کیفیت تیم بایرلورکوزن با حضور ژابی آلونسو بسیار بالا رفته و این تیم به رقیب بزرگی برای بایرن مونیخ برای قهرمانی در بوندس‌لیگا تبدیل شده است.

ژابی آلونسو

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازی با دورتموند انگار برای بایرلورکوزن بازی چهارشنبه این هفته این تیم در جام‌حذفی مقابل پادربورن بود یا بازی با تیم فراموش شده بایر اوئردینگن. انگار نه انگار بایرن با تیمی پرستاره بازی می‌کرد که صدرنشین گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپاست؛ این کیفیت تیمی است که ژابی آلونسو ساخته، تیمی که ۹۰دقیقه سراپا روی دروازه زنبورها در حال نیش زدن بود.

با گل بونیفاس در این بازی که با تساوی‌ یک‌ - یک به پایان رسید، تعداد گل‌های لورکوزن با بایرن‌مونیخ در سال ۲۰۲۳در عدد ۱۱۱برابر شد. فقط ۵تیم در این سال به آمار بالای ۱۰۰گل زده رسیده‌اند؛ منچسترسیتی (۱۴۰)، رئال‌مادرید (۱۲۱)، بایرن‌مونیخ و بایر لورکوزن (۱۱۱) و آرسنال (۱۰۰).

عملکرد دورتموند مقابل تیم‌هایی که در جدول جایگاه بالاتری داشتند؛ باخت ۴ بر صفر مقابل بایرن، باخت ۲ بر یک مقابل اشتوتگارت، تساوی یک‌-یک مقابل لورکوزن. ۲بازی بعدی دورتموند مقابل اشتوتگارت در جام‌حذفی و مقابل لایپزیش در بوندس‌لیگا خواهد بود.

لورکوزن با ژابی آلونسو هم نتوانست مقابل زنبورها کلین‌شیت کند. فصل پیش هر دو بازی رفت و برگشت را بدون گل زده به این تیم باخته بودند و حالا یک‌ - یک مساوی کردند. بایرلورکوزن ۱۴مسابقه پیاپی است که نتوانسته دروازه‌اش را مقابل دورتموند بسته نگه دارد.

دورتموند طلسم باخت مقابل تیم‌های صدرنشین را شکست. دورتموند پس از تساوی بدون گل مقابل لایپزیش در دسامبر ۲۰۱۹در هر ۶بازی خود در بوندس‌لیگا مقابل رهبران لیگ شکست خورده بود؛ برابر با سال‌های ۱۹۷۱تا ۱۹۷۹.

روند پیروزی بایر هم متوقف شد. آنها پس از تساوی با بایرن‌مونیخ، در ۸بازی پیاپی پیروز شده بودند. بایر نتوانست ششمین پیروزی متوالی خانگی خود را ثبت کند. آنها ۲بار دیگر در فصل‌های ۰۴-۲۰۰۳و ۸۷-۱۹۸۶به این رکورد دست یافته بودند. آخرین بار همین دورتموند ۶بازی خانگی پشت‌هم خود را در فصل ۲۲-۲۰۲۱برده بود.

کد خبر 813261
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha