تالاب انزلی علاوه بر زیبایی‌های خاص‌اش، یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های زمستان‌گذرانی پلیکان‌ها در ایران است و این روزها دسته پلیکان‌های سفید مهاجر بار دیگر برای زمستان‌گذرانی مهمان این تالاب بین‌المللی شده‌اند.

پلیکان ها در انزلی

به گزارش همشهری آنلاین تالاب انزلی با وسعت ۱۹هزارو۴۸۵ هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان‌های بندرانزلی، صومعه سرا، رشت و خمام قرار دارد و در فصول مختلف سال پذیرای بیش از ۲۶۰گونه از انواع پرندگان است. همچنین این تالاب مهم‌ترین زیستگاه زمستان گذرانی انواع پرندگان آبزی زمستان گذران در استان گیلان است و هر ساله بیش از ۱۰۰هزار پرنده آبزی در این تالاب‌ زمستان‌گذرانی می‌کنند.

در ایران ۲ گونه پلیکان سفید و پلیکان خاکستری زیست می‌کنند و هر دو این گونه‌ها در استان گیلان دیده می‌شوند و زمستان‌ها را در تالاب انزلی می‌گذرانند و انزلیچی‌های مهمان‌نواز نیز از گذشته‌های دور با این مهمانان زمستانی خو گرفته‌اند و آیین میزبانی را با دل‌های گرم خود به خوبی به جای می‌آورند. نان و دان دادن به پرندگان مهاجر منظره زیبایی خلق می‌کند و اهالی شهر روی پل غازیان، پل انزلی، کنار ساحل و نزدیکی مرداب می‌توانند دقایقی را به دور از هیاهوی زندگی ماشینی سر کنند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 814766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha