سخنگوی سازمان آتش نشنی شهر تهران گفت: سابقه هشدار آتش‌نشانی به اغذیه‌فروشان خیابان سی‌تیر به ۵سال پیش بازمی‌گردد.

خیابان سی تیر

به گزارش همشهری آنلاین، شهریور۱۳۹۷ نخستین هشدار درباره ایمنی خیابان سی‌تیر را سازمان آتش‌نشانی صادر کرد. این هشدار به‌علت تداوم حضور این صنف غیررسمی همچنان باپرجاست. آنگونه که جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفته، قطعا اطراف محل‌هایی که دارای حساسیت هستند باید خلوت باشد؛ چراکه حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است هر آن یکی از دکه‌ها دچار حریق و آتش‌سوزی شود. با توجه به اینکه ماشین‌های اغذیه‌فروشی در آن مکان غیراستاندارد و غیر اصولی هستند و تبدیل به یک اجاق گاز شده‌اند، بنابراین رعایت نکات ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: ازدحامی که در آن خیابان وجود دارد می‌تواند خطرناک باشد و باید نکات ایمنی رعایت شود.

به‌گفته ملکی، درست است که خیابان سی‌تیر به یک جذابیت شهری و نقطه گردشگری تبدیل شده است، اما باید رعایت نکات ایمنی را نیز مدنظر قرار دهیم. براساس هشدار صادره آتش‌نشانی، موزه‌ها باید در ایمنی کامل باشند؛ چراکه یک موزه همانند خودرو یا ساختمان نیست و اگر دچار آتش‌سوزی شود و یک اثر باستانی از بین برود، قابل جبران نیست؛ به همین دلیل موزه‌ها دارای اهمیت بالایی هستند و باید از نظر ایمنی در بالاترین وضعیت ممکن قرار بگیرند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اضافه کرد: البته در یک دهه اخیر حادثه خاصی در موزه‌های ایران اتفاق نیفتاده، اما به هر ترتیب ایمنی خیابان سی‌تیر و نزدیکی آن به موزه ملی نیز باید در اولویت قرار گیرد و با توجه به اینکه آن خیابان شلوغی‌های خاص خود را دارد و در هنگام حادثه خودروهای امدادی و آتش‌نشانی خیلی سخت می‌توانند وارد عمل شوند، بنابراین ساماندهی این خیابان بسیار حائز اهمیت است و اگر در نابسامانی‌ها مشکلاتی در خیابان سی‌تیر ایجاد شود و حادثه‌ای رخ دهد، قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

کد خبر 815222
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha