مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: بزرگ‌ترین طرح شبکه بزرگراهی شهر امسال درجنوب غرب تهران به اجرا درخواهد آمد.

این طرح در سه فاز و با هزینه‌ای حدود 45 میلیارد تومان از ابتدای امسال آغازشده و قرار است تا پایان سال، 70 درصد طرح به پایان برسد. فاز اول که کار تملک آن در حال انجام است، خیابان 35متری معلم را به ابراهیم‌آباد متصل می‌کند.

این فاز به گفته ابراهیم مداحی، شهردار منطقه18 از چهارراه الغدیر شروع  می‌شود و تا رودخانه کن و بزرگراه آزادگان ادامه می‌یابد. مداحی درتوضیح فازدیگراین طرح بزرگراهی به 45 متری خلیج‌فارس اشاره کرد که ازجنوب به کمربندی آزادگان و  ازشمال به 65 متری بزرگراه فتح متصل می‌شود.

به گفته مداحی 45 متری یاران از تقاطع معلم وبهاران به آیت‌الله سعیدی ختم می‌شود. این محور4 تقاطع دارد وخیابان‌های شهیداکبرحسینی وشهید عمرانی را به هم متصل می‌کند ودرانتها به سعیدی می‌رسد.

شهردارمنطقه 18 گفت: 76 متری سعید آباد که به‌عنوان محورشریانی درجه یک کلانشهرتهران به شمارمی رود، پل ارتباطی مناطق شمال وجنوب واتصال شبکه راه‌های درون شهری به برون شهری است و در طراحی جدید به 2باند کندرو و 2باند تندرو تبدیل می‌شود.

این طرح ازمقابل بازارآهن درشادآباد شروع می‌شود و بزرگراه آزادگان را به آزادراه ساوه متصل می‌کند. همچنین ادامه این طرح با احداث پلی روی رودخانه کن به شکل تقاطعی به 45 متری و بزرگراه کن متصل شده و در انتها به بزرگراه آزادگان می‌رسد.

وی همچنین ازتشکیل ستادی به نام ستاد تعریض خبرداد وافزود: برای ساخت دو
24 متری شهید مرتضی زندیه ومیرهاشم(یافت‌آباد سابق) که به‌دلیل فرسودگی بافت‌ها وشکل روستایی آن، گذرهای این محدوده به شکل نامنظم باعرض کم تبدیل شده، قراراست با بهره‌گیری ازستاد تعریض املاک مشکل تملک این اراضی را که اغلب قولنامه‌ای، اوقافی
 و موروثی است، به شکل مسالمت آمیزی برطرف کنیم.

همچنین وجود چند شهرک غیرقانونی که از قبل از انقلاب بدون رعایت اصول شهرسازی شکل گرفته‌اند هم‌اکنون با مشکلاتی نظیرناپایداری، ریزدانگی ونفوذناپذیری دست به گریبان هستند که البته با تشکیل ستاد تعریض تا‌کنون پیشرفت‌های خوبی برای جلب رضایت ساکنین آن داشته‌ایم.

مداحی در گفت و گو با همشهری تردد خودروهای سنگین عبوری ازگذرهای منطقه 18 را یکی ازعوامل بروزترافیک‌های سنگین اعلام کرد که با اجرای این طرح‌ها وتمهیدات ترافیکی استاندارد لازم درساخت شبکه‌های بزرگراهی اعمال شده، گره‌های کور ترافیکی منطقه و مناطق همجوار آن برطرف می‌شود.

شهردار منطقه 18 همچنین دلایل دیگر اجرای این طرح بزرگ ترافیکی را تعریض خیابان‌ها، خارج کردن منطقه 18 ازبن بست، فراهم کردن دسترسی‌های لازم ازجنوب به شمال وشرق به غرب اعلام کرد و گفت: امسال بیشتراقدامات عمران منطقه به اجرای طرح بزرگراهی درمنطقه منتهی می‌شود.

کد خبر 81514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز