ناکامی پرسپولیس در راهیابی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، روی جایگاه این تیم در رده‌بندی بهترین باشگاه‌های آسیا هم تأثیرگذار بود.

لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، در رده‌بندی جدید باشگاه‌های آسیا از نگاه اپتا که داده‌های فوتبالی را تهیه و تحلیل می‌کند، پرسپولیس در حالی از جمع بالانشینان حذف شد که پیش از این در رده چهارم بود. در این رده‌بندی استقلال که در لیگ قهرمانان حضور نداشت، به همراه سپاهان که با ۲باخت و یک مساوی به مرحله بعد صعود کرده است، در جمع ۱۰تیم برتر قاره حاضر هستند اما پرسپولیس کاملا حذف شده است.

شاید ۶بازی پیاپی بدون برد، قرمزها را به این وضعیت رسانده باشد. اتفاق قابل‌توجه این رده‌بندی جایگاه استقلال است. آبی‌ها با اینکه امسال در لیگ قهرمانان نبودند، اما در رده‌بندی بالاتر از سپاهان هستند.

احتمالا دلیل این اتفاق، صدرنشینی استقلال در لیگ برتر ایران است. ۳تیم اول رنکینگ آسیا تیم‌های ثروتمند عربستانی هستند و تیم دهم هم همینطور. ۲تیم ایرانی در جمع ۱۰تیم اول حضور دارند و ۴تیم هم از شرق آسیا هستند. جای تعجبی ندارد که ۳تیم برتر این لیست همگی از عربستان سعودی باشند، به هر حال آنها با هزینه‌های قابل‌توجه، آینده را خریده‌اند؛ به‌ویژه که از فصل آینده محدودیتی برای بازی‌دادن به بازیکنان خارجی‌شان در آسیا نخواهند داشت و تعداد بازیکنان خارجی ‌مجاز هر تیم در لیگ قهرمانان آسیا بستگی به قوانین لیگ‌های داخلی آن کشورها دارد.

در تحلیل اپتا به باشگاه‌های دنیا از صفر تا ۱۰۰ امتیاز داده شده است. رنکینگ جهانی باشگاه‌ها از ماه سپتامبر به بعد هنوز به‌روز نشده اما پیش از آن منچسترسیتی با ۱۰۰امتیاز اول بود، بایرن‌مونیخ با ۹۷.۶ و رئال‌مادرید با ۹۷.۵ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار داشتند. در این رده‌بندی ۴۱۳ لیگ مختلف داخلی از ۱۸۳کشور جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

رده‌بندی باشگاه‌های آسیایی؛ پرسپولیس حذف شد، استقلال ماند!

کد خبر 814217
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپولیسی قدیمی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 6
    چرا دست اندرکاران باشگاه نامه نمیزنند ستاره مربوط ب قهرمانیه پرسپولیس تو جام درجام باشگاه های آسیارو بگیرند؟؟ یعنی از 4جانبه امجدیه کمتره؟؟؟!
  • امیرعباس IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    6 5
    آخی.طفلی.لنگی بدبخت😂😂😂😂
  • سید FR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 1
    رزومه پرسپولیس از ۴ تا ی آخر خیلی بالاست چطوری حدف شد ؟
  • صادق CA ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 0
    خدا را شکر تیم بدون افتخار پرسپولیس با رهبری یحیی گریان وحمایت پروین ...