سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

تن‌هاخ برای پس گرفتن صدر به آرسنال کمک بزرگی به این تیم کرد و در آنفیلد از لیورپول امتیاز گرفت.

لیورپول - منچستریونایتد

به گزارش همشهری‌آنلاین، در ۵رویارویی آخر گل‌های زیادی رد و بدل شده بود؛ لیورپول ۲۱ و منچستر ۳گل اما این بار تن‌هاخ توانست با یک سیستم مورینیویی- کی‌روشی از رد و بدل شدن گل بین ۲تیم جلوگیری کند. به این ترتیب منچستریونایتد نخستین تیم در این فصل از لیگ برتر بود که آنفیلد را با امتیاز ترک می‌کند. لیورپول در ۱۱بازی خانگی اخیر خود در این فصل به پیروزی رسیده بود؛ سبک بازی منچستر چیزی نیست که هواداران را خوشحال و دچار غرور کند. نظر کلوپ این بود: «یونایتد از بازی شکست۷بر صفر هم بدتر بود.» اما تن هاخ گفت: «باید لیورپول را با ۲گل می‌بردیم.» به‌هرحال، تن‌هاخ با متوقف کردن لیورپول به آرسنال کمک کرد تا با پیروزی ۲بر صفر خانگی مقابل برایتون صدر جدول را از قرمزها پس بگیرد.

لیورپول - منچستر

من‌یونایتد باز هم نتوانست در آنفیلد گل بزند. از آخرین گل منچستریونایتد در آنفیلد ۵۰۷دقیقه می‌گذرد. لینگارد در شکستی که منجر به اخراج مورینیو شده بود، آخرین گل شیاطین سرخ را به ثمر رساند.

منچستریونایتد و اورتون تیم‌هایی هستند که آلیسون مقابل آنها بیشترین کلین‌شیت را در لیگ ثبت کرده؛ ۷بار. او حالا ۵٠٧دقیقه است که مقابل منچستریونایتد در آنفیلد، گلی دریافت نکرده است.

از فصل ۱۷-۲۰۱۶فقط ۲تیم در لیگ برتر با آمار ٣۴شوت یا بیشتر به سمت دروازه حریف، موفق به زدن گل نشده‌اند؛ منچستریونایتد با ٣٨شوت مقابل برنلی (٢٠١۶)، لیورپول با ٣۴شوت مقابل منچستریونایتد (٢٠٢٣).

تن‌هاخ در ۱۰بازی خارج از خانه مقابل تیم‌های نسبتا خوب فقط ۲تساوی مقابل لیورپول و تاتنهام به‌دست آورده و ۱۰بازی را باخته است.

اونانا ۸مهار داشت و واران ۱۵نجات دروازه. فقط اتان پینوک (۱۷) توانسته است که در یک بازی نسبت به رافائل واران در این بازی (۱۵) توپ‌های بیشتری را از دروازه دور کند.

دروازه‌بان منچستر -اونانا- بیش از هر بازیکن منچستریونایتد در این بازی پاس داشت (۳۰). ۸سیو او بیشترین مهار یک دروازه‌بان منچستریونایتد در بازی لیگ برتر مقابل لیورپول از زمان داوید دخه‌آ در دسامبر ۲۰۱۴بود (۸).

منچستریونایتد بعد از چلسی در ۲۱ژانویه سال ۲۰۲۳به نخستین تیمی تبدیل شد که موفق به ثبت کلین‌شیت در آنفیلد می‌شود.

لیورپول در ۸بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر مقابل یونایتد شکست نخورده (۴برد و ۴تساوی) و در هر ۵بازی اخیر دروازه خود را بسته نگه داشته است. بعد از سال ۱۹۷۰تا ۱۹۷۹این طولانی‌ترین دوره بدون شکست آنها در لیگ در آنفیلد است (۹).

منچستریونایتد این فصل در ۱۷بازی لیگ برتر فقط ۱۸گل به ثمر رسانده است، درحالی‌که در ۳بازی از ۴بازی اخیر خود موفق به گلزنی نشده. این کمترین گل زده آنها در این مرحله از یک دوره لیگ برتر برابر با ۱۸گل در فصل ۹۳- ۱۹۹۲ است.

این نخستین بازی لیگ برتر در آنفیلد بود که در آن محمد صلاح از ۲۱ژانویه (بازی مقابل چلسی) نه گل زد و نه پاس گل داد. او در ۱۶بازی قبلی خانگی خود در این رقابت‌ها حداقل یک تأثیر مستقیم روی گل‌ها داشت. صلاح ۴شوت به سمت دروازه داشت که بیشترین شوت او در یک بازی لیگ برتر بدون گلزنی بود.

آمار تقابل‌های لیورپول- یونایتد درتمام رقابت‌ها؛ ۲۱۲بازی، ۸۲برد منچستریونایتد، ۸۶مساوی و ۷۱برد لیورپول.

آرسنال - برایتون

روبرتو دی‌زربی، سرمربی تحسین‌شده ایتالیایی برایتون، بعد از بازی با آرسنال از تیم حریف تمجید کرد و گفت: «آرسنال خیلی بهتر از ما بازی کرد. آنها سزاوار پیروزی در این بازی بودند. ما آسیب زیادی را از طرف آرسنال متحمل شدیم. فکر می‌کنم آرسنال یکی از بهترین‌ها و شاید هم بهترین تیم این فصل از لیگ برتر باشد. تیم ما عادت ندارد اینگونه رنج بکشد.» آرسنال می‌توانست ۲۰بر یک به پیروزی برسد اما این اتفاق نیفتاد و ۲بر صفر بازی را برد. برایتون فقط یک موقعیت گل داشت. اگر آرتتا و تیمش بتوانند از بازی بعدی که در آنفیلد مقابل لیورپول برگزار می‌شود، جان سالم به‌در ببرند، نیمی از راه قهرمانی را طی کرده‌اند. هر چند مورینیو گفته آنها شانسی برای قهرمانی ندارند و من‌سیتی ۲۱درصد و لیورپول ۴۹درصد شانس قهرمانی دارند.

آرسنال با کلین‌شیت مقابل برایتون به روند ۳۲بازی پیاپی تیم دی‌زربی همراه با گل زده پایان داد. بهترین آمار تاریخ لیگ در اختیار آرسنال ۰۲-۲۰۰۱است که در ۵۵بازی پی‌درپی موفق به گلزنی شد. برایتون برای دومین بار در ۲۴بازی آخر خارج از خانه و پس از بازی با برنتفورد بود که موفق به گلزنی نشد.

آرسنال در ۱۳بازی خانگی آخر خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده است (۱۱برد و ۲تساوی) که طولانی‌ترین دوره بدون شکست تیم تحت هدایت میکل آرتتا و طولانی‌ترین پس از دسامبر ۲۰۱۸(با ۱۳بازی) است.

کد خبر 816908
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha