وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مضمون درخواست انجام اقدامات مؤثرتر جهت توقف حملات رژیم اشغالگر به غزه نامه نوشت.

حسین امیر عبداللهیان - وزیر امور خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نامه‌ای به «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مواضع اخیر طرف اروپایی درباره لزوم برقراری آتش‌بس و تلاش برای پایدار نمودن آن، توقف کشتار غیرنظامیان در غزه، رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه و ارسال کمک‌های فوری مورد نیاز برای مردم بی‌پناه غزه را مورد توجه قرار داد و از موضع او مبنی بر اعلام شهرک‌سازی به عنوان نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه و محکومیت خشونت‌ها در کرانه باختری از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست استقبال کرد.

در این نامه از مسئول سیاست خارجی و امنیتی مشترک اتحادیه اروپا درخواست شد با توجه به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی، گام‌های مؤثرتری در توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.

کد خبر 814842
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 2
    آمریکا مسئول اصلی قتل‌عام ۱۸ هزار فلسطینی است. اروپا مسئول اصلی قتل‌عام ۱۸ هزار فلسطینی است.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    واکنش بورل به برگزاری اولین جلسه دادگاه جاسوس سوئدی در ایران مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بی‌گناه خواندن یک تبعه سوئدی بازداشت‌شده در ایران خواستار آزادی فوری او شد.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    و این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکنون نتوانسته است که مشکل توافق هسته ای و برجام حل و فصل کند