مجموع نظرات: ۶۹۹
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
۱ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از ضرورت وجود ظرفیت های مردمی در محلات خبر داد و گفت که می‌توان با مشارکت مردم آسیب های اجتماعی را به حداقل رساند.

خانه پلاک قرمز - خانه های پلاک قرمز

همشهری- زینب زینال زاده: امروز در محلات ظرفیت مردمی وجود دارد که در قالب سمن ها و تشکل های مردم نهاد و خیریه ها فعالیت می کنند. استفاده از این ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله شناسایی خانه های پلاک قرمز، ضروری است.

سید احمد علوی با بیان این مطلب گفت: «اگر این کار انجام نشود هر چقدر بودجه و اعتبار هم اختصاص دهیم قطعا در حوزه آسیب های اجتماعی موفق نخواهیم بود. چرا که از یک سو هم بودجه و هم نیروی انسانی شهرداری تهران محدوده است و از سوی دیگر هم قوانین مجموعه های شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی و دادگستری، در حوزه آسیب های اجتماعی دست و پا گیر است اما وقتی ظرفیت های مردمی به شهر اضافه شوند این مشکلات کم می شوند و می توان با بهره گرفتن از این ظرفیت ها، اقدامات را بهتر انجام داد و به نتایج مطلوب رسید.»

او ادامه داد: «به هر حال ما در حوزه توان افزایی سمن ها معتقد هستیم برای کاهش آسیب های اجتماعی شهر تهران چاره ای جز مداخله نهادهای مردمی و خیریه ها نداریم و کمک آنها ضروری است و تا کنون هم کنار مدیریت شهری و سایر دستگاهها مانند سازمان بهزیستی و ... بودند. استفاده از ظرفیت های مردمی تجربه ای است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته و در بسیاری از موارد برای برون رفت از چالش ها و رفع مشکلات و حل مسائل از آنها کمک گرفته می شود.»

مداخله خودسرانه منجر به شکست می شود

علوی با بیان این که علاوه بر مدیریت شهری، نیروی انتظامی هم به مداخله تشکل های مردم نهاد در راستای شناسایی و ساماندهی کانون های آسیب، تمایل دارد و از این ظرفیت بهره می گیرد، تاکید کرد: «البته نباید فراموش کرد که در مواجه با آسیب، نهادها و سازمان ها و ... مانند پازل هستند که با قرار گرفتن درست در جایگاهشان و عمل به مسئولیت هایشان می توانند موفق شوند. بنابراین اگر گروه های مردمی بخواهند خودسرانه در موضوعات آسیب های اجتماعی ورود کنند قطعا منجر به شکست می شود و از سوی دیگر هم نهادهای متولی مانند نیروی انتظامی و شهرداری و دادگستری و ... هم بدون همراهی و مشارکت نهادهای مردمی نمی توانند در آسیب های اجتماعی و به طور مشخص شناسایی خانه های پلاک قرمز به نتیجه مطلوب دست یابند.»

هماهنگی خوب میان متولیان

آن چه امروز در حوزه آسیب های اجتماعی شاهد هستیم، نشان می دهد که هماهنگی خوبی بین متولیان و دستگاهها و تشکل های مردمی و سمن ها و خیریه ها وجود دارد. عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع عنوان کرد: «البته ممکن است فراز و فرودهای داشته باشد و شاهد هستیم در دوره ای حضور تشکل ها پررنگ قوی بوده اما در دوره دیگر کمرنگ و ضعیف بوده است اما مهم این است که حضور داشته اند.در این دوره شواهد و قراین بیانگر آن است که ارتباط سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با سمن ها و تشکل های و نهادهایی چون بهزیسی و نیروی انتظامی و ... خوب است.»

او ادامه داد: «اغلب شناسایی خانه های پلاک قرمز توسط مجموعه مردم نهادی است که در دل این محلات تشکیل شده اند. نکته مهم این است که نهادهای مردمی می بایست آگاه باشند و بدانند که در بخشی از اقدامات می توانند مداخله داشته باشند و از یک نقطه به بعد، مسئولیت با نیروی انتظامی و شهرداری و سایر دستگاهای متولی است.»

اثر بخشی نهادهای مردمی

به طور کلی فعالیت تشکل های در محلات آسیب پذیر ضروری است و معتقدم ما به عنوان متولیان نتوانستیم سازماندهی خوبی کنیم تا از ظرفیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد درست استفاده داشته باشیم. سید احمد علوی با بیان این مطلب گفت: «چرا که این ظرفیت ها همیشه پای کار هستند و تا کنون شاید پلن درستی برای تقسیم کارها نداشته ایم. ولی تا همین جا که پیشرفته با کمک سمن ها و نهادها مردمی بوده است و به طور مثال در محله هرندی شاهد فعالیت مجموعه های مردمی و اثر بخشی آنها در کاهش آسیب های اجتماعی هستیم.

در هر حال ممکن است برخی از مواقع اثر بخش نهادهای مردمی کم باشد که این موضوع باید آسیب شناسی و مشکل حل شود. آن چه امروز اهمیت دارد این است که در این دوره مدیریت شهری بنده به عنوان متولی بخش سمن ها تلاش می کنم اثر بخشی سمن ها در محلات افزایش یابد و برای موفقیت و تحقق این هدف حتما باید حوزه اجتماعی و سایر نهادها از جمله بهزیستی و نیروی انتظامی و ... هم پای کار باشند.»

کد خبر 815745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 159
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 538
  • حمید اصلانی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    سلام .قبل از انقلاب نایاب بود فساد در خانه ها ویک فساد خانه داشت که معروف بود .اما بعد انقلاب فساد در خانه منتقل شد .! واکنون می گویند با مشارکت مردم فساد خانه ها شناسایی میشود ! چرا با مردم؟ این فسادخانه ها حاصل عملکرد بد اقتصادی بوده که باعث خود فروشی رواج پیداکرده .وقتی بیکار .بیمار .بچه دار .مستاجر زمانی که دل وخرج با هم نخواند .ناچار دزد .خلافکار.معتاد .وخود فروش میشنوند.خب اول دولت بیاد تورم را مناسب با حقوق همطراز کند وبعد دنبال فساد خانه باشد.
    • رایان IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      کاملا حق میگی👌
    • حسین IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      دقیقنا .حاصل سیاست های غلط است
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      اطلاع نداری حرف نزن اولا قبل از انقلاب جمعیت ایران از نصف الان کمتر بود ثانیا این همه آپارتمان و مهاجرت نبود هرکسی برای خودش یک خانه می خرید و باخانواده اش در آن زندگی می‌کرد کسانی که پولدارتر بودند راحت تر زندگی می‌کردند و اونهایی که کمتر در آمد داشتند رفاه زندگی شان کمتر بود ثالثا این همه فساد نبود سال های سال ماهواره ها اینترنت فضای مجازی فساد رو پمپاژ می کنند داخل ایران انواع و اقسام خیانت ها رو رابعا ازدواج به این سختی نبود یارو اگه یک کار داشت نیمه دیگه خودش رو وقتی پیدا می کرد زندگی مشترک رو آغاز می کردند ولی با همه صحبت ها خیلی از ازدواج ها به طلاق کشیده می شد چون فساد جامعه مثل فاسد شدن دندان همانطوریکه دندان بتدریج فاسد و خراب میشه جامعه بتدریج فاسد میشه البته در این زمانه کشورهای دشمن (به گفته نتانیاهو و بسیاری از دشمنان)با ماهواره و فیلم های غیر اخلاقی و بی بند باری جوانان و......خیلی راحت تر و سریع تر می‌توانند جامعه رو به فساد بکشانند کشاندند و جامعه فاسد علیه هیچ کشور جنایت کاری موضع گیری و اقدام نمی کند
    • مردم IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      من هم کاملا موافقم به این نظر...افرین
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      خفته را میشود بیدار کرد. اما خود بخواب زده را نه! گفتارتان منطقی و عین واقعیت بود. فساد از زمانی به خانه ها کشیده شد که بدون ریشه یابی و تحقیق در خصوص علل ها شبانه( اول دهه ۶۰) با لودر دیوارها را خراب و پراکنده کردند!!! بدون آنکه برای فردا اندیشه داشته باشند. و لذا مشگلات اقتصادی هم پله شد. و رفت رفت رفت .....
    • عادل IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      بعضی ها چه فقیر باشند یا نباشند سراغ فساد نمیروند.
    • Amir IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      با شما دقیقا موافقم دوست عزیز 👌👍
    • احسان IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      دقیقا ✔️
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      درود به شرفت 👏 👏 👏 👏 👏 👏
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      درسته
    • سارا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      4 0
      چه ربطی داره به اقتصاد و بی پولی شوهر من هم زن داره هم بچه ولی باز میره اینجاها خیلی پولدارم هست ادمی ک خرابه خرابه به ذات ربط داره
    • احمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      3 0
      احسنت کاملا درسته
    • اسماعیل صنعتی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      1 0
      احسان درست اول باید تورم را کنترل نمایید بعداً همه چیز خودش حل میشود
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      5 0
      شما فکر میکنین فقط بیکارا و فقیر فقرا فساد میکنن!یعنی پولدارا اصلا فاسد نیستن؟ نه آقا جون فساد اصلی از طرف پولدارای خدا نشناس و عیاشه.
    • ناشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      دروود یه‌‌شرفت؛،کاملا حرفتون حسابه
    • محمد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      دمت گرم
    • پادشاه US ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      1 0
      من هم کاملا موافقم؟ مسجد هم توالت میخواهد؟ چه برسه به یک جامعه ۹۰میلیونی وقتی جلوی غریزه‌ی ذاتی یک انسان رو نمیشه گرفت فقط باید بهش احترام بگذارید؟ تا همه چیز خراب تر نشده؟🍉💕👫
    • یک جوان بی امید IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      آفرین بر شما.کاملا حق گفتی ولی کو گوش شنوا..خدایا پدرمون در اومده چیکار کنیم
    • افشار IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      درود برشما حرفهاتون سنده واقعا.گوش بدهکار کجااااا......
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      دلیلش بی دینی و بی عفتی و بی بندوباری
  • عاید IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    کلا چه خبر بی خود و بی وجهی. که چی مثلا؟؟
    • سعید IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      نظر شما کاملا درسته مشکل اقتصادی خیلی تاثی داره ولی آیا چرا دخترها و خانمهای پولدار تن فروشی میکنند و پارتی و دور همی و فحشا پس اگر کسی ذات پاک داشته باشه هر گز هرگز بخاطر هیچ چیزی حاضر نیست شرف خودشا بفروشه ....
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    هیچی دیگه فقط ادم فروشی یادمون ندادن که اونم چشم
    • احمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      این آدم فروشی نیست نجات جامعه است
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      1 0
      البته منظورش از خانه فساد فروش مواد مخدر هست ها!!!!
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    شما از زنان سرپرست خانوار حمایت کنید وبرای آنها حقوق وبیمه تامین کنید .اگریک زن تنفروش که ازحیث مسکن .معیشت تامین باشه پیدا کردید بعد تعریف کنید .درغیراینصورت منتظر بدترشدن فضای اجتماعی جامعه باشید
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      آدم؟ کسی که آدم باشه نمی فروشنش
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    اداره جات فاسد چطوری جمع آوری میشوند؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    اداره اسناد رسمی ملارد عمدا با جانمایی اشتباه سند برای املاکی ها صادر کرده وشهرداری منطقه هم به یک مبایعه نامه جواز ساخت میده چه کسی برخورد میکند
  • محمد IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    جالب شد حالا اگه توی محلات اگه ی عدی هم ندونن این خونه ها یا آدمای داخله خونه ها کی هستن با این کار مطمعا باشید که کار درست که نمیشه بدترم میشه
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    دیر شده دیگه .... وقتی قیمت تمام مایحتاج زندگی بیشتر از ده برابرشده و دولت هیچ به روی خودش نیاورد ، خانم سرپرست خانواده ای که مستاجره و بیکاره و یکی دوتا بچه داره و خانواده پولداری نداره کمکش کنه چکار کنه ؟ منتظر معجزه باشه . اوضاع خیلی خرابتر از این حرفاست...
  • شهروند CA ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    سلام واقعا خوبه اما کاشکی اول به فساد مسئولینی که منجر به خانه فساد شدند رسیدگی بشه تقوی یکیش یعنی این
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      فساد و اختلاص ها بی عدالتی ها در دستگاه های دولتی رو اصلاح و جمع کنند که پایه همه فسادهاست
    • علی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      187 8
      واقعآ حرف حساب زدی
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    ازدر خانه‌ای که فقر واردبشود. اخلاق،اعتقادات دینی،خداپرستی، ایمان، دیانت، پاکدامنی،گذشت،لبخند،اعتماد،خارج میگردد وبجای خوبی‌ها، فساد،فحشا،دزدی،تجاوز و... مجدد جایگزین میشود.
  • کریم IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    هیچکس بخاطر خوشی و رفاه حاضر به تن فروشی نمیشه. وقتی خود آمار انتشاریافته کشوری نشان می‌دهد که دو سوم مردم ایران زیر خط فقر زندگی میکنند
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    همین یه قلم مونده زنان بی سرپرست که هیچ کسی رو برا حمایت ندارن بفروشیم خوب دولتتون از همه لحاظ بهشون رسیدگی کنه از مسکن لباس کار حقوق بیمه بی کاری دیگه احتیاج نیست نگران خانه فساد باشید خودبخود جمع میشه هیچ کسی از سر خوشی دست به این کارها نمیزنه به جای اینکه مردم به ادم فروشی تعلیم بدید وصورت مسله رو پاک کنید فکر راه حل باشید ومردم به جون هم نندازید
  • A IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    چطوری باید اطلاع رسانی کرد.به کدام نهاد وتشگیلاتی گزارش دادتا رسیدگی شود چه تضمینی هست که کلا رسیدگی شود .امروزشکایت وتشگیل پرونده .فردا فراموشی وبی توجهی .روزاز نو .
  • بهرنگ IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    اول ریشه مسعله حل کنید چون اول پلاک قرمز مسعولینی هستن که جامعه رو فقیر کردن و سوق دادن به خلافکاری، حتی یک زمانی اقای طالقانی گفت هر شهری یک سطل زباله میخواد جمعش کردن به جاش کل ایران شد سطل زباله
  • رایان IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    انقدر مسئولین به یورشون نیست مملکت منم دیگه یزره هم برام مهم نیست چه اتفاقی برای ایران میفته...فقط مردمش برام مهم عستن یه روزیم پولدار بشم بهشون کمک میکنم
  • قربانی US ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    منبعد هرکی با همسایه خودش دشمنی داشت به این شیوه اذیتش میکنه
    • تهرانی IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      آفرین دقیقا همینجوری میشه مشکلی که حل نمیشه هیچ بر مشکلات و دعواها و سلب آسایش و آرامش ملت افزوده میشه ...
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      37 13
      کافر همه را به کیش خود پندارد
  • حسین IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    دلم میسوزه که حتی معنی کامل پلاک قرمز رو هم نمیدونید و فقط یه چیز یاد گرفتید دولت اینو بده دولت اون کارو بکنه نمیگم از دولت انتظار نداشته باشید ولی فقط فساد جواب میده؟ خونه هایی که محل پخش مواده چی؟ خونه هایی که پسر بچه ها رو توش ......چی؟ خونه هایی که از توش اسلحه در میاد چی؟ فساد فقط کمر به پایینه؟ نه نه نه گول نخورید خونه های پلاک قرمز مثل سرطان رشد میکنه یهو عزیزامون از توش میان بیرون اگه طاقت دارید ببینید دسته ناموسه کسی مواد بدن بازم مخالفت کنید
  • احمد IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    به نظر بنده این کار امکان سو، استفاده بعضی از مردم از این قضیه می شود و در برابر دعوا ها و دشمنی ها، از این طریق می توانند از یکدیگر تسویه حساب و انتقام بگیرند، این کارها فقط باید از طریق حکومت و قوه قضاییه دنبال شود و اگر هم به مردم سپرده می شود باید مردم آموزش لازم را در این زمینه ببینند و گرنه باعث سو، استفاده ی افراد نادان از این قضیه خواهد شد.
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    شما اگر میخواهید جلوی فساد را بگیرید یک راهکار عاقلانه بدهید که هرکس آدرس خانه‌ی فسادی را داد در امان باشد چرا که من شاهد بودم یکی از همسایگان در اهواز آدرس یک چنین خانه ای را به پلیس داد و چند روز بعد خانه ی همان همسایه که با نیروی انتظامی همکاری کرده بود مورد هجوم افراد اوباش قرار گرفت و شیشه های خانه ی آن را شکستند و به سوی خانه اش با اسلحه تیر اندازی کردند که مجبور شد از آن محله برود و آن خانه ی فساد همچنان دایر است.
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    69 15
    دروغه کسی باور نکنه ......
  • تهرانی IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    فقط همین فرهنگ واسمون باقی مونده بود که توی کار همدیگه سرک نکشیم و فضولی نکنیم که اونم میخوان ازمون بگیرن و ملت رو بیش از پیش به جون هم بندازن و درگیر حاشیه کنن تا ...
  • ناشناس IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    حضرت علی گناه و فساد علنی رو نادیده گرفت و گفت من چیزی ندیدم به امید اینکه شاید طرف توبه بکنه اونوقت شماها از مردم میخواید آدم فروشی کنند و تهمت بزنند و و به زندگی همسایه ها سرک بکشند!!!! ... بجای از بین بردن دلایل فقر و فساد ... میخواید مردم رو به جون هم بندازید و هرج و مرج ایجاد کنید!!!!
    • ریحان IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      تهمت چیه ؟ما زنی و شوهری داریم واحد روبه روی خودمون .وقتی خانم میره ماموریت ،شوهرش کلی رفت و امد داره با خانمهای غریبه .وقتی اقا میره ماموریت ،همون برنامه رو خانم داره .انواع و اقسام مردای غریبه .خب ادم که هر روز تا شب ده نفر ادم رو راه نمیده خونش ،بعد بگه پسرخاله و دخترخاله و دخترعمو و پسرعمو........هستن .فاسد همیشه فاسد هست. وگرنه بچه ای که بهتره با حرام بزرگ شه .بهتر که نشه .همون سم بخرن یا شیر گاز رو باز بذارن بمیرن .بمیرن اما با شرافت .نگید فقر .ادمای فقیر خ شریفن .
  • US ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    یه خانم تنها که یه بچه هم داشته باشه جا و مکان برای زندگی نداره ،میره بنگاه میگن به زن تنها خونه اجاره نمیدیم ،یکی دیکه میگه برو صیغه نامه بیار ،اون یکی نمیدونم چی ،خب اینجوری میشه که فساد ایجاد میشه ،حتی اکه ادم میخواد سالم زندگی کنه نمیزارین؟
  • صمد آقا RU ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    170 9
    اول از درب تمام رنگ قرمز خونه های اختلاس گران شروع کنید که باعث رنگی شدن بقیه خانه ها شده
  • محمد IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    130 8
    این کارها باعث از بین رفتن حریم خصوصی و گسترش فساد و تهمت و افترا توسط افراد سودجو و قانون شکن به افراد و خانوادها خواهد شد و یک کار بسیار خطر ناک و مخل نظم و انظباط جامعه خواهد شد .
  • ناشناس IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    از شکل و شمایل این‌خانه ها معلوم بود قشر بسیار مستصعف جامعه هستند و راهی جز خلاف ندارند چرخه فقر و فساد در جامعه به دلیل بی عرضگی و استبداد حاکم رو به افزایش هست . کاش یک عکس هم از برجهای لاکجری بالا شهر مینداختید انجا هم فساد هستا ...
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    129 8
    اینها همش نتیجه فقروتورم ووضعیت بد اقتصادی هست متاسفانه... وگرنه هیچ کس حاضرنیست درآبرو وشخصیت خودش خدشه ای وارد کند....
  • محمد JP ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    97 6
    ثمرات فقر واقتصاد خراب و فرهنگ ازبین رفته
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    79 7
    علت بوجود آمدن خانه های فساد ..حل شو د..
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    علت اصلی فساد مالی چای دبش چی بود؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    102 8
    این خانه های فساد نتیجه مستقیم فساد های مالی گسترده مانند اختلاس در چای دبش وغیره است که موجب هزار مشکل در جامعه می شود و برخورد مورد ی مشکلی حل نمی شود مگر آنکه بطورریشه ای و قاطع با فساد و اختلاس ها بر خورد کرد بطور مثال تمام اموال این مفسدان اقتصادی ضبط کرد و خودشون هم اعدام کرد وگرنه با برخورد با یک زنی که از ناچاری تن فروشی می کند مشکلی حل نمیشود
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    117 6
    اگر می خواهید فساد در جامعه گسترش نیابد، جلو فساد در سیستم را بگیرید
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    95 6
    فقر خیلی بد است فقر زندگی خراب کن است فقرجامعه خراب کن است آنچه شیران را کند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    104 7
    فاسدان اصلی رو دستگیر کنید
  • کیا IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    97 7
    به این کارتان میگن پاک کردن صورت مسئله
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    93 6
    در عجبم که در این مملکت بجای اینکه با علت مشکلات بطور اصولی و منطقی و ریشه‌ای برخورد شود ، صرفا تلاش دارند که معلول مشکلات را آن هم به طریق نادرست حل کنند. ظاهراً همه جا هم مردم مقصرند و باید تاوان بدهند.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    39 83
    کمیته ها باید دوباره فعال شوند و تنها راه برخورد با اوباش و هرزه ها و برگشتن امنیت اخلاقی و روانی جامعه احیای دوباره کمیته های انقلاب هست البته باید ایرادات و نقائص قبلی کمیته ها هم برطرف شود
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    کاش با فساد اختلاس هم برخورد بشه
  • موسوی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    97 8
    برای فقر یه کاری بکنید از رو خوشی که نمیره
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    103 7
    دلم برا این جوونا میسوزه با این وضعیت نمیتونن ازدواج کنن
  • ناشناس IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    59 51
    بزرگترین مشکل ایران فقر فرهنگی است نه فقر اقتصادی کشورها و جوامع بسیار فقیر تری هستند با کمترین مایحتاج زندگی میکنند ولی تن به فساد و هرزگی نمیدهند ارزش اینجا رنگ بدل کرده اند
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    69 12
    شمانماینده محترم اگه عرضه داری یقه مفاسد اقتصادی روبگیری ونذاری حق طبقه ضعیف پایمال بشه هنرکردی
  • ممد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    77 4
    بیچاره مجردا که نمیتونن زن بگیرن چیکار کنن
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    81 4
    به جای این کارها مشکلات جوانان رو حل کنید تا ازدواج کنند واین همه سن ازدواج بالا نره وباعث فساد نشه وحتی در بیشتر مواقع به بیماریهای روحی منجر میشود اگه به خودتون کمی جرات بدین فقط پول اختلاسها رو بگیرین وخرج جوانها کننین بیشتر این مشکلات حل میشه
  • ابوالفضل مرندی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    65 14
    تا زمانی که خانه های امن عفاف برای جوانان تشکیل نشود و جوان انرژی خود را تخلیه نکنند همین بند و بساط ها هستش
    • آروشا IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      خانه امن عفاف؟چه فرقی با این خونه ها داره؟😂😂😂
  • US ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    72 3
    هر کشوری را دوچیز درست می‌کند فرهنگ وکار
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    29 10
    کلام الله : لا اکراه فی الدین....
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    24 6
    اگر زیر ساخت ها درست بشود شاید کار درست بشود مثلا" یکی از زیر ساخت ها شهرک سازی اصولی و مهندسی میباشد.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    13 4
    یه کتاب بهتون معرفی می کند حتما بخونین پاسخ اینکه چطور در جامعه فساد ریشه دار میشه را در قالب یک داستان آورده نام کتاب شاه عباس وپینه دوز نویسنده اون هم اقای دکتر محمد حسین پاپلی یزدی است
  • تارا IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    بنظرم تمام این زنان فاحشه راباید اعدام کنند اینها ننگ جامعه وما زنان پاک هستند دولت نباید کوتاه بیاد😡😡😡😡😡
    • آروشا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      همین که خودتو پاک میدونی یعنی راهت اشتباهه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    16 59
    فَساد
    • سیمین IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      مگه زن فاحشه به تنهایی میتونه فاحشه بشه حتما مرد لجنی هم هست .زن فاحشه که با دیوار و سنگ و کلوخ فاحشگی نمیکنه که.موضوع خیلی پیچیده تر از ایناست که شما بفرمایین اعدام کنن و جامعه گل و بلبل بشه.
    • ناشناس IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      به نظرم این کار درست نیست امربه معروف مراحل دارد.دروضعیت کنونی یک راه حل تشویق و درصورت نیاز اجبار مردانی که وضع مالی خوبی دارند به ازدواج دوم هست.چه اشکالی دارد قبلاً دو زن دریک خانه با مدیریت قوی مرد خانه زندگی میکردند با این وضعیت هم جلوی فساد گرفته می‌شود و هم فرزند آوری هم تقویت می‌شود.
  • ماهان IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    54 7
    این راه حلش نیست راه حلش رفع مشکلات اقتصادی مردم است والسلام
  • محمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    84 6
    خانه ازپای بندویران است خواجه دربندنقش ایوان است؟!!!!
  • علیرضا حاجی اشرفی SG ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    16 25
    عالیه امیدوارم سمت‌های مردم نهاد موفق گردند. واقعاً تاسف انگیز هست....
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    60 8
    فقر از جامعه ریشه کن بشه فساد هم جمع میشه
  • امیرعلی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    39 10
    دوشواری دوشواری وجود نداره خیلی هم عالیه هچ بنی بشر با من کار نداره منم با هیچ بنی بشر کار ندارم
  • ممد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    به نظر من لقمه حرام از یه جایی میزنه بیرون من خودم هم ادم درست حسابی نیستم ها، فقط باورواعتقادم را گفتم والسلام تمام
  • ناشناس IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    کسانی که اصالت خانوادگیداشته باشن سراغ فساد خانه نمیرن اینها بی آبرو هستن هرچقدر پول هم داشته باشن لذت میبرن از این جاها اینها اشخاص کثیفی هستن که براشون هیچی مهم نیست خیلی از خانواده‌ ها کار با هزار مشقت میکنن دنبال این لش بازی‌ها نمیرن
  • جمیل اسماعیلی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    تا زمانیکه عدالت اجتماعی در حد معقول رعایت نشود و قوانین عدالت محور درست اعمال نشود و بودجه های مملکت در جاهای غیرضروری صرف و هزینه شود و مسئولین فقط به فکر نمایش ومسابقه با جناحهای مقابل خود هستند و ملت را فراموش کرده اند هیچ راهی برای به حداقل رساندن فساد در هیچ زمینه ی وجود ندارد..بی‌عدالتی در جامعه امروز در جهان که بگذریم در ایران بیداد میکند.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    تخم مرغ های مردم قاطی شده حلال حرام از بین رفته خدا فقط به داد مردم برسه
  • حمید IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    فساد در بین عوام نتیجه عملکرد خواص فاسده...فقر اقتصادی و عدم کار فرهنگی در مدارس و دانشگاهها( ندانستن درک و معنای تعهد و مسئولیت یک زندگی مشترک ) .اقتصاد و فرهنگ دوخط موازی با هم هستند..
  • جمشید IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چرا خانه های که به نون شب محتاجند شناسایی نمیشود؟ معلوم به چه منظور این کارها میشه
  • سالم محسین IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    از نظر بنده ریشه کل فساد چه اقتصادی و چه اجتماعی بعضی از مسئولین
  • الهام IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    من خیلی از خانوم های سرپرست خانوار رو سراغ دارم که برای خرجی خانواده تو مراسمات حتی حاضر شده کفش جفت کنه و پاکدامنی پیشه کرده اگه پاکدامن باشی میتونی حتی با کار تو خونه مردم خرجی تو دربیاری اینا توهمات شماست که فقر باعث تن‌فروشی میشه اینا همش به رواج فحشا برمیگرده نه فقر و بی پولی
  • سیدمرتضی موسوی IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تازمانی که این خانه های فساد برپا هسند،زندگی جوانان شکل نمیگیرد.شهوت یکمرد باچندتمنی سیراب میشود وخانوداها تشکیل نمیشود وحتی خانواده هایی باشور وصمیمت گرم بدست این هندجگرخواران صفت روبه تبهایی وطلاق پیش میروند.مخارج زندگی گران است واشتغال کم.وتورم وخطفقر سرساماور وابلیس رهنمای جماعت شهوت ران وستت عقیده .آماده همکاری هستیم دراهواز .با متلاشی کردن دهها خانه تیمی فحشا ومنکر.تاین خانهای فسق وفجوربرپاباشند ازازدواج وازدیاد جمعیت به طور چشم گیربایدمئیوس شد.مسئولان کمرهمت ببندند بخاطرخون شهدا وخانواده ی این عزیزان وهمچون خانوادههای ماایثارگران وجانبازن ومدافع حرم اهل بیت.اینجا حرم اهل بیت است ایران سرتاسر به برکت وجود اهل بیت برکت دارد.واین هندجگرخوارصفتان مانع نزول برکت وقطعا ایادی شیطان ومسکتبران جهانی هستند.خواسته یاناخواسته.
  • علی. IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خانه‌فسادجمع‌نمیشود‌تاعلتش‌درمان.نشود
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خانه فساد نباید ایجاد شود این ضعف نظارت و اقدامات لازم از سوی دستگاه اجرایی کشور است
  • علی IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    الان بالاشهر تهران رو ببین فساد نیست؟ همش اقتصاد نیست خیانت و رابطه متاهل با مجرد همش تحت تاثیر فرهنگ غربه
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    متاسفانه اونقدر فساد در این زمینه ها رشد کرده که خانواده ها احساس امنیت نمی‌کنند. چه در مورد روابط بین زوجین و چه بچه هایی که وارد جامعه می‌شوند. روی آوردن بیش از حد معقو ل به ظاهر و صرف انرژی و هزینه در این زمینه که متاسفانه یه امر عادی هم شده ،پیامد رشد فسادهای اخلاقی است. به همه چیز پرداخته می‌شود جز انسان شدن و کف نفس .
  • رضا IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اصل و رواج فساد غالب در ویلاهای شمال تهران و اواسط هفته می‌باشد . مهم نیست مالک ویلا چه کسی می‌باشد .
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    عکسی ک گذاشتی عکس ساغروان یکی از روستاهای مشهده ...
  • حسین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    فساد و شناسایی نکنین عاملان به بوجودآورنده فسادو شناسایی کنین و ازبین ببرین ..
  • محسن IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    با سلام فساد خانه ها رو جمع کردیم با فساد اجتماعی چکار میکنید که بصورت گسترده وجود داره.
  • مهدی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    فقر رو جمع کنین
  • افعی US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ولش کن اینارو بعدا هم میتونین انجام بدین پیگیر چای دبش باش برادر
  • معصومه IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    بقول قدیمیا مرگ با عزت بهتر از زندگی ننگ انشاء الله همه دخترای دنیا پسرهای جوان پاک وخوب زندگی کنند ماهم به همه دوستان دعا میکنیم وقتی که خوب باشی دور فساد خط می‌کشی
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اگه مشکله فقر چرا کار نمیکن ادم با ابرو از کرسنگی میمیره این کاراو نمیکنه
  • ب پ IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    همه فسادها پیگیری شود....؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اگه مشکلات اقتصادی حل بشه همه چیز حل میشه...
  • طرفی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام علیکم انشا الله که دولت محترم هم خانه های مواد مخدر رو هم جمع کند و مردم را از شر این بلای مهلک که جوانان را هدف قرار داده نجات دهد
  • فرید IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اختلاس ها و رانت ها هم جزء فساد قرار می گیرند؟
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    الان تو هر ساختمانی دو واحد خانه فساد وجود دارد از خواب بلند شوید
  • رحیم تقی پور IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ملت از گشنگی دست به همه کار میزنن چه توقفی داشتین
  • سید IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    درآپارتمان هایک واحد هرزه آرامش و آسایش ساکنان را مختل می کند شناسایی و پلمپ چنین مکان ها ازضروریات است ودر هیچ جای دنیا پسندیده و وجود ندارد لطفا راه ارتباطی و گزارش اعلام کنيد
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    باسلام خدمت دوستان عزیز نظرات تمام دوستان درست است من راننده اسنپ و بیشتر شب کار میکنم متاسفانه با اینطور افراد تن فروش خیلی برخورد میکنم از فرهنگ غلط و بی بند باری تا فقر و بدسرپرستی است ولی یک از موارد اصلی قانون طلاق است تا دختر خانه بخت میره مهریه را اجرا میزاره زندگی مسطغل تشکیل میده و متاسفانه بیشترشان دنبال فساد میره و از طرفی یک جوان بسن ازدواج می‌رسد یکی مشکلات اقتصادی و طرف داری قانون از خانمها برای اجرا گذاشتن مهریه واقعا یک جوان نمی‌تواند ازدواج کند سن ازدواج بالا میرود و فساد زیاد میشود
  • بهروز IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    پلیس محترم متاسفانه در کارهای عمومی بسیار ضعیف عمل می کندمثلا‌ می بینم خودروهای سواری در پیاده روها.... به شهرداری می گی براش مهم نیست در مسیرها اکثرا سد معبر شده نمی دانم این موارد را کی بررسی میکنه؟ کی حل میکنه!
  • ورامینی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام افرین آقای اصلانی دقیقا درست وبجا گفتید مرحبا
  • مهدی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    آیا مردم می‌توانند مسئولین فاسد را هم معرفی کنند
  • ممل IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    اگر در یک جامعه اختلاس نباشه فساد هم نیست
  • حامد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    تنفروشی بخاطر اقتصاد نیست،بخاطر نفس خراب ادمه،وگرنه هیچ کس مثل خانواده ما فقیر نبود ولی باابرو زندگی کردیم تا همه بزرگ شدیم وشاغل شدیم.ادم هرزه تنفروشی میکنه نه ادم فقیر
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    مردم زیر بار فقر کمرشان شکست اول فکر قشر ضعیف باشید مگر ما از کشورهای همسایه چی کم داریم
  • سسسس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چتوری میتوان این خانه ها رو گزارش کرد
  • احمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    فساد اقتصادی در سایپا ایرانخودرو و قطعه سازان ببینم جرات برخورد دارید
  • احمد IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    من یه جا میشناسم.تو خیابون بهارستانه.
  • مرضیه IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    واقعا راست میگین پلمپ نکتین بدین جوانای مستاجر زندگی کنن تا خدا رو خوش بیاد
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اگه ندارها این کار و انجام بدهند می‌شود فساد ولی ثروتمندان انجام بدهند می‌شود تمدن؟
  • رضایی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ایول کاری که شما میکنید مثل این هست که دارید برای. بچه ها خودتان وجوانان پاک که نمیدانند چجوری گرفتار میشوند و دچار اعتیاد مواد صنعتی میشوند از این خانه های فساد هر چه زودتر جمع بشود
  • محمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    بازهم صورت مسله پاک میشه مثل همیشه
  • آریا نامدار IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    مشکل کشور ما اعتماد بود نه اعتقاد ولی افسوس دیگر نه بر اعتماد ها اعتقادی است ونه به اعتقادها اعتماد
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 1
    چرا با اون فقیری که به علت نداری مجبور به فساد میشه برخورد قانونی میکنن ولی با عاملینی که باعث فقر در جامعه شدند برخورد نمیشه
  • Majed IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    فقر بیداد میکنه تا زمانی که فقر هست فساد هم هست
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    درود برشما اقای حمید اصلانی واقعیت همین است
  • حمیدرضا IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    الان اون خانه ها را بستید خوشحالید.اول بین برای چی خودشون را می فروشنداز شکل اون خونه ها معلومه به خاطر فقر خودشون رو می فروشند.
  • فرهادعبدلی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    علتش مشگل اقتصادی هست فشار نداری بیکاری تورم و بی پولی گرانی کمر ملت را خم کرده مخصوصا طبقه پایین جامعه
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چرااین همه بودجه که اختصاص داده میشه مستقیما خرج نمیشه تاکسی آرزوی ناچاری مفسد نشه
  • محمود IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خانه رو شناسایی و پلمپ کنید.جا و مکان دیگری رو انتخاب میکنند.ریشه فساد فقر وبیکاری هست.در هر شهر به نسبت جمعیت شغل وامکانات رفاهی و درامد خوب به وجود بیاورید.تمامی رفاه وامکانات و شغل ها رو سمت کلان شهر ها به وجود میاورید تا شکل گیری وپراکندگی جمعیت به طور چشمگیری انجاها جمع میشوند
  • احمدرضا IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تازمانی که فقر ریشه کن نشود فسادو فحشا تمام نشود... حضرت علی گفتند از دری که فقر وارد شود از در دیگر ایمان بیرون برود... اگر فقر را ریشه کن نکنید و تورم ابسارگسیخته را به بند نکشید مبارزه با فساد قتل فقرا را رقم میزند
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خورشید هشتم پیشوا ورامین خانه فساد زیاده لطفاً پیگیری کنید
  • سیروس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    مسولین این کافی شاپها وخانهای مجردیو جمع کنند که گند زدن به شهرها
  • ناشناس IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    امر به معروف و نهی از منکر مراحل چند گانه دارد...به نظرم ازدواج دوم را برای مردان متمکن اجبار کنند که اولین آثارش جلوگیری از فساد هست و ......مثل مرد ای قدیم که دوزن را دریک خانه مدیریت میکردند...
  • عزت اله اصلانی NL ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ریشه ی فساد فقر است
  • اسغاف IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    دیگه از فساد و کپک گذشته باید مسیولین برای این هم لغت جدیدی اختراع کنن.مثلا فلان محور و از این حرفا.لغت و اصطلاحات من دراوردی که باب هست میان مسیولین.
  • امیر IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    حقیقتا توی ایران نمیتوان معنایی برای زندگی پیدا کرد ، چرا هم نداره ، خیلیم عالی.😂
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    فساد بخاطر فقر و نداری نیست فساد بخاطر فقر فرهنگی ،انچه که دشمن اصلی انسانها تولید میکنند یک عده بعلت کج فهمی انرا بلغور مینمایند انچه امروزه رسانه های غربی تولید میکنند اینها بدون تحلیل و عاقبت اندیشی استفاده مینمایند سر بسته گفتم خودتان تفکر کنید
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اگر این افراد شناسای بشه که محاله یک . تعداد اینجور آدما خیلی زیاده دوم . چطور می خواهید برخورد کنید
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تو این هوای سرد واقعا چایی (دبش) میچسبه .وای خدای من یعنی میشه من برنده خوش شانس چای دبش باشم🤔
  • رضا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    عامل تمام بی بندوباری درجامعه فقربیکاری وتبرم است جلوهمه اینههاگرفته بشه بخودی خودجامعه اصلاح خواهدشد
  • ابراهیم IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    دنبال از بین بردن مفسدین اصلی باشید
  • جمشید IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    آدم فروشی تو هر ضمینه ایی داره رواج پیدا میکنه اقلیت. آدم فروش اکثریت شدن برای یه تیکه گوشت یا یه لقمه نون
  • ناصر IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    بنظرمن اگرواقعامیخان فسادراریشه کن کنن بایدجوانان بتوانندازدواج کنند ...وکسی که ازدواج کرده دربعضی شرایط ها بتونه زن دوم بگیره نه اینکه دست یه زن بمونه
  • ناصر IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    اول بایدشرایط برا ازدواج آسان بشه بعد شرایط چندهمسری واگه زنانی که توزتدگی کسری ندارند ومیخان ازهمه مدل استفاده کنن چندتاگردن بزنن تاعبرتی بش واس خیلیا
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    به جای پلمپ کردن مشکل معیشت مردم رو حل کنید اینا از خوشی خودشون تن فر وشی نمیکنن به خاطر فقر و تنگدستی هست همش ریشه در اقتصاد جامعه داره
  • سحر RU ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    خدا و شکر که دارن رسیدگی میکنن
  • US ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    اون کارخانه ای که یه شبه ۱۸۰ میلیون میکشه رو ماشین و کلاهش رو هم میزاره بالاتر رو کجا معرفی کنیم ؟ راستی از ۳/۵ میلیارد دلار چخبر ؟
  • مرتضی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    همشون از فقر و بدبختی به این روز افتادند... کی این بلا ها رو سر مردم بدبخت میاره؟؟
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    وقتی مردم ۲۴ ساعت کار میکنن و بعد شب قرضی زنده هستن معلومه همین میشه یه فکر بهتر کنید...ممنون تشکر داداش