مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا راه‌حل بحران غزه را فقط سیاسی خواند و گفت که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان «از ایران خواستم تا از نفوذ خود استفاده و فعالانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تلاش کند.»

امیرعبداللهیان و بورل

به گزارش همشهری آنلاین، جوسپ بورل روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با حسین امیرعبداللهیان درباره وضعیت غزه و کرانه باختری گفت‌وگو کردم.

وی با بیان اینکه چاره مساله فلسطین فقط می تواند سیاسی و با تمرکز بر راه‌حل دو دولت باشد، افزود: ما باید از هرگونه گسترش درگیری‌ها منطقه ای جلوگیری کنیم. از ایران خواستم تا از نفوذ خود استفاده و فعالانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر در منطقه تلاش کند.

به گزارش ایرنا، این تماس تلفنی شنبه شب صورت گرفت و وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌ خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

امیرعبداللهیان سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق رژیم صهیونیستی برای تداوم تجاوز نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه و هدف قرار دادن مردم بی دفاع این منطقه کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

کد خبر 813060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    2 0
    در پاسخ به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش وحشی را وارد سوریه، عراق، افغانستان، یمن، لیبی و منطقه خاورمیانه وارد کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    هر جنایتی در جهان رخ میدهد ایشان فقط وحشت زده می شوند فقط در این حد
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    2 0
    خورل
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 0
    آره همه ساکت بشینن تا شما غربی ها هر غلطی خواستید بکنید عجب
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 0
    عه چی شد همین شما نبودی میگفتی اروپا باغه ولی نگفتی همین شما زالوهای خون آشام جنگ افروز غربی چه بلاهایی که سر مردم دنیا نیاورده اید برو جلوی ... دست آموزتان نتانیاهو را بگیر که کودکان مظلوم فلسطین را قتل عام نکنه
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    بورل ... کرده
  • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    بورل اسراییلی ..تاوقتی که پاهاتون توتله گیرمی افته،فیلم بازی می کنن ویادمامی افتید،شرارت های تاریخی اروپادرقبال مردم تاریخ سازکشورمان را..نه فراموش می کنیم ونه می بخشیم.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 1
    دیگر تلفن ثابت قدیمی شده و رهبران باید از ارتباطات صوتی و تصویری به روز شده با استفاده از فیبر نوری استفاده فرمایند. در کشور هائی که عقب افتاده نمی باشند. و پیشرفته اند و جنگ با صدام حسین انها را 8 سال عقب افتاده ننموده است.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    حملات ارتش اسرائیل و ارتش آمریکا به غزه شبیه به اقدام نازی‌هاست
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ارتش اشغالگر با حمایت مستقیم آمریکا و هم برخی کشورهای اروپایی به 14 بیمارستان به طور مستقیم حمله کرده است.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    دریای سرخ را به گورستان کشتی‌های اسرائیلی تبدیل خواهیم کرد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    داعش مورد حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر مسئولیت انفجار تروریستی فیلیپین را برعهده گرفت. داعش مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل مسئولیت انفجار تروریستی فیلیپین را برعهده گرفت.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    و این در حالی است که ۳ کشور اروپایی جنایتکار شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سازمان بین الملل از سال 1945 تاکنون شریک جنایات آمریکا است. سازمان بین الملل از سال 1945 تاکنون شریک جنایات رژیم صهیونیستی است.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    این بورل شعورش نمی رسد به جنایتکاران اروپایی و آمریکایی که یک غده سرطانی را برای ایجاد جنگ و درگیری در منطقه و فروش سلاح هایشان ایجاد کرده اند خطاب کند که جنایت بس است .
  • سلطان BE ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    او که با نیرنگ های وارونه هر ازگاهی حرفی از دهانش بیرون می آید باید گفت اگه حرف نزنی بهت نمی گویند لالی
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اینها بین مردمشون ابرو ندارن گدا کردن مردمه اونوقت تومنطقه نفوذ دارن ازبس گفتند کشورهای عربی دخالت کنند خودشون پیش مردم پادو شدن زخم بستر گرفت توهواپیما ابدارچی
  • حزب الله سعید IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بورا به اربابان خودت آمریکا بگو تمام شدن این جنگ به دست آزادیخواهان فلسطین انجام میشود نه مداخله تو و امثال تو که صبح تا شب نوکری و بی عدالتی تو اون ساختمان کثیفتان در نیویورک انجام میدهید دیگر شما ها هیچ اعتباری در دنیا ندارید مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا و انگلیس
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    هیچ کس حق ندارد با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وگو و همکاری کند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جنایتکار در سال 1401 همه اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل حمایت و استقبال کرده است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    کسانی که با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، و حمایت آمریکا و متحدانش در حوادث اخیر در کشور دست به اقدامات تروریستی زنند و مرتکب جنایات علیه بشریت شدند و باید بدون محاکمه اعدام شوند. اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل از یک سال پیش خود را آماده کرده بودند مقصران اصلی آشوب در زاهدان چه کسانی هستند؟ گروه های تروریستی مورد حمایت اروپا و متحدانش!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بایدن مسئول طراحی های اغتشاشات اخیر است پروژه آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل همراه با چند کشور دیگر در ناآرامی های اخیر کشور شکست خورده است. باید جنایت مدعیان حقوق بشر را به دنیا معرفی کنیم انگلیسی ها برای پیوستن به داعش از کانادا وارد ترکیه می شوند همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل از یک سال پیش خود را آماده کرده بودند و این در حالی است که کانادا جنایتکار از سال 1357 تاکنون به همراه اروپا جنایتکار؛ گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است چرا؟
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مردم ایران خواستار غرامت 95 میلیارد دلاری از آمریکا شد در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بایدن مسئول طراحی های اغتشاشات اخیر است بین بایدن و ترامپ هیچ تفاوتی وجود ندارد چون به خاطر که هر دو سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی هستند. اعتراضات اخیر در ایران 100 درصد فقط کار آمریکا و متحدانش بوده است. همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان انگلیسی ها برای پیوستن به داعش از کانادا وارد ترکیه می شوند. آمریکایی‌ها دهان سگ هارشان را در انگلیس ببندند از آمریکایی ها می خواهیم دهان سگ هارشان را در انگلیس ببندند.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    انگلیس به همراه اروپا و آمریکا در اعتراضات و ناآرامی های اخیر ایران نقش دارد و دست داشته است؟!
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار و ناتو جنایتکار از سال 2001 تاکنون در افغانستان و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در سوریه سکوت نمی‌کرد.
  • اعتراض IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه 100 در صد فقط عامل اصلی ناآرامی‌های سال گذشته در کشور بودن و هستند و این در حالی است که برخی مسئولان خیانتکار هنوز هم با حامیان اغتشاشگران گفت وگو و همه جانبه همکاری می کنند چرا؟
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در یمن سکوت نمی‌کرد.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف آمریکایی از سال 2014 تاکنون در سوریه و عراق سکوت نمی‌کرد.
  • اعتراض IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰/ آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه 100 در صد فقط عامل اصلی ناآرامی‌های سال گذشته در کشور بودن و هستند و این در حالی است که برخی مسئولان خیانتکار هنوز هم با حامیان اغتشاشگران گفت وگو و همه جانبه همکاری می کنند چرا؟
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶/ حمایت اتحادیه اروپا از اغتشاشگران در ایران | بورل: علیه تهران اقدام می‌کنیم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از اظهارات تحریک‌آمیز علیه مذاکرات وین، این بار تهدید کرد که این اتحادیه علیه تدابیر قانونی ایران برای حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه اقدام می‌کند. بعد از دخالت‌های مکرر مقامات غربی در امور داخلی ایران و استفاده از اغتشاشات و آشوب‌های اخیر برای هدف گرفتن نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی، اتحادیه اروپا از اقدام علیه تهران خبر داد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که این روزها نقش پلیس بد را برای مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین از فرانسه هم شدیدتر ایفا می‌کند، مدعی شد این اتحادیه به اقدامات قانونی و مشروع امنیتی ایران علیه اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی، واکنش نشان می‌دهد. به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بورل طی بیانیه‌ای با گرفتن ژست حمایت از مردم ایران و همچنین دفاع آشکار از آشوبگران، گفت: «اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ دادن به رویدادهای ایران است».