دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

صنایع‌دستی ایران یکی از شاخص‌ترین صنایع هنری است که ریشه‌های عمیقی در فرهنگ و تاریخ این سرزمین دارد. صنایع‌دستی ایران از تنوع بسیار گسترده‌ای برخوردار است و با فاصله زیاد با سایر صنعت‌های‌دستی در دنیا حرف اول را می‌زند.

نمایشگاه صنایع دستی ایران ما

به گزارش همشهری آنلاین، در این میان زنان ایرانی همواره نقش مهم و تأثیرگذاری در شکوفایی و انتقال هنرهای دستی داشته‌اند. ۷۵ تا ۸۰ درصد از افراد شاغل در بخش صنایع‌دستی زنان هستند و بیش از نیمی از محصولات این حوزه حاصل دسترنج آنان است. ظرافت روحی و سلیقه زنان ایرانی به‌عنوان تولیدکنندگان صنایع‌دستی در این آثار مشاهده می‌شود.

اگر بخواهیم هنر دست این زنان هنرمند را ببینیم، لازم نیست شهر به شهر و استان به استان سفر کنیم، چرا که نمایشگاهی از هنر دستان ۵۲ زن هنرمند حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌مدت ۸ روز در گالری کوشک باغ هنر به معرض نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید:

تکنیک‌های به نمایش گذاشته شده از این هنرمندان در نمایشگاه «ایران ما»، شامل چهل‌تکه‌دوزی، تصویرسازی، کلاژ، رنگ‌آمیزی و رنگرزی پارچه، معرق پارچه و مطلسه‌دوزی است. همزمان با برگزاری این نمایشگاه ۳ کارگاه با عنوان «باغچه مادر بزرگ» در روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، «بشقاب آلمانی» در روز پنجشنبه ۲۳ آذر و «جاده مستان» در روز ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود.

نمایش گروهی ایران ما با مشارکت معاونت صنایع‌دستی استان تهران و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از ۲۱ تا ۲۸ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در کوشک باغ هنر واقع در بزرگراه حقانی (غرب به شرق) خروجی کتابخانه ملی برپاست و صبح روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۱ افتتاح می‌شود تا به‌مدت یک هفته شاهد آثار متنوعی از هنر دست زنان سرزمینمان در گوشه‌ای از پایتخت باشیم.

کد خبر 815092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha