نمایش تعزیه‌خوانی «روضه مادر» همزمان با برگزاری ویژه برنامه «در سوگ ریحان» به مناسبت شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) طی ۳شب متوالی، در فرهنگسرای سلامت در حال برگزاری است.

حضرت زهرا

به گزارش همشهری آنلاین، جمعه‌شب(دیشب)، نخستین نمایش؛ پرده‌اول: حضرت ابولفضل(ع) در این فرهنگسرا به روی صحنه رفت و امشب (شنبه ۲۵آذر) دومین نمایش؛ پرده‌دوم: حضرت موسی‌ابن‌جعفر(ع) و فردا (یکشنبه ۲۶آذر) سومین نمایش؛ پرده‌سوم: شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) از ساعت ۱۵در سالن اجتماعات فرهنگسرای سلامت به روی صحنه خواهد رفت.

۴۴ چایخانه در پایتخت
در ایام عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، ۴۴چایخانه به نام حضرت‌زهرا(س) برپا کرده است. این چایخانه‌ها در میادین و تقاطع‌های اصلی شهر تهران برپا شده که با استقبال قابل توجه شهروندان هم روبه‌رو شده است. این چایخانه‌ها برای میزبانی از عزاداران فاطمی در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی شده تا شهروندان در هر نقطه از شهر بتوانند از برکات معنوی عزاداری در این غرف بهره‌مند شوند.

اجرای شبیه‌خوانی
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها روز یکشنبه ۲۶آذر در ۲میدان مرکزی تهران یعنی میدان شهدای هفت‌تیر و میدان فاطمی برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت۹:۳۰ صبح در میدان هفت‌تیر و از ساعت۱۲ در میدان فاطمی آغاز می‌شود. علاوه بر آن مراسم آیینی شبیه‌خوانی نیز به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) توسط گروه حضرت سیدالشهدا(ع) به سرپرستی مجید خسروان با همکاری تماشاخانه‌ ایرانشهر و شهرداری منطقه۶ به‌مدت ۳شب از شنبه ۲۵آذرماه ساعت۱۸ در پارک هنرمندان اجرا خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم آیینی می‌توانند در تاریخ یادشده به ضلع شمالی پارک هنرمندان بالاتر از ساختمان تماشاخانه‌ ایرانشهر مراجعه کنند.

کد خبر 816104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha