محمد دهقان گفت: جامعه جهانی و سازمان ملل باید نگاهی جدید به وضعیت جهانی داشته باشند و منشور سازمان ملل نیز تغییراتی بنیادین را تجربه کند.

معاون حقوقی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی همشهری با ناعادلانه دانستن حق وتو در سازمان ملل عنوان کرد: اقدامات جنایتکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه، اثبات کننده ایده سال‌های طولانی جمهوری اسلامی در موضوع حق وتو است که آن را ناعادلانه قلمداد کرده است. این تفاق در وتو کردن اخیر ایالات متحده در موضوع پایان جنگ در غزه کاملا مشهود بود. این که کشوری به آسانی بتواند بر خلاف میل اکثر کشورهای جهان، جنگ را در غزه ادامه دار کند، کاملا خلاف اصول بشری است. بنابراین جامعه جهانی و سازمان ملل باید نگاهی جدید به وضعیت جهانی داشته باشند و منشور سازمان ملل نیز تغییراتی بنیادین داشته باشد و موضوعاتی مانند حق وتو را از میان ببرد. در واقع موضوع حق وتو با هدف جلوگیری از ناامنی جهانی شکل گرفت و قرار شد پنج کشور معین شده، با هدف ایجاد صلح جهانی حق وتو را داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: منافقین از ابتدای انقلاب تاکنون مرتکب جنایات های زیادی شده اند. کمک به صدام جنایتکار و زیر سایه او قرار گرفتن و در حال حاضر نیز ارتکاب جنایات در اروپا از جمله نقاط سیاه پرونده منافقین است. این گروه حتی نسبت به اعضای گروه خود نیز دست به جنایت زده اند و آنان را از حداقل های انسانیت محروم می‌کنند.

دهقان در بخش دیگر سخنان خود درباره ادامه محاکمه منافقین در کشور اظهار داشت: در گذشته به هردلیلی، محکومیت منافقین کار به جایی نرساند اما در دولت سیزدهم با تلاش‌های گوناگون و درخواست از دستگاه‌های امنیتی، اسناد مریوط به جنایات این گروه توسط وزارت اطلاعات جمع آوری و تحویل دستگاه قضاء داده شد و در ادامه درحال پیگیری است. اما این موضوع تازع آغاز کار است و هر شخص و دولتی که جنایتی علیه جمهوری اسلامی در اول انقلاب و در حال حاضر انجام داده باشد، بی شک باید تقاص کار خود را بپرداز و دولت و حکومت بی خیال محاکمه او نخواهد شد.

کد خبر 817092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 2
    کشورهای اروپایی، آمریکا و اسرائیل همچنان کنار گروهک تروریستی منافقین ایستاده اند.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 2
    سوئد جنایتکار چرا از سال 1357 تاکنون گروهک تروریستی ضد انقلاب را پناه داده است. سوئد جنایتکار چرا از سال 1360 تاکنون گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 2
    بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار از جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تاکنون هیچ کاری، اقدامی اعتراضی به این جنایات و حشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و مزدورانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    اروپا در اعتراضات و ناآرامی های ایران نقش دارد؟! سوئد در اعتراضات و ناآرامی های ایران نقش دارد؟! دشمن به اغتشاشگران پول داد که همه چیز را آتش بزنند.