آمارها نشان می‌دهد در ۸‌ماه امسال ۹.۵میلیون تن کالا در قالب ترانزیت از ایران عبور کرده است.در همین حال، معاون وزیر راه پیش‌بینی کرد:حجم بار ترانزیتی از کشور تا۳‌ماه آینده از مرز ۱۲میلیون تن عبور خواهد کرد.

صادرات دريايي

به گزارش همشهری، آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد، در ۸ ماهه ابتدایی امسال درمجموع ۹ میلیون و ۴۵۸هزار و ۸۶۲تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۲۸.۲درصد افزایش داشته است.

همچنین در آبان‌ماه سال‌جاری نزدیک به ۶۰هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی افزون بر یک میلیون و ۴۰۰هزار تن کالای ترانزیتی از قلمرو کشور حمل کرده‌اند که بیشترین میزان ترانزیت جاده‌ای ماهانه از قلمرو کشور در سال‌های گذشته بوده و نسبت به آبان سال گذشته رشد ۹۲درصدی داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی‌ درباره دلایل رشد کالاهای ترانزیتی از ایران گفت: با تمهیدات وزیر راه و شهرسازی و دیدارهایی که به برگزاری نشست‌هایی با کشورهای همسایه و هیأت‌های خارجی طی سال گذشته و امسال منجر شد، شاهد شکسته شدن رکورد ماهانه آبان‌ماه پس از ۱۰سال بودیم.

داریوش امانی پیش‌بینی کرد: حجم بار ترانزیتی از کشور تا ۳‌ماه آینده از مرز ۱۲میلیون تن عبور خواهد کرد که بیانگر یک اتفاق بزرگ در دولت سیزدهم است.

مهمترین نماگرهای مربوط به حجم ترانزیت از ابتدای سال جاری تاکنون

اینفوگرافیک | رکورد تازه در میزان ترانزیت

کد خبر 815161
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha