هیچ تیمی به‌اندازه بارسلونای ژاوی هرناندز پیروزی یک بر صفر به‌دست نمی‌آورد.

ژاوی

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ طبق معمول دیگو سیمئونه نتوانست در زمین بارسلونا به پیروزی برسد. او برای چهارمین بار پیاپی در لالیگا به ژاوی باخت. عملکرد سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مقابل بارسلونا به ۱۹شکست در ۳۵مسابقه با ۵برد و ۱۱تساوی رسید. به‌نظر می‌رسید با توجه به فرم اخیر عالی اتلتیکو و بازی‌های نسبتا زیبا از این تیم و وضعیت نامناسب بارسلونا، این بازی به سود اتلتی تمام شود اما بارسای ژاوی بهترین نمایش فصل خود را ارائه کرد و بدشانس بود که با نتیجه‌ای بهتر از یک بر صفر بازی را نبرد.

نکته این بازی گلزنی ژائو فلیکس به تیم سابقش یعنی اتلتیکو بود. او که مورد خشم سیمئونه قرار گرفته و از تیم کنار گذاشته و در نهایت به بارسا قرض داده شده بود، زهر خودش را به اتلتیکو ریخت و شادی بعد از گل هم انجام داد.

بارسلونا از ابتدای فصل گذشته در ۱۵بازی (۱۱بازی در فصل ۲۳-۲۰۲۲و ۴بازی در این فصل) با نتیجه یک بر صفر در لالیگا پیروز شده است؛ بیشترین برد یک بر صفر در ۵لیگ معتبر اروپایی در این مدت.

لوییس سوارس که همزمان با ثبت گل شماره۵۵۵عمر خود با هواداران گرمیو خداحافظی کرد تا احتمالا در آینده به لیونل مسی و بوسکتس در اینترمایامی آمریکا بپیوندد، همچنان آخرین گلزن اتلتی به بارسلونا محسوب می‌شود. اتلتیکو از فوریه ۲۰۲۲تاکنون حتی یک‌بار هم دروازه بارسا را باز نکرده است.

بارسلونا در ۴دیدار اخیر خود با اتلتیکومادرید در لالیگا پیروز شده است، هر ۴بار با ژاوی. این در حالی است که پیش از آن در ۴رویارویی پیاپی مقابل این تیم ۲تساوی و ۲شکست داشت.

هواداران بارسلونا با آغاز بازسازی نوکمپ کمتر از گذشته از بازی‌های خانگی این تیم استقبال می‌کنند. در بازی با پورتو هم تعداد زیادی از هواداران میهمان پرتغالی در ورزشگاه مونتجویک حضور داشتند. بازی با اتلتیکو هم با ۳۴هزار و ۵۶۸هوادار به کم‌تماشاگرترین بازی فصل بارسلونا در خانه تبدیل شد. تعداد تماشاگران این دیدار ۲۱هزار نفر کمتر از گنجایش ورزشگاه بود. حتی برای بازی با سویا هم بیش از ۴۰هزار نفر به ورزشگاه رفته بودند. البته بارش باران و افت شدید دمای هوا هم در ثبت این رکورد منفی تأثیر داشت.

در غیاب تراشتگن مصدوم، دروازه‌بان اهل آلیکانته در این مسابقه خودی نشان داد و حتی رقیب آلمانی‌اش را که روی سکوهای ورزشگاه بود، به تشویق وادار کرد. پنیا در بازی با پورتو هم ۲مهار عالی داشت. او که در تمام رده‌های سنی برای بارسا بازی کرده، فصل گذشته از قرارداد قرضی با گالاتاسرای برگشت و ۵بار هم بازی کرد و تنها یک کلین‌شیت داشت و ۷گل خورد. پنیا این فصل ۲بازی پیاپی را بدون گل خورده سپری کرده است.

اتلتیکو مادرید در ۱۸بازی آخر در زمین بارسلونا به پیروزی نرسیده (۵تساوی و ۱۳شکست) که نزدیک به طولانی‌ترین روند بدون برد در زمین این حریف در لالیگا بین سال‌های ۱۹۴۵تا ۱۹۶۳است که در ۲۰بازی در خانه بارسا به پیروزی نرسیده بودند.

بارسلونا سال ۲۰۲۳در ۳ورزشگاه مختلف ۳بار اتلتیکومادرید را شکست داده؛ یک بر صفر در واندا متروپولیتانو، یک بر صفر در نوکمپ و یک بر صفر در مونتجویک.

بارسلونا برای نخستین بار در تاریخ خود ۳کلین شیت متوالی مقابل اتلتیکو را ثبت کرد؛ هر ۳ با نتیجه یک بر صفر.

بازی بعدی بارسا با خیرونای هم‌ایالتی است که پدیده این فصل لالیگا بوده و هم‌امتیاز با رئال در صدر جدول قرار دارد. این بازی یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

کد خبر 813258
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha