشر (مثه دزد قاچاقچی،رمال،...) میشه گرفت اما دختر به هر طایفه و قشری ( دزد قاچاقچی،رمال...) نمیشه داد ، دختر اگه خواستگار نداشته باشه یا دختر حساسیت زیادی به خوب بودن پسر نشون بده بهتره غز اونیه که بی تحقیق بره خانه ی بختی که از روز اول دعوا و کشمکش باهم داشته باشند و بعد دو سه سال با یک بچه طلاق بگیره، و بره خونه بابای بدبخت، همسایه ما برای پسرش با یک تیکه زمین سه تا زن گرفت ، اولی رو طلاق داد دومی رو گرفت همینطور تا سومی رو هم طلاق داد که باعث شد سه دختر و سه خانواده رو بیچاره کرد ، اگه مادرش کمی به پسرش میگفت کسی با یک معتاد زندگی نمیکنه الان دو دختر دیگه به آتیش این بی مسوولیت نمیسوختن، دخترها این چیزهارو میبینند و میشنوند
    • رضا RO ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      51 21
      سلام من خودم دنبال دختر با حیا میگردم جانم را هم فدات میکنم ...
    • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      15 3
      سلام بنده نمازم قضا نمیشه همیشه بفکر اینم که عاقبت خوبی داشته باشم و مدیون کسی نشم معنویات در زندگی از هر چیزی برای من مهمتره البته خدا را شکر برای زندگی خودم هم خیلی تلاش کردم به لحاظ مالی هم وضع ام بد نیست ولی واقعا خانومی که بفکر درک طرف مقابل باشه کم پیدا میشه خیلی ها دنبال کاسبی هستند تا زندگی شرایطی که گفتید خیلی بهم نزدیکه
    • فرشید IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      8 3
      منم با نظر شما موافقم.منم دقیقا دنبال همیچین دختری میگردم
    • یاعلی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      6 17
      بنظرم ازدواج خوب نیست
    • ایراهیم IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      17 4
      دینداری پسرها عالیه اما در حال حاضر این افراد خیلی کم شدن... توصیه من به شما این هست اگر خواستگاری آمد و دشمنی با قرآن و اهل بیت نداشت و قول داد که آینده این کمبود را جبران کند شما هم معطلش نکن
    • مصطفی IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      19 2
      سلام احسنت چه عجب بلاخره یکی پیدا شد هنوز دنبال حلال وزندگی پاکه نمردیم ودیدیم یه دخترم هست دنبال خونه و ماشین نباشه درحدی که نماز وروزش بجا مال حلال خور خانواده دار با حیا چشم پاک الباقیش رو باید خودتون بفهمین با دیدن وحرف زدن ...
    • ح م IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      8 1
      سلام بسیار عالی کاش همه مثل شما فکر میکردن دنیا گلستان بود
    • مسلم اهوازی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      6 9
      آیا واقعا خودت گناه نکردی ودیندار بودنت ۱۰۰درصدیه؟مکه تو خدایی که به خواستگارات میگی دینداری حلال خوار نیستن؟
    • M_A IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      10 4
      سلام منم همینطور، تو خواستگارام یه آدم با ایمان واقعی میخواستم که نبود، و هیچ توقع مادی هم نداشتم، خودم هم ارشد دارم ولی حاضر بودم یه سیکل پیدا بشه که انسانیت داشته باشه و ایمان و اخلاقش زبان زد باشه که گیر نیومد، الانم تو چهل هستم و دیگه علاقه ای به ازدواج ندارم
    • سامان IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 1
      من اینجوری نیستم اگه واقعا صادق هستید بسم الله من دنبال دختری با خصوصیات شما میگردم ولیکن صادق باشه امام زمانی نه پول نه شغل نه مدرک اینا خوشبختی نمیاره باطنی و تنها سطحی هستند.
  • ن،ا IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    44 7
    البته مشکلی که من احساس می کنم این است که دخترخانمی که پاپیش می گذارد ،گاهی مواقع ازچشم پسر می افتد هرچند که نیت خیر داشته باشد،وممکن است پسر،دختری باظاهروباطن ضعیفتر را که مغرورتراست بپسندد،وخوبی چو ازحدبگذرد ،نادان خیال بد کند،والبته این درمورد همه ی آقایون صادق نیست،ولی تشخیص این مرزهاهنری است که هرخانمی وآقایی نمی تونه داشته باشه.
    • ملت IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      102 7
      اتفاقاً تا جایی که من خبردارم وبه چشم خودم دیدم اکثر پسرهای این زمونه اینقدر نادون هستن که وقتی دختری با حیاست وبهشون محل نمیده به جای اینکه بیشتر از اون خوششون بیاد میرن کسی رو انتخاب میکنن که ازبس بی حیاست همه اش درحال کر کر وهرهر هست ودر نهایت یه تعدادشون ازدواج میکنن یه تعداد هم سرکارمیرن از دخترا یا پسرا،وبعد نفربعدی خلاصه زمونه طوری شده تا دختری با حیا باشه هرگز سراغش نمیرن مگر مردهای رن مرده وبچه دار وخلاصه سن بالاتر که هنوز یه کم شعور دارن،پسرای الان اصلا به درد زندگی نمیخورن بیشتر لا ابالی وبی غیرتن،تو دانشگاه بعداز چندسال تحصیل اینارو به چشم خودم دیدم،دین از بین رفته،یه تعداد ازپسرها هم فقط به دنبال پول ومال واموال دختر هستن،این همه طلاق مال چیه؟
    • خودی US ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      23 68
      ببینید دوستانه گلم ما پسران و دختران ایرانی وقتی موفق میشیم که از دوگانگی در بیایم و همگی یک صدا پشت دولت و نظامم مان باشیم و در هر استان و مرکز استان و شهرستان ها در کنار هم بشینیم برای کسب درآمد فکرامون رو بزاریم رویه هم یک تیم جهادی مردمی تشکیل بدیم اول نظارت بر ادارجاتمان ببینیم طبق تعرفه دولت در حاله انجام کار هستند یا نه اگر نبودند سریع از دولت مان بخواهیم که از اداره ای که در شاخه ای از اداره اش کار دروست انجام نمیشود اصلاحشان کند. دوم بازار داخلی مان را ما جوانان باید در دست بگیریم. بلفرض یک میوه فروش میلیاردر در بازار روز هر استان یا شهرستان دیگر زمانه استراحتش است و باید سود حاصل از فروختن ترباره که نیاز اصلی هر خانواده است ما جوانانه بیکار کسب درآمد کنیم نه اینکه کسی را از نان خوردن بی اندازیم نه خودمان در هر اورگانی تیم های آنلاین و جا به جایی را تشکیل بدهیم یکسری کرایه و تخلیه بارگیری را بر عهده بگیریم روزی تقریبا یک ملیون تومان سوده کامل میکند هر فرد در ماه 30 ملیون دختر بهتون جواب مثبت میده از خداشم هست. ببینید من یک شاخه کوچیکه برای شما مثال زدم. هدف اولمان همبستگی است
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      9 10
      چرا به این بنده خدا که اسمش رو خودی گذاشته منفی دادید؟ وقتی از مسئولان عزیز آن کار موثر دیده نشده و اوضاع به این شکل درآمده این بنده خدا به این فکر می کنه خودمون بیاییم کار رو به دست بگیریم هر چند کمی دور از ذهن و عجیب است و به این سادگی نیست ولی خب از دستش همین قدر بر می‌آمده. مسئولان انجام ندهند مردم باید انجام بدهند وگرنه ول معطلیم
  • مهدی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    به نظر من دلیل عمدش فقر و بیکاری است الان ۸۰ درصد مردم وضع مالی پایین دارند حتی الان حتی مردم تو سیر کردن شکمشونم مشکل دارند چه برسه به مخارج عروسی
    • ایراندخت IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      30 25
      ولی. به نظرم. مرداهمشون همینن تا میری سمتشون میخوای علاقتو نشون بدی تاقچه بالا میزارن خودشو میگیرن انگارشاهزاده ان پسرخوب. بدم نداره عقلشون نمی‌رسه وقتی یه دختری. خوشش میاد لابد باهم شرایط کناراومده اومده جلو. این پسرا بخان خودشونو بگیرن همون بهتربمونن ور دل مادرشون
    • ناشناس IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      62 10
      اتفاقا برعکس بیشترین دلیل عدم ازدواج جوان ها تجمل گرایی هست، مهریه سنگین،جهیزیه سنگین،عروسی مجلل و... این ها باعث شده جوان ها بترسن و ازدواج نکنن،اگه همه اینها در حد معمول باشه این اتفاقات نمی افته سوزه پدر چشم و هم چشمی
  • رحمانی همدانی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    110 6
    نعمت روی زمین قسمت پررویان است خون ودل میخورد آنکس که حیایی دارد
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      70 15
      برادر خودمن پسری مودب شغل مناسب خونه هم داره بعد مثلا خواستگارها میگن ما فقط نون حلال بیاره راضی هستیم وقتی هلک هلک میکوبی میری دروخونشون اژدها درمیان بلا نسبت دخترای الان یه پسر خر وخرپول خوش تیپ میخوان که فقط بتونن باهاش چشم فامیل رو دربیارن هر روزم خیر سرشون از خوشبختیشون تو اینستا وهزار کوفت و زهرماردیگه عکس بزارن من قسم میخورم که۸۰ درصد پسرای ایرانی هیچ ایرادی ندارن دخترا اهل زندگی کردن نیستن
    • رضا IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 1
      ای ول
  • لیلا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    111 6
    سلام جامعه ایرانی فقط پول وزیبایی و هیکل همین عامل خواستگار اومدن هستش دختران زشت ویا ی ذره دارای نقص دیگه باید قیدازدواج رو بزنن حتی اگه کدبانو وعاقل باشن
    • محدثه IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      10 8
      به نظر من تو ی خواهر شوهری هستی که یعد ها هم دخالت شدید تو زندگی داداشت داری و خون عروس رو تو شیشه میکنی پس چه بهتر کا داداشت بشونید تنگ خودتون منم ۳ تا خواهر شوهر دارم که با هم طرز فکر زندگی منو نابود کردن و الان در آستانه طلاق هستیم .
  • S,gh IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    48 73
    انقدر فیس و افاده میان تا اخرش پیر دختر میشن حق شونه
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    42 25
    سلام من قبول ندارم من خودم ۴۵سال دارم ازدواج کردم خانم مرحوم شد ودوتا بچه دارم چند جا رفتم خواستگاری نش وبا یه خانم ۳۳سال داشت که دوتا ازدواج ناموفق داشت نامزد کردم بعد از ۴۰ روز رابطه بهم زد خانمها فازشون بالا که کسی نمیره خواستگاریشون
    • GB ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      57 43
      .... درست صحبت کن در مورد یک زن.کلمه پیر دختر در شأن یک زن نیس ...
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      دختر خوب مجرد از خانواده خوب که به سن شما بخوره براتون سراغ دارم البته اگه دوست داشته باشین ازدواج کنین
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    57 7
    چقدر این خانم پرت و پلا میگه ، خانواده‌ای هستن که سه دختر زیبا تحصیل کرده و نجیب و مومن دارند پدری آزاد و مادری خوش فکر دارند ولی هرسه ماندند ،
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      26 2
      مهم ترین مسئله به نظر من ای است که اخلاق و تعهد و مسئولیت پذیری از بین رفته است . هر کسی هر توقعی از دیگری دارد خودش را به جای او بگذارد. متاسفانه خانواده ها هم دنبال تجملات و ظاهر فریبی و هزینه تراشی های سنگین هستند. برای یک مراسم 30 ملیون فقط پول آرایشگاه توقع دارند . بیایید فکر کنید چقدر نیازمند در کنارتان است . چرا همه اینقدر پول پرست و نمایشی شده ایم.
  • مختار IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    .....خودمان از گرسنگی داریم کارتون خواب میشیم دختر مردم هم بیاریم از گرسنگی بکشیم پول کجاس...زن زیاده درامد وپول نیست فقرسراسر ایران فرا گرفته
  • مهدی US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    89 10
    سلام من قصدم ازدواج اما دخترا میگن خونه کوچیک داری بفروش ی جل بزرگتر اجاره کن با این عقلشون چجور میشه زندگی کرد ، امروزه خانواده ها فقط دنبال پولن دختراشونو ب پول میفروشن ولی غافل ازینکه عمرشون هدر میره و پولدار پیدا نمیشه بشه هم مثله کنیز باهاشون رفتار میکنه ،
    • نیلو IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      71 11
      سلام منم قصدم ازدواجه دخترم و۳۰ سالمه دنبال آدم حلال و باخدا هستم که اعتیاد نداشته باشه برامم مهم نیست که خونه بزرگ یا کوچک باشه
    • مریم IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      16 7
      همه اینطوری نیستن
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    78 9
    در کشور. ما. شکلک مسلمان. را در می آوریم. هیچ کار ما اسلامی نیست. درست تحقیق کنید. اگر یک مورد آن را پیدا کردید.
    • عبدلله DE ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      46 5
      پسر ۳۱ ساله ازدواج نکردم ، شما الان میگی خونه نمیخوایم بعد از ازدواج همه چیز میخواین
    • NL ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      15 5
      ولا تو خوب دختری هستی،🌟🌟👍
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      ینی چی که همه اینجوری نیستن یکی هم که قانع حرف میزنه دیگران نمیزارن
  • احمد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    64 16
    مشکل اقتصادی حل بشه بقیه کارها درست میشه ما پسرها فقط مشکل پول داریم والا نه در قید زیبایی نه تحصیلات هستیم
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      36 7
      اگر فقط نظرات همین مطلب رو هم بخونید میبینید که هستن پسرانی که شرایط مالی خوب و قابل قبولی دارن ولی میگن هنوز ازدواج نکردن پس مشکل فقط پول نیست مشکل اصلی از طرز فکر و فرهنگه هم از طرف پسر هم از طرف دختر
  • ناشناس IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    45 22
    الان با تغیرات اجتماعی و جهانی ازدواج اولویت نیست .شغل و مسکن اولویت است .چه پسر چه دختر .باید مستقل باشند .
  • علی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    45 18
    در کل من میگم دخترا خیلی توقع هاشون بالاس وبیشترشون داخل توهم زندگی میکنن بخاطر همینه که بیشتر ازدواج های هم ک انجام میشه بعد یه مدت به طلاق میرسن وبعدش میگن پسره ال بود نمیدونم رفیق باز بود از این چرت پرتها
    • م IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      22 6
      من ۴۵سالمه دنبال پولم نیستم فقط اخلاق داشته باشه طرف و قیافش ب دل بشینه همین🙃مطلقه قبول میکنم ولی بجه دار نه خب هر کی هم‌میاد یا اخلاق نداره یا نمیشه ..کلا ازدواج الان سخت شده و نمیشه ریسک کرد مجرد موندیم تا الان دیگه فرصت آزمون و خطا ک بعدش طلاق بشه نداریم
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      15 13
      کسی گه تاهل را انتخاب می کنه اولویت زندگی اش همسرش بعد والدین و بقیه
  • مهناز IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    50 10
    دخترا الان دیگه به ازدواج فکر نمیکنن همشون میرن سر کار مستقلن یه دوره پیریه که دور همی میرن سرای سالمندان خواستگار داشته باشن یا نداشته باشن واسشون دیگه مهم نیس
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      9 3
      اینو خوب آمدی .دورهمی میرن سالمندان
  • دختر شیرازی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    54 9
    این روز ها بیشتر دختر ها تا اینکه به سر کار می‌روند و استقلال مالی پیدا میکنند، فکر می‌کنند که همه چیز در دنیا دارند. در واقع شوهر را به بانک پول تبدیل کردند. وقتی که خودشان نیاز خودشان را برآورده می‌کنند دیگر نیازی نمیبینند که ازدواج کنند. از اون طرف از بس که دختر ها و خانمهای ما خود را آزاد میگذارند که هر جور دل شیطانی شون خواست لباس بدن نما بپوشند، که دیگِ مرد هم نیاز جنسی نمیبینه که براش یک خانم جذاب باشِ. و همینطور مشکلات اقتصادی که در آخر میشِ به اون فکر کرد. بیشتر اش تقصیرشعار هست.
    • واهگ بلوچ GB ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      21 23
      از نظر من دخترا کار عاقلانه ای میکنن ازدواج میخوان چکار به جز دردسری چیز دیگه نداره ازدواج
    • امین 35 ایذه ... IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      8 6
      احسنت دختر شیرازی
  • nayab IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    25 5
    و ایا چرا خیلی از پسرا ازدواج نکردن، وضعیت اقتصادی کشور و تورم بالا و صعودی بودن اجاره و قیمت مسکن و توقع نابجا دختر خانوما و بالا بودن قیمت سکه و غیره... باعث بالا رفتن سن ازدواج شده بنده ۳۵ سالمه از پیش دبستان تا حال حاضر دارم کار میکنم با تحصیلات عالیه و هنوز مجردم
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      21 2
      زمانی که تو مدرسه می رفتی پیش دبستانی نبود کم خالی ببند
    • هاکل بری IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      1 0
      تو کوچولویی سنت قد نمیده، چرا پیش دبستانی نبود؟!!! ایشون سی و پنج سالشونه، من چهل و شش سالمه کودکستان یا همون پیش دبستان رفتم، اونم تو یک شهر کوچیک از آذربایجان شرقی، اطلاعات نداری حرف نزن رفیق
  • nayab IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    15 1
    بنظر من جناب دکتر شما که پا پیش گذاشتی میتونی باعث اشنایی دختر خانوما و اقا پسرا باشید مگه فقط قراره ازدواج فقط با فامیل خودت باشه یا از شهر خودت. کل ایران سرای من است
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    44 1
    خانم من ۳ دختر نجیب و خانم بزرگ کردم اما چون مستاجر و وضعیت مالی خوبی نداریم دخترانم خواستگار ندارند البته قیافه هم دارند و اولی که تحصیلات هم داره ولی ام اس داره با توجه به اینکه مشکل فیزیکی نداره کسی حاضر به ازدواج نیست و این درد بزرگی و داره افسردگی میگیره من همه تلاشم میکنم از لحاظ روحی و عاطفی مراقبشون باشم اما خوب شوهر چیز دیگریست
  • ناشناس IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    56 1
    دختری را می شناسم که زیبا و تحصیلات فوق دارد ولی مثل دخترها لوندی نمی کنند و خانواده خوبی دارد و حتی با پسر دوست نمیشود من اگر پسرم ازدواج نکرده بود واقعا انتخاب می کردم ولی جامعه اینطور دخترها نمی خواهند و این جای تاسف دارد
    • رضا RO ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      10 5
      سلام من اهل روستا های تبریز هستم دنبال دختر خوب میگردم اگه هست آشنا بشیم ...
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      7 2
      کاش شماره می نوشتی معرفی می کردیم
  • علی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    20 14
    مگر مرز داریم زن بگیریم این دخترهای پر فیس توقع هر چه در خانه پدر کبود دارند از همسر توقع دارند نداشتن این چنین زنی از داشتنش بهتره
  • س IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    18 3
    والا اون پدر اگر دیوار کاهگلی هم بشه دیگه با سن بالای ۴۰ سال دختران فایده نداره که نداره !!!@
  • ناشناس IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    30 5
    عین روز مشخصه وقتی بی حیایی زیاد میشه و براحتی ارزه اندام نتیجه میشه همین ازدواج کیلو چنده نه اعتباری میمونه ،نه اعتمادی تازه امار جدایی و طلاق هم می‌ره بالا . داریم میبینیم مرد زندار با نگاهش . و زن شوهر دار با ارزه اندامش وقتی ی زن یا مرد مجرد این صحنه ها رو میبینه باید هم مردد تو ازدواج بشه :)
  • محمد IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    32 1
    وقتی فقط کلیپ عروسی هایی که داخل اینیستا میبینیم همش مال از ما بهترونه خوب معلومه توقع و انتظار دخترهای جامعه همونقدر زیاد میشه دیگه.
  • معلم IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    33 5
    وقتی در ایران همه جا بر اساس جنسیت تفکیک شده است چطور توقع دارید پسری، خانمش را بر اساس سیرت زیبا بپسندد؟ معلومه که با این وضعیت فقط زیبایی و ثروت و... ملاک میشه. دختر و پسرها کجا اجازه دارند یکدیگر را بشناسند؟ دیگه کم کم تفکیک جنسیتی به دانشگاه ها رسیده بعد میگن ازدواج کنید یا چرا طلاق زیاده؟
  • امیر IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    32 3
    با این گرونیها جنسا هی هر روز گرون میشه تورم نجومی و درآمد ماهی هشت نه ملیون چجوری بریم ازدواج کنیم درآمد به ریال خرج کرد به دلار تازه هزینه اجاره خونه خودش کلی هزینه میشه نصف بیشتر حقوق می‌ره پول رهن میخواد یه وام هم میخای بگیری ضامن میخواد کارمند و قسطهاشم که زیاد چی بگم مگه مسولین یکم هوای جوونا رو داشته باشن و یه چاره ای بیاندیشند
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    12 8
    سلام چرا بر می دختران خوا سازگار ندارند چون بعضی از خا نوده پسر وخود آقایان سر شأن کردن لای بر ف خو دشا ن نمی بینند در یک جای با خود خلوت کنند ببیند چقدر عیب دارن
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    33 3
    دامادم کار آموز وکالت بودند و سطح خانواده پایین تر ،اما روزه می گرفت و صوت قرآن زیبا وظاهرا خوش خلق و برخورد وساده،دوسال عقد بودند ازشون توقعی نداشتیم کلی لطف و محبت وگذشت نثار خودش وخانواده اش ،مثلا کمک کردم ماشین پراید داغون را پژو صفر گرفت ،وام ازدواج را دادم دخترم ،کمک کرد انتقالی از خوزستان را بگیرد ،سکه ها و....بهش داد تا هرجور که صلاح میدونه کمک خرج اول زندگی و تعمیر منزلی که دو دانگ آن مهریه دخترم بود ...بعداز دوسال عقد که نفقه نداد وبیمه نکرد و... عروسی برگزار شد و دوباره کلیه ی هدایا ها که سکه و ربع ونیم بود تقدیمش کرد...‌شبها دیر می اومد وهمش دفتر کار و تزیین محل کار وماموریت و دخالت خانواده اش و.... باز از خرجی خونه کم می‌گذاشت و گستاخی که من توی گلنون گیر کردم بعد هم اذیت و.... نه مشاوره نه وکیل مصالحه...فایده نداشت گفتم خودمون باهاشون صحبت کنیم که سناریو چینی کرده و با همکاری نیروی انتظامی و رفقای وکیل و دادگستری ... کلی پرونده های قضایی وکیفری وشهادت کذب و.. کلی جریمه های مالی زیاد وآسیب های روحی وجسمی و زندان وشلاق برای اعضای خانواده اصیل و آبرو دار وفرهنگی ما....‌ 💔🥀
    • رضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      دوستان جملات ایشون قابل فهمه کسی هست ترجمه کنه مثل این جمله دامادام آمدن رفتن قبول شدن قبل از رد شدن در شراطی در کنار خانواده بزرگ شدن ولی کوچک بودن پول زیاد گرفتن نون نداشتن بخورن پراید صفرشون پژو پارس بود
  • توحید IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    39 6
    رفتیم دانشگاه لیسانس گرفتیم الان داریم تو رستوران کارگری میکنیم اون هم کنار اتباع ،به خدا به اونا بیشتر بها میدن دنبال بهونه میگردند از همین هم بیرونمون کنن بعد شما فکر کجایید ،شهرستان که کار نیست تهران هم که ما توان خونه اجاره کردن نداریم خلاصش کنم بخوام بنویسم به ۷جلد کتاب در میاد .
    • ناشناس IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      3 12
      لیسانس رو بذار دم کوزه دکتراهاش بیکار هستند بعد شما با اعتماد به نفس میگی چرا با لیسانس کار درست و حسابی ندارم؟
  • حسین IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    25 5
    بنظرم الان بین سنتی و مدرنیته گیر کردیم، الان هیچ فرهنگ سازی در این رابطه نشده. باید یه جورایی این مشکل ازدواج حل شود. باز خوبه که اینجا بهش اشاره شده. اینقدر این مشکل ازدواج متاسفانه بزرگ هست که واقعا باید بهش پرداخت. امروزه خیلی از دخترها واقع بین نیستند. این مهریه‌های سنگین چیه که باب شده خدا بزنه تو کمر اونیکه اینها را باب کرد با این مهریه‌ها پسر وقتی میره خواستکاری یعنی حکم اسارت خودش زده. الکی میگن کی داده کی گرفته، اینقدر پسر دیدم که بدبخت شده و به خاک سیاه افتاده
  • ابراهیم IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    22 11
    دخترها شدن کالا خودشون به پول می‌فروشند. دوم مهریه بگیری پدر جامعه را در آورده
  • یاسر IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    22 13
    من به عنوان یک پسر حقیقتش ترس دارم زن بگیرم چون دخترخوب اصلا گیر نمیات بعدش هم توقع شون خیلی ... شده😭
  • مهران IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 60
    من یه زن دارم و میخام دومی و سومی و چهارمی رو هم بگیرم شوخی هم نمیکنم جدی میگم هرکی خواست یالا بسم الله
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      71 6
      شوخی نمی کنی ولی هرزه و لات تشریف داری!!!!
    • afshin IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      10 0
      برادر محترم چرا همچین جسارتی میکنید اتفاقا دختر های خیلی با حجب حیایی هم هستند نمیتونن که جار بزنن بیاین خواستگاری
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    32 5
    وضع اقتصادی را چنان به گند زده اند که جوانان جرات ازدواج ندارند.
  • زهرا سادات نژاد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    21 4
    من خودم ۳۶ سال دارم ازدواج نکردم
  • اقا من دنبال یه دختر خوب میگردم کسی هست زن من بشه IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    12 8
    زن مخام
    • سمیراهاشمی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      منم ۳۳سالمه وشرایط مالی خانوادم در حدمتوسط هستش خواستگار دارم اما هیچ وقت جدی ب ازدواج فکر نکردم .بیشتر دوستای هم سن خودم شش ماه از ازدواجشون نگذشته طلاق گرفتن .من تک دخترم خانوادم میگن دخالت نمیکنیم توی انتخابت ولی حرف طلاق وبرگشت نداری .تادخترخونه ای ما کنارتیم.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    11 6
    دلیل اصلی مادر جووناست وقتی مادری که دویاچنتا دختریاپسردم بخت دارد باید خودش انقد به خانوادش بچسبوند که دورادورنگن مادر فلان دختر خودش چیه بچش چی باشه بنده زندگی 20 سالم به خاطر زیاد دوست بازی وزیاد بچه ننه بودن خانم انقد اختلافمون رفت بالا آخرشم به خیانت کشیده شد ودرنهایت به جدایی آن هم باوجود داشتن 2 تا دخترنجیب بعضی خانواده ها بعد وصلت داماد به چشم حمال نگاه میکنن فقط میگن باید کار کنه تنهایی تلاش کنه نباید دختری که تشکیل زندگی داد بعدش نصف عمرش درکنارخانواده پدرش خواهرش یا برادرش صرف کنه متاسفانه در بی حرمتی وخیانت انقد زیاد شده اکثرا بعد تشکیل زندگی دلخوشی اشون باغریبه ها تقسیم میکنن دردسراشون بار شریک زندگیشون مقصر اصلی تربیت ندادن به فرزند که آنهم بیشتربه مادر است
  • گمنام IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    23 6
    کدوم ازدواج در ایران ازدواج به رویا تبدیل شده.برو بابا دلتون خوشه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    10 3
    چشم بسه غیب گفتی این دیگه کارشناس نمی خواد
  • روزبه خان طلا IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    13 14
    سلام به نظر من تا ازدواج نکنی یه تومن نت به دو تومن نمیرسه آن کس که دندان دهد نان دهد .خدا میگه از تو حرکت ازمن برکت .باید یه انسان خوب تو سن بیست سالگی ازدواج کنه یه کمی همت به خودش بده کار بکنه به فکر زندگی خودش باشه تا وضعیت زندگیش خوب بشه البته زن زندگی هم نباید زیاد توقع اضافه داشته باشه ولی چشم هم چشمی هم خیلی از زندگیا را خراب می‌کنه به نظر من مهریه زیاد زندگی آدم را آتیش میزنه.خلاصه بگم زود ازدواج کنید تا موقعی که فرزند شما می‌ره مدرسه نگه اجازه من تکالیفم را انجام دادم ولی به ارواح پدر یامادرم یادم رفت بیارمش
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    20 9
    خانوده ها ی دخترشدن کاسب کار عقد کردن خرشان از پر رد شد مهریه اجرا در ایران ازدواج حرامه حرام میفهمین
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    17 3
    بله کاملا درسته دختر های خیلی گلی داریم ک هنوز مرد مورد علاقه اشون پیدا نشده والا دختراها جای پسرها رو گرفتن صاحب خونه و ماشین هستن واین دختر نمیتونه ب پسری ازدواج کنه ک حتی یه شغل مناسب هم ندارن از نظر یه دختر این آقا پسر مسئولین پذیر نیست این شده ک سن ازدواج بالا رفته و یه فکر بزرگ برای من مادر شده
  • میثم ایرانی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    24 3
    متاسفم. آیا خیلی خیلی دیر شروع نکردین به این مسله؟؟؟؟؟ پول ایران که بی ارزش ترین پول دنیاست. تورم و فقر و گرونی و بیکاری و فاصله طبقاتی که شده بلای خانمان سوز. گرونی مسکن و گرونی هرچیزی که فکرشو بکنی ؟ شده بلای خانمان سوز...
  • H IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    34 4
    به نظر من ما فقط یه چیزی کم داریم و اون هم نداشتن ایمان و اعتقاد قوی نسبت به خداوند هست چه در بین دخترها چه در بین پسر ها و چه خانوادهاشون خدا از زندگی ما رفته، گرفتار مشکلات شدیم اگه میخوایید مشکلاتتون حل بشه ، برید به سمت خدا و به دنیا پشت کنید اون وقت دنیا مجبور میشه دنبال شما میاد تا زمانی ما دنبال دنیا می دویم و خدا را فراموش کردیم ، به هیچ جا نمی رسیم فراموش نکنید شاه کلید تمام مشکلات در دستان خود خداست
    • ساحل IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      7 0
      مرحبا بهترین نظر تو همه ای کامنتها ب نظرم منم دوری از یاد خدا ودنیا دوستی سبب اینهمه مشکلات شده اگه هر ایرانی روزی نیم ساعت ونه بیشتر به یاد خدا و مرگ باشه کشور گلستان میشه ولی حیف وصد افسوس ک شیطان لحظه ای بیکار نیست
  • روشنگر IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    25 10
    تا وقتی اقایون این کشور میتونن در یک رابطه خارج از چهار چوب ازدواج وکاملا موقت زندگی کنن چرا باید زیر بار مسئولیت تشکیل خانواده با هزاران مشکل ریز ودرشت بروند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    15 1
    اینروزا دیکه کسی با خواستگاری ازدواج نمیکنه
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    16 2
    الان کل دخترها خواستگار ندارند چون پسرها برا ازدواج پیشقدم نمیشوند تا بخوای پسر مجرد داریم
  • حرف حق IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    11 9
    متاسفانه خیلی از دختران ایرانی هم حقوق اسلامی مثل مهریه نفقه رو می‌خوان هم حقوق غیر اسلامی مثل تنصیف اموال و بدتر از اون هیچ مسئولیتی هم وظیفه خودشون نمیدونن نه کار خونه رو و نه کار بیرون رو وگرنه خواستگار دارن اگه توقع شون مناسب باشه و تکلیف شون رو مشخص کنن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    18 10
    بنظرم مقصر دخترا هستن فضایی فکر میکنن وتمام
  • محیا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    20 3
    من ازدواج کردم و الان مثل سگ پشیمونم چون گیر یه ادم بد دهن و بداخلاق با خانواده ای مثل خودش افتادم واقا داماد قبل ازدواج با من قولهای الکی بهم داد و خودشو بهترین پسر دنیا جا زد منم گول حرفاشو خوردم
  • محیا IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    15 3
    من ازدواج کردم والان مثل سگ پشیمونم چون گیر یه خانواده و شوهر بد دهن وبداخلاق افتادم
  • یک پسر مجرد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    18 1
    ۷۰درصد دختر خانم ها دانشگاه رفتند و ۳۰ درصد پسرها دانشگاه رفتند و مدرک گرایی باعث این موضوع هست
  • بینام IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    9 1
    مدرک گرایی خانم ها باعث میشه
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    10 3
    بخاطر آزادبودن روابط وتوقع زباد دخترانه وشاید نداشتن جهزیه
  • کمال US ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    16 1
    از خداوند بزرگ ارزوی سلامتی وتوفیق برای همه جوانان ایران زمین خوا هانم.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 4
    برای من یک دختر خوب ازسن۲۵ تا۳۰ برای ازدواج پیدا کن
  • بهروز IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    8 1
    کاش این مطالبی که نوشتی و سطح شعور و فرهنگی که الان هست ۲۰ سال پیش بود ن الان که ۴۰ سالمه هممون از لکیشن و زمونه میخوریم. چند سال دیگه سفید میشه عرف جامعه...
  • علی US ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    13 2
    اتفاقا بیشتر افرادی که ازدواج کردن دچار بیماری روحی بسیار شدید شده اند.
  • اتنا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    11 6
    ما دخترها برای ازدواج اولین کاری که میکنیم خونه و ماشین و سربازی رفته و شغل مناسب داشته باشد و اخلاق خیلی خوبی داشته باشه اگه اینجور پسرهی بیاید نباید به هیچ عنوان آن را رد کنید
    • یه انسان IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      8 1
      نبابا اول زندگی ماشین و خونه میخوای ،بشین تا خواستگار واست بیاد
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    9 5
    ۳۴ سالمه ۴ساله دنبال دختر مورد علاقم میگردم پیدا میکنم جواب منفی میدن آدمی هستم نه دودی هستم نه اهل رفیق بازی سرم تو کار خودم بوده یه عده خانواده ها همه رو بد میبینن خلاصه درشان خودم‌پیدا نکردم بیخیال ازدواج شدم کلا میزارن دختر سنش بالا میره آخرشم ازدواج نمیکنه یا شانسی میدن میره خوب یا بد در میاد
    • Anisa US ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      2 1
      الان خیلی ها دنبال پولن تنها پول خوشبختی نمیاره فقط عمرمون هدرمیره همین
    • مجید هستم از اهواز US ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      2 0
      سلام. دوستان بخدا ازدواج خیلی سخت شده باید آدم بره دادگاه خانواده با تعجب برمیگرده بیرون ما پسرها دیگه این اتفاقها رو که با چشم هامون دیدیم آدم میترسه
    • ابراهیم IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      1 0
      سلام دوست عزیز ناامید نشو و باز هم بگرد و خواستگاری کن... اون خانم ها یا شایسته شما نبودن یا قسمت شما نیودن... بایست با خانم یه خلوتی صحبت کنی و بپرسی علت مخالفتش چی هست تا برطرفش کنی
  • بی نام DE ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    ولا این حرف صحت ندارد ایشون اگر قصد ازدواج دارند من پسرم ۲۶سالشه سربازی رفته اهل رفیق بازی نیست وغیرسیگاری سنندج هستیم بفرما
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    چه دختر چه پسر با هر شرایطی اگر توقعشان معقول باشد می توانند ازدواج کنند. من آقایی را می شناسم ۶۰ سال داره ازدواج نکرده و پدر و مادر و برادر و خواهرش فوت کردن.. بچه های خواهر و برادرش اصلأ بهش سر نمی زنند تنهای تنها زندگی می کنه و افسردگی گرفته در دوران بازنشستگی.. ازدواج مانع از تنهایی انسان در دوران پیری می شود.
  • عماد IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    7 0
    اون کسانی که ازدواج کردن رو ریل طلاق هستند. اجتماع درستی نداریم. خیلی وقته کاملاً هم مشهوده . این مشکلات از بچه های متولد دهه شصت آغاز شده. حرف بسیار برای گپ زدن اندازه یک کتاب که مشکلات اجتماعی کشور از حکومت شروع شده ولا غیر.
  • جانباز IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 1
    آنقدر وضع اقتصادی خراب است که متاهل هم داره مجرد میشه ...
  • ناشناس IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    7 0
    پسر بدبخت با این گرونی و تورم چکار کنه حساب می‌کنه میبینن کل در آمدم میره واسه لاک و لوازم آرایشی و لیزرو شامپو خارجی و ... خدا وکیلی اولش دختره میگه من بسازم و زندگی کن ولی وقتی میان تو زندگی ۱۸۰ درجه فرق می‌کنه از طرفی پسره نگاه می‌کنه میبینه چقدر آمار طلاق و جدایی زیاده خوب معلومه جلو نمیره البته اینها رو که گفتم در ۸۰ درصد صدق می‌کنه
  • NR88 IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 0
    پاشید برید درستونو بخونید بابا جمع کنید مسخره بازیاتونو:)
  • ... IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 2
    وقتی جوانان بیکارند یا درآمدشان کمتر از ده میلیون تومان است . با کدام درآمد ازدواج کنند با دخترانی که انکار دختر پادشاهند در حالی که در خانه پدر پراید سوارند در پی بنز سوارند . البته کسانی هم هستند تا چهل سالگی درس می‌خوانند و نای ازدواج ندارند و ...
  • مجید IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 1
    به نظر من ریشه همه این مشکلات بر میگرده به تجمل گرایی که فضای مجازی ما هارو درگیر خودش کرده و بدبخت کرده من متولد ۶۵ هستم سال ۸۴ با جیب خالی با قرض ازدواج کردم الان هم سه تا بچه دارم یکیش کم کم باید بره سربازی اما طرف مقابلم هیچ انتظار زیادی نداشت با حداقل ها شروع کردیم الان شغل ماشین سه تا خونه و زمین هم دارم و همه ی اینهارو مدیون خانمم هستم که اوایل زندگی نسبت به وضعیت مالی ام توقعات زیادی نداشت الانم اگه توقعات کم بشه خیلی از مشکلات حل میشه
  • امیر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 1
    ازدواج بکنید که زن بشه سر خرتون؟من اگر میشد برمیگشتم دوره مجردی
  • بیژن IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 4
    خداوند فرموده ازدواج کنید من از فضل خودم شما را بی نیاز می کنم. وقتی بخدا اعتماد نباشد ازدواج هم نمی کنن
  • عباس IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    8 5
    من خودم خواستگاری رفتم ازدواج کردم شیر بها خواستم دادم حتی پول جهیزیه را دادم پدرش قرض زیاد خواست بهش دادم عروسی کردم از پدر زن قرض ها خواستم جلسه گذاشتند فردا مهریه را اجرا کردند گفتند از مهریه کم کنید پیش خونه و وسایل خونه حتی لباس های بنده را دادگاه توقیف کرد لباس نداشتم بیرون بروم کلانتری آمد همه را با صورت جلسه خانه را خالی کرد دقیقا زمستان هم بود از سرما داشتم می لرزیدم از دوستان لباس قرض گرفتم رفتم منزل پدر زن گفتم لااقل لاف و تشک که مادرم دوخته یا یک پتو بدهید بخاری منو بدهید منزل زمستان سرد و یخ هست گفتند کلانتری 136 فرجام اینها را طبق دستور دادگاه توقیف به ما داده است . فامیل ها هم هیچ کدام کمک نکردند مجبور شدم در مدرسه بخوابم . این دادگاههای قضایی دولت ماست . رفتاری با معلم بکنند که در تاریخ ایرانیان تا کنون ثبت نشده . کجاست غیرت ایرانی و قانون همه چیز مرد را بابت مهریه سال 1380 همه توقیف کند حتی لباس یک معلم را . فردای قیامت جلوی قانون گذاران خواهم ایستاد قاضی به زور زن منو طلاق گرفت خودشان عاشق شدند . یادش بخیر ملکه زیبایی بود ...
  • شاهین IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    البته ازدواج در جامعه سنتی ایران طرفین باید انتظارات خود را از همدیگر بر اساس واقعیت که برای آنها وجود دارد تنظیم کنند از نظر خانواده و فرهنگ و نژاد و رفتار خانواده ها و بالانس کردن مسائل مالی در مقدار کم و زیادی آن و انتظارات و البته این برای پنجاه و یا شصت درصد خانواده سنتی ایران صدق پیدا می کند و بقیه موارد بر اساس بینش و دانش پسرها و دخترها و حتی خانواده های آنان و البته تفکر غربی در این مقوله جایی ندارد .
  • N IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    در کل هم پسرا وهم دخترا در این دوره زمونه کلا قافله را باختن ازدواج نمیکنی تنها میمونی فوقش یک ماه یا شش‌ماه یا دوسال با رفیقا خوش میگذرونیم آخ بازم تنهای اما بهتر آدم عاقلانه فکر کنه و یک جفت برای خود پیدا کنه من الان خودم ازدواج نکردم و به این نتیجه رسیدم که باید دست بکارشم و دنبال جفت هستم مگه ما چند سال زنده میمونیم معلوم نیست فردا هستیم یا نیستیم باید دلو زد به دریا خدا بزرگه دلتو بسپار به خدا و تلاش کن
  • محمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 0
    من 37سالمه یکبارم خواستگاری نرفتم چون دخترا دیگه الان عوض شدن و به یه تار مو زندگیشونو به boy friend قبلیشون میفروشن خیلیم پر توقعن تنهایی خیلی بهتره از خیانت و ریا و دروغ دخترا که جوری فیلم بازی میکنن که انگار تو عمرشون مقصر نبودن. تنهایی خیلی بهتره....
  • مسعود IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 6
    ازدواج کجا دلتون خوشه،با این گرانی ها و بیکاری کی میره سمت ازدواج
  • ... IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    ازدواجی ام هر کی هس بسم الله
  • رضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 0
    واقعا معلوم نیست جامعه بکدام سو داره حرکت میکنه که نه پسرها ونه دخترها حتی نمیتونند به ازداج فکر کنند یا باید اوضاع خیلی خوب مالی داشته باشن یا بیخیال بشن وتمام این مشگلات وترس از اینده وگرفتار شدن در زندگی مشترک وبعد ازداوج به وضعیت اقتصادی کشور برمیگرده که هیچکس در کشور جز به با حجاب کردن دختر ها وطرز لباس پسرها فکر دیگه نداره
  • داریوش IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    9 0
    نیمه گمشده من کجایی
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 2
    دلیل ازدواج نکردن تغییر ذائقه و سلیقه مردم است. یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی داره عوض میشه خدا به داد برسه قرن ها نتونستند ایران رو نتونستند نابود کنند از اینجا به بعدش خدا رحم کنه
  • سميه IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 1
    دروغ وپنهانکاری رو از قلم انداختید. بعضی از آقایون ب اسم مجرد بودن وقصد ازدواج پا پیش میزارن وبعد گندش درمیاد ک اوه طرف متاهله با چندتا بچهههه. بعد معلومه ک دیگه خانمها اعتمادی نمیکنن ب آقایی بابت ازدواج جوابی بدن🤨
  • ناشناس IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    پسرم هم خونه داره هم ماشین ،ولی به دخترای امروز نمیشه اطمینان کرد زن زندگی پیدا نمیشه همه اول چهچه می کنند بعد که خرشون ترول گذشت فردا میرم مهریه رابه اجرا میزارن
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 3
    علت بیشترازدواج نکردن دخترا,عدم سلامت پسراکه اکثرابصورت پنهانی معتادشده اندوبعدازدواج رومیشند.علت دیگه ازدواج نکردن دخترا,کاهش تعداداقایون به دلایلی مثل حوادثات .واکثرپسرهادرس که نمیخونند,دنبال کار,ازادنمیرندواصلابلدنیستندکارکنند.ودلیل دیگش دخترا وپسرا اموزش خوب درموردنحوه زندگی ندیدند.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    7 3
    به خاطر اینکه مردها متاسفانه دارن به سمت ظاهر و وضع زندگی دختره میرن یا اینکه دختره جلف باشه بهتر پسند میکنن اما اگه زیبا و محجبه با ایمان و تحصیلکرده باشه بدبخته باید تو خونه بمونه
  • پروانه IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 2
    لطفا لطفا تا میتونید ازدواج نکنید بقران بدبخت می‌شید الان آزاد هستید بعداز ازدواج میخواد فقط بدوی چه زن چه مرد وکل زندگی استرس و فشار خودتون رو بدبخت نکنید توایران ازدواج یعنی دویدن برای سیر کردن شکم نه زندگی وارامش متاهلم وتجربه کردم
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 3
    من مادر یه پسر۲۶ساله ام به پسرم میگم زن بگیر. همه کاراخونه رامیکنه وسرکارهم میره میگه التماست میکنم منا ازخونت بیرون نکن من زن نمیخام گرونه.خودم نمیتونم خودماسیرکنم.اگه یه زن پولداروطلاقی سراغ داری بگیر برام.دخترخواهرم فقط بخاطراینکه خونشون۲طبقه جای خوب بوددوست پسرش اومدگرفتش الان هم توحرفاش میگه خودپسره.همه دنبال پولن خیلی سخت شده.یه دختری بدنام بودویکم معتادبه پسرفامیلمون گفتیم چرافلانی گرفتی .گفت بابام ازکجابیاره برامن خونه اجاره کنه.حالایه طبقه خونه پدرزنم زندگی میکنم.
  • فرشته IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 2
    مگه ازدواج چه تحفه آیی هست که برای نداشتن خواستگار چاره اندیشی میکنن مهم اینه آدم از زندگیش لذت ببره از عمرش از روزهایی که براش باقی مونده از ساعت‌هایی که کنار پدر و مادرشه و من قدر نتونستم و ازدواج کردم
  • بینام IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 2
    قبلا میشد ازدواج کرد ولی الان دختر ها میخوان مو باز وبد حجاب و تتو شده و سیگاری و مشروب خور باشن یک هفته بعد از عروسی جلوی دادگاهه برای مهریه کی میاد ازدواج کنه. و مدام داخل اینستا هستن بجای نماز و دعا و حجاب خوب از خودشون در میان
  • بینام IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    گل گفتید زیبایی برای بعضی خانم ها باعث بدبختیه الان متوجه نمیشه انشاالله بعدا میفهمه که دیگه کار از کار گذشته
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 1
    بالای ۵۰ درصد شغل‌ها را دختران اشغال کردند و پسرها بیکارند با این کار هم توقع دخترها زیاد می شود و هم هیچ پسر بیکاری نمی تواند ازدواج کند
  • ناشناس IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 1
    نوشته چرا بعضی دخترا خاستگار ندارن خوب جواب معلومه چون بابای پولدار ندارن!!!! الان پسرا اول به موقعیت مالی باباهه نگاه میکنن بعد به خوده دختره...
  • مینا IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 1
    نه اینکه اونایی که خواستنار دارن از خانواده های سرشناس هستند و بسیار عالی امروز همه چیز ظاهر نمایی شد و دروغ اگر خوب دروغ بگی خواستگار زیاد میادو یا اگر شارلاتان باشی امروزه دروغگویی پسند شدیم بعضی افراد خانواده بسیار خوبی هستن ولی افراد کثیف اطرفشون هستن که با تهمت و افترا خواستگار رو می پرونن متاسفانه این مسائل کارشناسی نمیشه درست و کارشناسان ما نمیدونم بر اساس چه جامعه اماری این صحبتا رو میکنن
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 1
    اولا ک کسی ک برا قیافه طرف میگیره خیلی راحتم من دیدم خیانت کردنه از هم جدا شدنه
  • نیلوفر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 1
    متاسفانه امروز ه خانواده پسر اول می پرسن چند تا بچه هستید مثلا اگر یکی بگه ما ۵ تا یا ۶ میگن خیلی زیادید خب این خانواده دنبال دختر نیومده حتما دنبال اینه که فردا ارثیه زیاد به پسرش برسه و یا اینکه این ۵ یا ۶ نفر سر سفر اینا میخان بیان بشینن پسرشون بیسواد هیچی نداره رفته برا دختر تحصیلکرده جالبه صد تا ایرادم میگیره دیگه فکر نمیکنه تو که با این توقعات اومدی خواستگاری خب پسر تو چیه داره چرا اعتماد به نفستون بالاست یا هر کی لخت تر و ارایش بیشتر و... ارجش بیشتر و باعث افتخار اون خانوادس خب خدا رو شکر خدا هم چنان تو کاسشون میذاره که ندونن از کجا خوردن زندگی امروزی شده ظاهر و ریا کاری
  • عاطفه IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    ازدواج شده رویا
    • دختر شیرازی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 0
      نه خیر! اینطوری نیست. حتما که نباید بخاطر ارثیه که نیسن. چون تعداد یک خانواده یا خانم یا آقا زیاد هست، توی این فکر می‌روند که در این اوضاع خراب اقتصادی چطوری همدیگر را مهمونی بکنند.
  • مصطفی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 1
    میدونی چرا برخی زیبارویان خواستگار ندارند چون به قول پیامبر یا سبزه مزبله اند یا آنقدر بخاطر جمال غرق غرورند که حاضر به وصلت با هرکسی نمیشوندو یا آنقدر هرز پریده اند که توان زندگی مشترک ندارند
  • سعید IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 2
    همه این مسائل به خاطر اینکه مردم خدا را فراموش کردن فحشا و هرزگی جولان میده در این کشور جوانان نیاز خودشون را از طریق غیر شرعی تامین میکنن دیگه چه کسی دنبال ازدواج میره
  • ناشناس IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 1
    یه دختر ۱۸ ساله دارم اصلا نمی‌خوام ازدواج کنه هرچی بهش میگی تو گوشش نمیره فکر کرده ازدواج چی هست والله من که دوتا دختر دارم هیچ تمایلی به ازدواجشان ندارم مگر خودشون بخوان که دیگه کاری از دستم ساخته نیست
  • Saeed IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    دلیل اول: زمانش طاقچه بالا میذارن و بعدا پشیمون میشن. دلیل دوم: قبلا یکی رو دوس داشتن الان نمیتونن با کسه دیگه ای باشن(این مدل ادما خوبن) دلیل سوم: خانوادش مضخرفه دلیل چهارم: دنبال فرد پولدار میگردن ولی گیر نمیاد دلیل پنجم: بد بار اومده یعنی بنده خدا دختر رو نذاشتن نفس بکشه الان گیج میزنه سنشم گذشته دلیل ششم: متاسفانه از لحاظ ظاهری خوب نیستن دلیل هفتم: میبینی طرف مشکلی داره که این دیگه بحثش کاملا جداست. اینارو دیدم که میگم در جامعه به صورت واقعی و به روز
  • نازنین IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    من تا حالا خواستگار جدی نداشتم هم خودم تحصیل کرده هستم و هم تمام افراد خانواده ،الحمدلله خانواده سالمی هم دارم ،توقع بی خودی هم از خواستگار نداریم با این شرایط اقتصادی ولی دلیل اینکه خواستگار ندارم رو نمی‌فهمم همش فکر میکنم کسی طلسسمون کرده چون بسیار اجتماعی هم هستم
    • مهرداد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      2 1
      نازنین جان اشتباه نکن کسی تورو طلسم نکرده من هم خواهری دارم که سن ۳۶ سالگی عروس شد ولی آدم پاک و سالمی نصیبش شد همیشه از خداوند آرزوی انسان پاک و سالم و باغیرت داشته باش به سطح تحصیلات و اوضاع خوب مالی نگاه نکن چه بسا پسرانی پولدار و تحصیل کرده پیدا میشه ولی بعد از ازدواج به مشکلات جدی اخلاقی و خانوادگی برمی‌برمیخوری عجول نباش به خدا توکل کن و یادت باشه مخلوق خداوند هستی و نعوذبالله خدا تورو از یاد نبرده صبر داشته باش
    • سینا IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      اینکه مبنای علمی ندارد اگر در اقوام و همسایگان بدگو ندارین و وجه اجتماعی خانواده خودت قابل قبوله بایستی ایراد را جای دیگه بگردی
  • مهرداد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 0
    من ۳۸ سالمه ازدواج کردم شغل خوب و ماشین خوب و منزل هم دارم اما دخترای امروزی سر زندگی زناشویی که میان مسئولیت زندگی یادشون میره و فقط میخوان دغدغه های دوران مجردی را به‌هر قیمتی جبران کنن میخوان فقط پول خرج کنن و مرد را به لحاظ مالی لخت کنن از طرفی اگه پای نصیحت و توقعات مرد وسط بیاد نتیجه ای جز دعوا و لق دهنی و بی احترامی از طرف زن نخواهد داشت و در نهایت کدر شدن روابط مرد و زن را در پی خواهد داشت و بعد دخالت بی‌جای خانواده زن و نهایتا جدایی و طلاق.دقیقا سرنوشتی که من بهش گرفتار شدم و به دختران امروزی بی اعتماد شدم من اخلاق یا عادت بدی نداشتم در واقع مقصر من بودم چون سفره محبت دل را زود پهن کردم اما طرف مقابلم بجای قدر دانی سو استفاده کرد
  • محمد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    باسلام تورم وگرونی شده بلای جان مردم مسئولین میگن ازدواج کنین بچه بیارین جمعیت بالابره آخه مجید باکدوم پول باکدوم سرمایه آرزوی جوون پوله پوووول تو تورموبیارپایین بعدببین چی میشه هرعروسی الان 100تومن آب میخوره اونم فقیرانش
  • علیرضا IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    زیاد سخت میگیرن توقع ها بالاست همه چیز روقبل ازدواج میخوان درست کنم ولی غافل هستند عمر به سرعت تموم میشه اگه بدونیم عمر چقدر کوتاهه کفش بندار نمیخریم پس مهربون باشیم سخت نگیریم
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    چون جوان ها پول ندارن خدا باعث وبانیش رو نابودکنه
  • احمد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    با این وضعیت گرونی تو این مملکت که بیشتر خانواده ها به نون شبشون محتاجند بیکاری فقر چه کسی حاضر به تشکیل خانواده هست من با یک زن و بچه بخدا خرجم درنمیاد ۱۲سال ازدواج کردم به خدا یه مسافرت نرفتیم ماشین ندارم
  • Zahra IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 3
    والا هم خونواده ی خوبی دارم هم خودمم تحصیل کرده وشاغلم یه دهه هفتاد ی با حجب و حیا 😊😊🥲ولی کو خواستگار☹️ احساس میکنم چون همرنگ جماعت امروزی نشدم علت تنها بودن و نبودن خواستگاره💔
  • طیبه IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    ازدواج
  • 2581787597 IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 1
    درسته تحصیلات دارم چهره موجه و اخلاق آرومی دارم ولی بخاطر اینکه خانواده ام از نظر مالی در سطح خیلی پایینی بودن شانس‌های خوب رو از دست دادم و با یه کارگر ازدواج کردم و الان چندین ساله که فقط داریم همدیگه رو تحمل میکنیم
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 1
    چون بابای پولدار ندارند ،زشت باش نفهم باش بابات پولدار باشه خواستگارا برات صف میکشند
  • یاسر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 0
    خیلی روزگار بدی شده،کاش یه جایی بود دختر پسر خوب هم دیگه رو پیدا میکردن. خوب وبد حروم هم دیگه نمیشن هیچ دری به تخته اش جور نمیاد خیلی در حق پسرا ظلم ه با این همه سختی خودتو به یه جایی برسونی بعد خدای نکرده گیر یه نا نجیب بیوفتی، کلن عمر رو به باد دادی
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    قبل تر ها ملاک انتخاب عروس خانه داربودن او وکدبانو بودن او بود اما امروزه خانمها دوست دارند عروسی راانتخاب کنند که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد .حال همین خانم مادر دختری است که تحصیلات دانشگاهی ندارد وانتظار دارد بهترین داماد گیرش بیاید ولی وقتی نوبت به انتخاب عروس می رسد عروس دانشگاه رفته می پسندد حال همین عروس تاچه حد کدبانو است خدا می داند .خیلی از دخترها هستند که توی اجتماع هستند ولی باز هم دیده نمی شوند .شایدازهر انگشتشان یک هنر می ریزد ولی باز هم دیده نمی شوند .برخی مواقع خواهر یک دختر به علت شاغل بودن دیده می شود اما خود دختر نه .متاسفانه دید مردم برای انتخاب عروس سختگیرانه شده .اگر خانواده داماد عروس رامثل دختر خود فرض کند وخواهان خوشبختی دختر مردم باشد این مشکلات به وجود نمی آید .دختر بیچاره باید صبر کند تا کی خواستگار بیاید فامیل هم برای ازدواج او هیچ کاری نمی کند تا مورد مناسب ازدواج پیدا کند این چنین می شود که دختر گوشه خانه پدر گیس سفید می کند .اگر خانواده پسر سخت گیر نباشد خانواده دختر هم آسان تر بگیرد .فامیل هم خواستگار مناسب معرفی کند مشکل حل می شود
  • ب ا IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 2
    الان مد شده خانواده‌ها دروغ می‌گویند همانطور که به من دروغ گفتند وپسرشان یک مرد هرزه ... بود ودخترم بعداز دوهفته عقد به هم زدیم حتی اومهریه زیارت چهارده معصوم راقرارداده بود ودخترم بیست سال دارد آنقدر متین است که خدا میداند آدم نمی‌داند دیگر به چه کسی اعتمادکند
  • علی محمد US ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 0
    طلا میخاد. من ندارم. ماشین. میخاد من. ندارم. دولار میخاد. من ندارم خانه. میخاد من ندارم. شغل خوب میخاد. من ندارم من ... امید. دارم. دخترها ندارند. فقد خدا
  • زی زی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 1
    این حرفا چرته ،من ظاهر خیلی خوبی دارم تازه شاغل هستم وتو اجتماع هستم .....ولی خواستگار ندارم واقعا
  • بهار IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    مسئله تعصب دراین نکات فراموش شده بعضی پدرها که البته اکنون دراین دوره کم شدند آنقدر ابرو برایشان همپایه خدامهم بود که دختر زیبای خودرادرخانه حبس می‌کردند مبادا به خاطر زیبایش نامحرمی نزدیک شود وابرو یشان برود حتی از دوستان همکلاسی هم دورش می‌کردند مبادا کاری بهش یاد بدن ومانند زندان بانی بودند برای دختر زیبا که باید تمام عمرش را صرف آموزش تحصیلات وهنر می‌کرد و وبه خاطر ناآشنایی باجنس مخالف در ۲۸ سالگی فرصتی پیش آمد تا باجنس مخالف برخورد کند وسریع دل ببنددوطغیان کند غافل ازاینکه بداند اعتیاد چیست ویک عمر خودرابدبخت کند کم نیستند دختران زیبا وهنرمند وباتحصیلات عالیه وباهوش وزندگی راتامرگ باسختی به پایان می‌رسانند چون یادگرفتن بعد از خدا ابروبرایشان مهم باشد اینگونه مردان بد بهترین زنان نصیبشان شده
  • همشهری IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بنظرم چند تا شخص معتمد(خیر) آقا یا خانم بانی ازدواج جوانان بشه پسری که می خواد زندگی ادامه دار باشه و دختری که مثل هم هستند خیلی بهتر تحقیق بشند و بهمدیگه معرفی و زندگی بهتری داشته باشند وصلت دختر خوب با پسر خوب یعنی اهل زندگی باشند خدا هم از این کار عمل خیر خوشحا میشه
  • علی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    منم با ۳۴ سال سن تا الان ازدواج نکردم،و فکر میکنم دیگه هم ازدواج نمیکنم دیگه، چون دختر به سن و سال من دیگه نیست که مجرد باشه حداقل تو شهر ما نیست و اونی هم که هست یا ازدواج نمیکنن یا درگیر ازدواج سفید هست،مشکل بعدی هم اینه که درآمدم فکر کنم برای خودم کفایت میکنه البته مهندس ساختمان هستم و یک ماشین معمولی هم دارم ولی تو ایران با این تورم و گرونی مسکن کم هست
  • مرتضی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    پدرمادرا توروخدا پسرا تا کلشون داغه زنشون بدید، سی رو رد کنن دیگه هرکسی رو نمیپسندن. من تو دهه بیست سالگی ازدواج نکردم بخاطره اینکه گفتم خواهرام ازمن بزرگترن بزار اول اونا برن. حالا اونا رفتن و علی مونده و حوضش.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 1
    توراخدا از این تجمعات گرایی بیاد بیرون دختر وپسران دارن داغون میشن خانواده‌ای پسر ودختر مقصر اصلی این کار هستن تواین جامعه خراب وداغون
  • ناشناس IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 1
    چون نصف بیشتر دخترها چند تا دوست پسر دارن پیرها هم دنبال دختر پاک و باحجاب ‌‌نجیب میگردن که وجود نداره علتش همین
  • مادر IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 2
    من اگه تو این دوره بودم اصلا به هیچ عنوان ازدواج نمی کردم که چی بشه کوزت نباشید راحت زندگی کنید والا
  • ناشناس IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 1
    38 سالمه چند بار رفتم خواستگاری خداوکیلی از هر نظر از خانواده ما پایین تر بودن و دختر خانم هم 36 سالش بود ن قیافه داشت ن وضع خوبی من هم خونه دارم از خودم هم مغازه نونوایی از بچگی هم کار میکردم فقط بخاطر اینکه لیسانس داره من زیاد درس نخوندم جواب منفی داد منم دیگه هیچ جا نرفتم
  • ... IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    نخیرعلتش درس خواندبی خودی ورفتن به سن بالا وپررویی دخترهای دیگربالوس بازی خودشان می بنندن به گردن طرف وبعدسوارشدن پیاده کردنش به بدبختی ختم می شوداین دخترها کمی هم محترم هستندنمی خواهندبازرنگی وزورخودشان راببندن بناف کسی بی خواستگارمی شوند سرکاررفتن واینهم باعث می شودبگویندطرف روزی باصدنفرخوش بش می کند ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ودیگراینکه همه می خواهندبعد ازدواج یعنی همان شب زفاف به خانه خودبروند مزاحم پدرومادرنباشند اینها هم هست یاعلی مدد
  • حسنی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 1
    اوضاع خیلی خیته.. این نسل اکثرا تنها دختر خانواده ان.. توی ناز و نعمت بزرگ شدن.. تا ابد نازکش دارن.. مریضن برن خونه شوهر سرویس بدن.. برن دوباره برمیگردن.. حالا اونایی که یه شغلی هم دارن که دیگه اصلا ازدواج نمیکنن.. پسرم کارمنده بانکه. فوق لیسانس و خونه هم داره..هرجا رفتیم خانم یا میخواد مهاجرت کنه یا با سی سال سن میگه هنوز زوده برای ازدواج..یا میخواد ادامه تحصیل بده و یا به پای دوست پسر پررو و ازاینایی که ده تا دوست دختر دارن بشینه تا به عشقش خیانت نکرده باشه دریغ از یه کم شعور.. هنوز نمیفهمه که عشق و عاشقی مال تو کتاباس..
  • محمد IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 0
    سلام همش سطح توقع وانتطار بالای بیش از حد دخترهاهست من خودم ۳۸سالمه شاغل دولتی هستم خونم ۳۰۰متر زیر بناشه ماشینم حدود ۸۰۰ قیمتشه فقط چون خونم ۱۵کیلومتر تامرکز شهر فاصله داره وجز روستا حساب میشه واسه هردختری میرم میگه من عمرا تو روستا زندگی نمیکنم اونی هم که هم ولایتی خودمه خونشون توهمون روستاهست میگه به شرطی قبول میکنم که بریم توشهر خوب بنظرشما چرا دیگه باید پسرها به اردواج فکرکنن
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      بیا من میگیرم تو روستا هم زندگی میکنم
  • azar IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 0
    قبول کنید دخترهاخیلی بیش از اندازه پر توقع شدند و. پسرها نیز دست کمی از دخترها ندارند منتهی مدلش متفاوته دخترها دنبال پول و پسرها زنی در غالب بازیگران هالیودی. هروقت از توهم بیرون زدند ازدواج خواهند کرد.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    من از هجده سالگی ازدواج کردم الان بیست ساله که وارد زندگی مشترک شدم ...
  • سعید IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    در پاسخ به این مشاور،آیابنظرخودت،بااین صحبتها مهر تایید بر طرز فکر آن بخش از جامعه که تمام مولفه های مثبتی که یک دختره دم بخت دارد را بخاطر مواردی که آن دختر در بوجود آمدنشان هیچ نقشی نداشته را نادیده گرفته نمیزنید؟خانواده هایی که بدنبال موردی میگردند که حتی بعداز ازدواج متوجه میگردند فرزندشان باآن یکی دختر خوشبخت میشده و بیهوده هم پسرشان رابدبخت کرده هم بااحساسات آن دختر بازی کرده اند.شماحتی پسرهایی که درحال حاضردرآمدشان درابتدا بالانیست،هنوزمسکنی نتوانستندخریداری کنند راهم از توضیحات اشتباهتان مسون نگذاشتید،این چه نوع مبحث کارشناسی است؟شمامیخواهی واقعیات جامعه رابیان کنی؟آری به مراتب ازآنچه گفتی عرصه برجوانان تنگ تر است،امااگرهدفتان آموزش خانواده ها پیرامون جایگزینی مولفه های صحیح بجای تمرکزبرنکات غیره سازنده و بعضا غیره انسانیست تصور نمیکنیدبااین سخنان فقط خضعبلات بیان نمودید؟جوانان امروز حرفهای آموزش گونهءابتدایی شمارا از شمابخاطرسطح بالای مطالعات دانشگاهی و معلومات آزاد از منبع اینترنت و عصر ارتباطات بهترآموخته اند،بهتراست جامعهءهدفتان را خانواده ها و مادران و پدران باشند
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    منظورتون از بعضی همون ۵۰ درصده دیگه چون آمار ازدواج ها اینو نشون میده
  • محمد IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 0
    پسرم 45جا رفتم منفی دیگه حالم به هم میخوره از جایی رفتن از دختر چادری شروع کردم هی گفتن توقعتو کم کن تا جایی که دیگه به خودم آمدم دیدم نه کلا همه عین هم هستن فرقی ندارن فقط من توقعمو کم کردم اونا توقع ها زیاده نه دودی هستم نه رفیق باز جاهایی رفتم پنج بارم رفتم اصلا حرف از ایمان و پاکی نبود 35جاش گفتن حقوقت باید بالای 20تومن باشه از خودم پایین تر رفتم همین بود بالاتر هم همین بود حتی جایی رفتم هنوز باباش خونه نداشتن خونه پدر بزرگشان بودن گفتن ماشینت باید پراید نباشه
  • الی IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 0
    دختر کم توقع من ده سال پیش ازدواج کردم رفتم طبقه پایین مادرشوهرم تو زیرزمین 59متری ولی الان شکر خونه ی منطقه ی خوب خونه خریدیم ماشین خریدیم وخلاصه خداروشکر اوضاعم خوبه توقعات رو بیارید پایین همه چی ردیف میشه
    • سهراب محمدی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      شیر مادرت حالات بشی واقعا دعای پدرومادر بوده زن صالح هرگز شرمنده زندگی نیست
  • محمد IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 0
    دیگه زده شدم دیدم همشون عین هم هستن ول کن شدم کسی دنبال آدم پاک نیست حرف اول رو الان پول میزنه که بدستش آوردم حالا هی پیغوم میدن ولی من بیخیال شدم عین خودشون شدم خب الان دیگه مثل قبل نیستم روزایی من هفت روز نخوابیدم زخمامو بستم و هیچی نگفتم حالام دیگه نمی‌خوام
  • Bita US ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    دخترا دنبال یوزارسیفن درحالی که خودشون با آرایش،ش کاریماما هم نیستن، پسرا هم اینارو میشنون پاپیش نمیزارن
  • مهران مهدی پور IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    اینقد که از خود راضین فقط پولو میبینن اینقدر خودشون روبالا میدونن حالا بماند قیمتا بالاس پس وجه مشترک چی میشه کلا کشک
  • شاهرخ IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 8
    نظرهمه دوستان محترم رو خوندم اکثرا درست بود،اینکه هرکس از جنبه تجربیات وافکارخودش به مسئله نگاه کرده کاملا مشخصه، مخصوصانظرات خانمها باآقایون تفاوتای زیادی داره، بنظرمن ازدواج یه مسئله درونی وشخصیه که به بلوغ عاطفی ونیازدرونی شخص برمیگرده، الان شایدباورتون نشه ولی من ۵۴سال سن دارم و۱۲سال هم هست که ازدواج کردم، چهارتاپسرقدونیم قدهم دارم ولی بازبفکرازدواج مجدد هستم البته ازنظرمالی هم توان اداره دوتاخانواده روهم دارم،راستش شغلم مهندس عمرانه وزندگی کاملا معمولی مثل اکثرآدمای جامعه دارم، اینکه احساس درونی به دومین همسردرمن هست یه واقعیته که بهیچوجه نمیتونم انکارش کنم، میدونم خیلی ازکسانی که مطالبم روخوندن باازدواج دوم من مخالفن ولی من بادل خودم کاملاروراستم ومطمئنا قابلیت اداره دوتازندگی همزمان رو توخودم دیدم که این خواسته رو دارم، راستی کاملا هم بانیازهای خانمهاآشنایی کامل دارم هم ازنظرمادی وهم وازنظرروحی وهم معنوی. یه سوال ازخانمهای مجردی که اینجاپیام گذاشتن دارم آیاواقعا حاضرهستین بامن ازدواج کنین وباشرایطم کناربیایین؟ البته مطمئنا تامین منزل ووسایلش همراه باماشین بعهده من هست که روچشمم.
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      9 0
      خاک تو سرت هوس باز حداقل تو روی زن و اون 4 تا بچه ی قدو نیم قدت خجالت بکش.. تو بچه برا چی میخاستی میرفتی دنبال هوس بازیت
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 5
    سلام بنظر من ازدواج یه اشتباه محض الاخصوص برا دخترها .مردای ایرانی با طرز رفتارواخلاق وقلدربازی هاشون برا دختر چیزی جز غصه وحسرت برا دختر به ارمغان نمییارند زن شده توسری خور که بسوزه وسازه .تازه ازلحاظ مادیات مسکن وماشین خبری نباشه ...
  • فرشته IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    8 1
    من ی خانمم ۱۸ساله ازدواج کردم.همه جوره هم قانع بودم.و هیچ توقعی از اول زندگی نداشتم.با پول مال پدریم خونه خریدم.و همیشه در سخترین شرایط پشت شوهرم بودم و شرایط رو همیشه درک کردم.حتی گاهی مریض بودم و ب دکتر نیاز داشتم بخاطر هزینه های بالا دکتر نرفتم و درد رو تحمل گردم.اخرش چی شد شوهرم نه تنها ذره ای قدرشناس نبور بلکه مدام در پی خیانت بوده ایم سالها.الان فک میکنم دخترای الان کار درست رو میکنن که از اول با توقع بالا و غرور وارد زندگی میشن.مردهای ما زن متواضع نمیپسندن.اینا همش حرفه.هرچقدر انتظار و توقع و غرور زن بالاتر ارزشش بیشتر
  • علی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    6 2
    منم هر کاری میکنم که ازدواج کنم قسمت نمیشه در حالی که قصدم واقعا ازدواج و تشکیل زندگی هست نه اهل افاده و پوز دادنم و نه خودشیفته ام.یه پسری هستم متوسط سالم و اهل کار و زندگی و در عین حال حلال و حرام سرم میشه.از شانس بد من سراغ دختری که میرم توقعاتش خیلی بالاست
  • سلمان، IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    به نظریکی ازعوامل مهم این هست که ازنظراقتصادی جوانهاخیلی ضعیف هستندوتورم وگرانی ونبودمسکن کمرجوانهاراشکسته دولت بایدشرایط رابرای جوانهافراهم بکند،مثل شغل مناسب ودادن وامهای بدون هیچ بهره ای که یک درصدهم بهره نداشته باشدوپدرومادردخترهابایدسعی کنندباشرایط اقتصادی امروزی کناربیایندوجوان سالم وباایمان رابپذیرندوجوانان هم بایدبه فکرازدواج وزندگی باشندزیاددنبال خوشگذرانی وپول نباشندچون تشکیل خانواده وفرزندیکی ازبهترین نعمت های خداوندهست ودرمجردی وخوشگذرانی خیری نیست زندگی زودگذرهست واین زن وفرزندصالح هستندکه عصای پیری وازکارافتادگی ادم می شوند..
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    چونکه باباش پول نداره
  • علی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 1
    فقط مجردی... هرکس میخوادتا آخر عمرش کار کنه و در آخر بچه ها مثله یه تیکه گوشت بندازنتون گوشه خونه تازه اگه یکم معرفت داشته باشند خونه سالمندان نبرنتون وحتی در زندگی لحظه ای آزاد نباشه و نتونه حتی یه روز خوش باشه بره ازدواج کنه
  • ب ا IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    سلام خسته نباشید من فکر میکردم این حرفها را برای پر کردن اوقات فراغت می گذارید ولی وقتی پیام خودم را که گذاشتم دیدم به این غبطه میخورم عوض اینکه همدیگر را مقصربونیم یاجامعه رابیام واقعا آنهایی که قصد ازدواج دارند و پیام میدم را با هم آشنا کنیم که تو پیوی با هم حرف بزنن اگر به توافق رسیدند با هم ازدواج کنند این واقعاً یک کار خدا پسندانه است وهم وقت مان را هم بی خود تلف نکردیم با تشکر از همه‌ی عزیزان
  • US ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    8 0
    انشاءالله تمام جوانان کشور ما ازدواج کن وخوشبخت بشن همچنین دختر و پسرِ خودم خیلی دلم میخواد یک جوان خوب وکاری وخانواده قسمت دخترم بش
  • رهام IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 1
    چرا عکس دختر محجبه برای این تیتر گذاشتین؟
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 7
    امروز پسر ها ودختر ها ظاهر پسند شدنه. کار ندارن فلانی دختر خوبیه یاسر خوبیه. خانواده اش محترم. اصلا دیگه اینها مهم نیستن. علت اش شبکه اجتماعی. ماشین . همه پلیت پسند شدنه
  • مهدی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    6 1
    باسلام من موقع ازدواج پول واسه اجاره خونه نداشتم اما... شکرخدا الان ماشین خارجی یه خونه شیک دارم در طول دوسال لطفاً آسان بگیرید وسخت کار کنید اونم بازاری نه کارمندی ..موفق باشید
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    12 0
    اقای روانشناس من الان پسرم وقت ازدواجش هست دخترا خیلی سخت میگیرند اگه کیس دارید خب معرفی کنید
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      عالی.واقعا موافقم
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      1 0
      واقعا آدم ناراحت میشه که میبینه جای ارزش ها عوض شده و جوونا ازدواج نمی کنند چون به قول یکی از عزیزان دیگه سنتی نمی روند خواستگاری و دخترهای نجیبمون ازدواج نمی کنند.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      واقعا آدم ناراحت میشه که میبینه جای ارزش ها عوض شده و جوونا ازدواج نمی کنند چون به قول یکی از عزیزان دیگه سنتی نمی روند خواستگاری و دخترهای نجیبمون ازدواج نمی کنند.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام زندگی به خودی خودش سخت هست مشتی دختر بی اصل نسب وارد عرصه زندگی شدن ناخانواده درست حسابی دارن و از نظر مالی ندارن اگر ازدواج کند هرچی پدر مادر ندادن از این پسر بیچاره میخواهند میرم مهریه اجرا میگذارن و اجرت مثل می‌گیرند قصدشان ره. چند ساله یک شبه طی کنند
  • سهراب محمدی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    به خدا ۳تا پسر دارم هم خوشگل هم کاسب هفته یک بار میان خونه زرنگ پول هم درمیارن هرچه اصرار می کنم ازدواج کنند اونها به من پیشنهاد می کنند بابا شما دومی را بگیر مارا بی خیال این قدر طلاق زیاد شده دخترهای امروزی از اولی طلاق می گیرند مهریه را می برن باشوهر دومی زندگی می کنند
  • سهراب محمدی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    خدایا به دادجوانان برس از قدیم گفتن مادرشنو ببینن دخترشنو بگیرن دوران قدیم طلاق یک درصد بود الان شده ۶۵ درصد اکثر جوانان از مهریه می ترسند ازدواج کنن همان باعث شده از ازدواج ناامید شوند
  • الناز IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    بله.درسته.من خاستگارایی که داشتم بجز یکیش براشون خیلی شغل پدر و حمایت خانواده مهم بوده.و من خودمم کار می کنم ولی برای خیلیا پول پدر دختر مهمه،دیگه واقعا ازین جور ادما متنفرم و ترجیح میدم مجرد بمونم تا با کسی ازدواج کنم که مشکلات خانواده مو مثل تیری فرو می کنن تو چشمم.در حدی شده که اجازه نمی دم کسی بیاد خونه که جرات کنه به خانواده ام توهین کنه
  • قاسم IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اخلاق ومعنویت دو گمشده زندگی در آخرالزمان است دور شدن از قرآن اهلبیت احکام اسلام باعث این مسائل شده خوشبخت ورستگار کسب است وشد که به این ها عمل کرد شخصی نزد امام حسن علیه السلام رسید گفت برای دخترم خواستگار ها آمده او را به چه شخصی بدهم حضرت فرمود به شخصی بده که اخلاق و ایمان داشته باشد و اهل رزق حلال اگرایمان و اخلاق داشته باشد به او ستم نمیکند
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    مهریه سنگین باعث شده سن دختران بالا برود و زمان بچه دار شدن را ازدست بدهند برای مرد ها بچه دار شدن دیر نیست اما برای زنان تا ۲۵ سالگی بهترین زمان است
  • یگانه IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    الان نه دخترا دوست دارن ازدواج کنن نه پسرا ولی یجوری حرف میزنید انگار دخترا هروز جلو در میشینن و منتظر خاستگارن از طرف دخترا حرف مفت نزنید لطفا:/ مرده شور خاستگارو ببرن ازدواج کنیم که بریم زیر دست یه نفر که فقط بلده داد و بیداد کنه و دست رومون بلند کنه؟
  • علیرضا یاری IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام بعضی از دختر خانمها از خداوند کریم یک شوهر با اخلاق می‌خواهند بعد از این بنده خدا همه چیز می‌خواهند
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    متاسفم که برخی ازروی قصدوبعضی ناخواسته به این تنهایی ملتم دامن بیشترزده ومیزنند
  • بهار IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام همه کامنتا خوندم جالبه.چی میشد گروه میزدی دختر و پسر ازدواج بهم میزسونی. من پیام یه سری خوندم شرایط بهم میخورد اما حیف نمیشه! توف تو این روزگار
  • فقط خدا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    چون بعصی ازدخترخانوما خاسته های بیش ازحد دارن وبعضیاهم که دنبال زندگی نیستن دنبال مهریه گرفتنن😔😔😔😔
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    نویسنده چرت شر و ور مینویسی ...دخترها خیلیم خاستگار دارند ..اما مردها هوس باز و پول دوست وبی ایمان شدند ...
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    من 30سالمه شرایطم بدک نیست قصد ازدواج دارم چندین بار هم رفتم خواستگاری منتها هرچی از خوبی دختر ها تعریف میکنن توقع بالاتری پیدا میکنن شرایطی میزارن که واقعا آدم پشیمون میشه از زن گرفتنش ما پسرا ها از آسمون نیومدیم ک توقع معجزه دارید از ما
  • رحیمی IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اگر سریع چاره اندیشی نشه به زودی زود پیروان مذهب شیعه در ایران به اقلیت جمعیت ایران تبدیل خواهند شد....
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    اونیکه به بلوغ عقلی نزیکتر میشه ازدواج براش سختتر میشه برا ازدواج باید یکم عشق و یکم کم عقلی لازمه چونکه هرچی بالاتر میره آدم می‌افتد به حساب کتاب به همه چی فکر میکنه
  • سامان IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    سلام من دنبال یه دختر با حب حیا برای ازدواج میگردم ونه پول ونه ماشین تحصیل یا غیره برام مهم نیست ازدواجی که بخواد بر پایه این چیزا باشه پایدار نیست عاقبت نداره منم خودم کاره ی نیستم که بگم پولدارم ولیکن من معتقدم که پول غیره خوشبختی نمیاره فقط فقط ظاهری.هر کسی شرایط منو داره بسم الله ولیکن امام زمانی قدم پیش بزاریم یا علی ✋
  • حسین SG ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اون دختری که توقعاتش بالاست بدرد زندگی نمیخوره و ازدواج با چنین دختری جز بدبختی چیزی به همراه نداره. در چند هرچقدرم خوشگل باشه. بخدا هستن دخترایی که هم زیبا و هم خوندارن. ما مرداهم توقع نداریم زنی رو به کلفتی ببریم یه جورایی وظیفمونه زنمونو خوشبخت کنیم اما به تدریج
  • مینا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    دختروپسر بعد ازدواج با هم تلاش کنن به همع چی میرسن خیلیم شیرینه زندگی متاهلی ولی مجرد بمونی اخرش تنهایی نه همسر نه بچه ناتوان میمیری
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    چون پسرا پول ندارن اینو دیگه همه میدونن خخح
  • سپیده IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    نظرات متفاوتی بود با طرز فکرای متفاوته ،درکل میشه گفت اگه هر تغییری درباره نحوه فکر کردن و یا هر چیزی مسلما باید از خود اون شخص شروع بشه ،و با یک صحبت چند جلسه ای با طرف مقابلت میشه بعضی اولویت هارو متوجه شد ،
  • سپیده IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    در این نظرات بیشتر طرز فکرها گفته شده و توصیف شخصی هر کس از خودش
  • نادی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 1
    همه مواردی که گفت من نداشتم خانواده خوب و با اصالت تحصیلات دانشگاهی درآمد کافی ولی من و خواهرن خواستگاری نداشتیم. الان هم یکسالی هست با مرد متاهلی صیغه کردم بدون اینکه خانواده ام اطلاع داشته باشند. و خیلی خیلی خیلی هم بهم سخت می گذره
  • عباس IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    یکی از مهمترین علل خواستگار نداشتن دختران عمل زیبایی بینی می باشد ؛ عمل بینی زیبایی از قیافه دختر یه دختر مصنوعی می سازد و اینکار دختر مثل عروسک برای بازی خوبه تا همسر ؛ در ضمن عمل زیبایی بینی در طرف مقابل شهوت جوانی را از بین می برد شاید این حرف من به نظر خنده دار باشد ولی خواهشا عمیق فکر کنید و کسایی که در دور اطراف خودتان عمل زیبایی انجام دادن را در نظر بگیرید ؛ بهتره دخترها بعد از ازدواج به فکر عمل زیبایی بیافتند
  • محمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    من با یه حقوق ۱۰ تومانی چجوری زن بگیرم
  • US ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    من حاضرم برم خواستگاریش ن
  • احمد گنجی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    من ۳۶سال سن دارم الان هم مجردم دوست دارم ازدواج کنیم دخترها زیاد سخت می گیرند خانه داری شاسی بلند داری وغیره ۳۰۰سال دیگه عمر داشتوم من ماشین شاسی بلند نمی تونم بخرم الان طلا از کجا بیارم ۳۰۰میلیون برای خانم بخریم مهریه ۵۰۰ سکه بزند پشت عقد اونموقع طلاق بگیره اونموقع بادست بزنی وسط سرخودت
  • مرتضی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 1
    دخترهایی که خاستگارندارن بخاطر این که روابط اجتماعیشون خوب نیست،آدم نمیتونه تشخیص بده اُمُل هستن!عقب مونده هستن! یا فکرمیکنی مشکل از منه که اینطوری رفتارمیکنه!در کل نجابت و کمرویی و اعتمادبنفس وعزت نفس پایین و بعضیهاشون اصلا از صحبت عادی با آقایون هم فرارین،مثلا تو خیابون یک سوال یا آدرس بپرسی اصلا نمیگن آدمی!!! بعضیهاهم امروزی نیستن، الان عصرفضای مجازی هست،تیپ و قیافه و هیکل و رفتار خارجیها رو با اینا مقایسه میکنی از همه چی دلسرد میشی.
  • زهرا بانو IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    واقعا تمام مشکلات ب خاطر این ک خدا تو زندگیمون نیست من خودم خواهر خوشکل دارم انقد خواستگارم داره بیشترشم پولدار بوده ندادیم چون اهل خدا پیغمبر و نماز روزه نبودن هم باید از همه نظر ب همن بیان
  • سجاد IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    ازدواج تو ایران اشتباهه...عشقی وجود نداره...روابطا همش منفعتیه...
  • N IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اگردولت یامجلس جاهایی مثل تبیان یامساجدروبه خانوادها ودخترپسرها پیشنهادکنه وگسترشش بده وفرهنگ سازی درجامعه بشه همه کیس مناسبشون روانتخاب میکنن به امیدروزی که همه خوشبخت وعاقبت بخیربشن
  • دختر شیرازی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 0
    من کاملا با نظریه آقا/خانم موافقم. 👌تک تک نظریه هاشون رو من خودم شخصا تجربه کردم. شوربختانه! هنوز هم دارم تجربه میکنم. در مورد دخترهای نجیب که کسی به سراغشون نمیرود و همه اش به دنبال دختر های بی شرم و بی حیا هستند. تازه!اگر هم که به دختر نجیب بروند از آن انتظار دارند، که مثل دختر های بی حیا با عشوه و ناز کرشمه رفتار کنند. خب، نمیتونند. چطوری یک دفعه شخصیت شون رو عوض کنند؟ نه بهشون یاد دادند و نه یاد گرفتند. تربیت با شرم و حیا شون در خون شون رخنه کرده.