وزیر امور خارجه: «در اولین برنامه از سفر فشرده کاری به ژنو، در نشست عالی با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی» که با حضور تعدادی از همتایانم از کشورهای اسلامی و دیپلمات‌های ارشد برگزار شد، سخنرانی کرد.

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توییتر) نوشت: «در اولین برنامه از سفر فشرده کاری به ژنو، در نشست عالی با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی» که با حضور تعدادی از همتایانم از کشورهای اسلامی و دیپلمات‌های ارشد برگزار شد، سخنرانی کردم.

در این نشست که همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در مقرر اروپایی سازمان ملل متحد برگزار شد، به وضعیت فجیع انسانی ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی در دو ماه گذشته اشاره کردم و بر لزوم امدادرسانی فوری از طریق بازگشایی گذرگاه رفح و مقابله با کوچ اجباری فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها تاکید کردم.

همچنین، وتوی قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان‌ ملل متحد جهت توقف جنگ در غزه توسط آمریکا را برهان مستندی از عدم اعتبار حقوق‌ بشر و حقوق زنان نزد واشنگتن دانستم.»

امیرعبداللهیان: حقوق‌ بشر و حقوق زنان نزد واشنگتن هیچ اعتباری ندارد

کد خبر 815482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی و هم برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی جنایت می کنند، آدم می کشند و مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    جو بایدن جنایتکار به همراه نتانیاهو جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در غزه بوده است. ارتش اسرائیل، ارتش آمریکا، هر دو در جنگ غزه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. باید نیرو‌های آمریکایی و ترکیه‌ای از عراق خارج شوند. باید نیرو‌های آمریکایی و ترکیه‌ای از سوریه خارج شوند.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی 100 درصد فقط از 15 مهر ماه تاکنون عامل اصلی جنگ در غزه بودن و هنوز هستند.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    در هر جای عراق جنایتی رخ می دهد دست ارتش آمریکا جنایتکار در کار است و از سال 1982 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. در هر جای منطقه خاورمیانه جنایتی رخ می دهد دست ارتش آمریکا جنایتکار در کار است و از سال 2001 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    در هر جای عراق جنایتی رخ می دهد دست ارتش انگلیس جنایتکار در کار است و از سال 1982 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. در هر جای منطقه خاورمیانه جنایتی رخ می دهد دست ارتش انگلیس جنایتکار در کار است و از سال 2001 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    سازمان ملل از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی واسرائیل و مزدورانشان بررسی و رسیدگی نکند پس دیگر کشورهای اسلامی و به ویژه فلسطینیان دیگر نمی توانند از طریق سازمان ملل به حق وحقوق خودشان برسد.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی واسرائیل و مزدورانشان بررسی و رسیدگی نکند پس دیگر کشورهای اسلامی و به ویژه فلسطینیان دیگر نمی توانند از طریق سازمان ملل به حق وحقوق خودشان برسد.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 3
    شورای بی امنیت سازمان بی ملل از سال 1945 تاکنون ثابت کرده است و نشان داده است که نوکر آمریکا، غرب و اسرائیل بوده است.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    شورای حقوق بی بشر سازمان بی ملل از سال 1945 تاکنون ثابت کرده است و نشان داده است که نوکر آمریکا، غرب و اسرائیل بوده است.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    خیانتکاران و جنایتکاران به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون همه جانبه از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از 15 مهر ماه تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    مسوولیت تلفات غیرنظامیان در غزه برعهده دولت آمریکا جنایتکار است.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵/ و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها جنایتکار سکوت اختیار کرده اند.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    تعداد شهدای غزه به ۱۸۶۰۸ نفر رسید/ شمار شهدای فلسطینی به ۱۸۶۰۸ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مجروحان به ۵۰۵۹۴ نفر رسیده است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت ختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    اگر چه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا برای چندمین بار وتو شد و بار دیگر دروغ بودن حقوق بشر آمریکایی را آشکار کرد ولی در این مورد توجه به دو نکته حائز اهمیت است. یکی این که جبهه مقاومت و مشخصاً حماس توانسته است تا یک اجماع بین‌المللی را برای ایجاد آتش‌بس و حمایت از حقوق غیر‌نظامیان ایجاد کند. دومین نکته این است که ایالات ‌متحده به دلیل حمایت کورکورانه خود از رژیم منحوس صهیونیستی که نفس‌های آخر خود را می‌کشد تبدیل به بازیگری منفعل در بحث‌های حقوق بین‌الملل شده است.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    عصبانیت و ناراحتی شدید امروز اسرائیلی‌ها بعد از جنگ دو ماهه از این است که با حدود ۴۰ هزار سرباز جنگی به شمال غزه حمله و این منطقه کوچک را با یکی از شدیدترین بمباران‌های تاریخ ویران کرده است ولی حماس همچنان پا برجاست و جالب‌تر از همه اینکه با آن همه کشتار بی‌پناهان غزه‌ای، در نظرسنجی ۱۴ نوامبر از فلسطینیان در غزه و کرانه باختری که توسط مؤسسه جهان عرب برای تحقیق و توسعه انجام شد، ۷۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که دیدگاه مثبتی در مورد حماس دارند.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 1
    آمریکا جنایتکار سه هزار موشک JDAMS برای اسرائیل ارسال کرده است
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    شهادت ۱۸۶۰۸ نفر در نتیجه ۶۸ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه/ شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت ۶۸ روز است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    ۱۹:۰۲۲۲ آذر ۱۴۰۲/ و متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار، ناتوان و عاجز در این مدت 21 سال است که در مقابل این همه جنایت های آمریکا جنایتکار، غرب جنایتکا ر و ناتو جنایتکار درافغانستان سکوت اختیار کرده اند.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 3
    بدون حمایت آمریکا جنایتکار، رژیم صهیونیستی جنایتکار حتی به اندازه یک ساعت توان ادامه جنگ را ندارد. بدون حمایت اروپا جنایتکار، رژیم صهیونیستی جنایتکار حتی به اندازه یک ساعت توان ادامه جنگ را ندارد.