نام و مشخصات خلبانانی که در جریان جنگ غزه با بمباران بیمارستان‌ها و اماکن غیر نظامی دست به جنایت جنگی زده‌اند، معرفی شدند.

خلبان های جنایتکار اسرائیلی

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز پیش نورنیوز در گزارشی نام و مشخصات سه نفر از خلبانان ارتش تروریست و جنایتکار اسرائیل که عامل مستقیم بمباران‌های وحشیانه در غزه هستند را همراه با تصاویر و آدرس صفحاتشان در شبکه‌های اجتماعی به تفصیل گزارش کرد.

اکنون این رسانه نام دو نفر دیگر از این جنایت‌کاران را معرفی کرده است:

نخست؛ «آلن آمستر» (Allen Amster) متولد شهر سیاتل در ایالت واشینگتن آمریکاست که در شهر تل‌آویو در فلسطین اشغالی سکونت داشته و به زبان آلمانی نیز مسلط است.

خلبان‌های جنایت‌کار اسرائیلی را بشناسید + مشخصات و تصاویر

او ضمن آن که خلبان جنگنده بمب‌افکن‌ اف ۱۶ است، با توجه به تحصیلات و سابقه کار قراردادی در شرکت مایکروسافت، از سال ۲۰۲۲ با اخذ گواهی‌نامه خلبانی پهپاد، در پایگاه هوایی پالماخیم (Palmachim Airbase) واقع در نزدیکی شهر یافو در سواحل مدیترانه و ۱۲ کیلومتری جنوب تل‌آویو که محل استقرار چندین اسکادران بالگرد و پهپاد نیروی هوایی اسرائیل (IAF) است، مشغول به کار است.

آمستر جزو تیم عمل کننده در بسیاری از حملات هوایی علیه مردم مظلوم غزه طی دو ماه گذشته بوده که از مهمترین آنها می‌توان به بمباران دو بیمارستان «المعمدانی» و «الشفاء» اشاره کرد.

او در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با آدرس «Allen Amster» در فیس‌بوک، با آدرس «alon_amster» و با صفحه‌ای خصوصی در اینستاگرام و با آدرس «Alon(Allen)Amster» در لینکدین حضور دارد.

خلبان‌های جنایت‌کار اسرائیلی را بشناسید + مشخصات و تصاویر

دوم؛ «ایلان اِشِد» (Ilan Eshed) فارغ‌التحصیل دانشگاه دولتی بن‌گوریون واقع در شهر «بئر شبع» در مرکز صحرای «نقب» در جنوب فلسطین اشغالی است از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ مربی پرواز بوده و از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ معاونت اسکادران شکاری در نیروی هوایی ارتش را بر عهده داشته است.

او از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ ریاست بخش اموزش در نیروی هوایی، از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ مربی حرفه‌ای در نیروی هوایی، از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ریاست بخش عملیات در وزارت جنگ را بر عهده داشته و از ۲۰۱۸ تاکنون نیز به صورت مستمر به عنوان خلبان در خدمت ارتش بوده است.

خلبان‌های جنایت‌کار اسرائیلی را بشناسید + مشخصات و تصاویر

آدرس صفحه خصوصی او در اینستاگرام «ilaneshe» و در فیس‌بوک و لینکدین «Ilan Eshed» است. همسرش نیز با آدرس «eshedkeren» در اینستاگرام حضور دارد.

ایلان اشد که از سال ۱۹۹۹ با «کِرِن» (Keren) ازدواج کرده و دارای دو پسر و یک دختر است، مشخصا در بمباران مناطق شمالی نوار غزه همچون بیت‌لاهیا و جنایت بمباران بیمارستان اندونزیایی و بیمارستان الاقصی مشارکت داشته است.

از جمله دیگر جنایات اشد می‌توان به عاملیت در ترور اندیشمند فلسطینی پروفسور «رفعت العریر» اشاره کرد. العریر یکی از برجسته‌ترین نویسندگان، شاعران و فعالان غزه است که عمر خود را صرف رساندن صدای غزه به جهان کرد. او در یک حمله هوایی هدفمند به خانه خواهرش، همراه با برادر، خواهر و ۴ فرزندش به شهادت رسید.

کد خبر 814298
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 26
  • حسین IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    49 33
    سلام ، بله اگه حماس پدافند قدرتمند و قوی داشت مطمعنا چندین خلبان جنایتکار به هلاکت رسیده بودن ، متاسفانه خلا یک پدافند قدرتمند در غزه باعث برتری اسراییل شد
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      37 17
      سوریه و لبنان هم پدافند قدرتمندی ندارند متاسفانه
  • رضا هاشمزهی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    46 21
    تیم ترور خلبانان از سوی محور مقاومت تشکیل شود.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      32 30
      بله قربان همین الان
  • US ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    17 24
    خب که چی؟
  • کیوان IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    40 22
    مرگ و نفرین خداوند بر اسقاطیل و طرفداران کوردلش .. باشد که بزودی نفس منحوستان را از سوراخ های بینی هایتان بیرون کشیم .. نصرمن الله و فتح قریب
    • مهدی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      2 3
      یعنی لعنت بر کودک کش ها و حامیانشان . لعنتی ها ، چرا مردم وخانه های اونا رو خراب می کنید . اگر غزه پدافند خوبی داشت . جرات داشتی این غلط ها رو بکنید؟ اینا با ارباباشوندهمه حامیان نسل کش هستند. همون. کاری که نازی ها کردن صدها برابرش رو اینا مرتکب شدن به نام آزادی و حقوق بشر . و شعارهای قشنگ ولی دروغ دروغ انسان اینها را می بیند ا انسان بودن خودش خجالت میکشم که کمکی نمی تواند به بچه های. مظلوم غزه کمک کنه
    • در پاسخ به مهدی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      اگر پوتین ... سامانه اس 300 را به حماس می داد فاتحه اسرائیل خوانده شده بود
  • ناشناس IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    21 21
    نظامی در هر کشوری تابع دستوره .دستور اجرا نکنه اعدام میشه و فرد دیگری باید دستور را اجرا کند .
  • مصدق کرد IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    27 10
    هرکی،وهر آزاده ای در جهان،با استفاده از عنصر آتش به اختیار،میتواند،این قاتلان را به اشد مجازات برساند،البته قاتل وخونریز باید تاوان دهد،امروز و فردا قراردادی است؟!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    25 12
    قرارشدحزب الله ازجنوب لبنان به فرماندهی سیدحسن نصرالله به اسراییل حمله کندماکماکان منتظریم سیدجان
    • amir IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      22 11
      بشین تا حمله کنه
    • کریمی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      3 2
      سید از روز دوم حمله به غزه. جنگ رو از مرز لبنان شروع کرد. چشمت رو باز کن . کسی وظیفه اش رو انجام بدهد باعث نمیشه دیگران. وظایف انسانی سان را انجام ندهند. ای کاش دستمان می‌رسید به این نامردها مثل خودشان عمل میکردیم. دوستان صهیونیزم بدانند اگر تمام غزه با خاک یکسان بسود، تلافی بیرون کشیدن اون موش صهیونیست ترسو از تانک مرکاوا رو پاک نمی کنه. این خلبانها هم مثل همون موش هستند. بی جرات
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    22 6
    یه جوری میگین انگار صبح به صبح میان تو پایگاههای هوایی اسرائیل میگن کی میاد غزه رو بمباران کنه و زن و بچه بکشه. عزیزان اینا سرباز هستند عین نیروزمینیش و... دستور و اجرا میکنند همین. وقتی این همه کشور مسلمان خفه خون گرفتن باید هم اسرائیل زنجیر پاره کنه.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    26 8
    قصاب وقاتل اصلی انسان های بیگناه نتانیاهو ی خونخوار و بایدن جنایتکار است که به آنها دستور بمباران مناطق مسکونی را میدهد
  • ایران IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    24 11
    باید این بی شرف ها توی لیست ترور مسلمانان قرار بگیرند
  • بدبخت IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    4 3
    اینها از الان خودشان را مرده تصور کنند
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    4 3
    خداوند متعال هرچه مرگتان را برساند....
  • حزب الله سعید IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 2
    اینها رو باید به درک واصل کرد نگذارید صاف صاف برای خودشان بچرخند بی شرف های کثیف ولی بوی جنازه ازشون‌میاد چند وقت دیگه به درک واصل میشوند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    4 3
    این بیشرف ها باید تاوان شهدای فلسطینی را بدهند و به درک واصل شوند. تیم اتاق عملیات صهیونسیتی هم خون بر گردن دارد
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    4 3
    قاتل اند و باید تقاص پس دهند
  • انا عمار IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 4
    بزودی خلبانان جنگنده های اسرائیل که در کشتار مردم مظلوم و کودکهای غزه حضور داشتند را به درک واصل میکنیم تا عبرت همه یهودیان جنایتکار باشد .